České Simplity používají světové banky, firma hledá padesát nových lidí

O firmě Simplity zatím v Česku nebylo moc slyšet. Dělá ale s daty velkých světových bank, rychle roste a v Praze a Brně chce najmout padesát dalších lidí.

Česká a na tuzemském trhu prozatím nepříliš známá společnost Simplity chce v rámci slibného růstu nabrat padesát nových zaměstnanců. „Teď hned jich potřebujeme třicet, během poloviny příštího roku chceme skončit na padesátce,“ říká pro Lupu zakladatel a šéf Simplity Petr Mahdalíček. Nábor se týká vývojových poboček v Praze a Brně. V hlavním městě od ledna poběží také náborová reklamní kampaň.

Simplity je v současné době ve stavu, kdy v podstatě zastavila aktivní obchod, protože má plné kapacity a potřebuje personálně vyrůst. Firma aktuálně zaměstnává či externě spolupracuje se sedmdesáti lidmi. V Praze a Brně jich ve vývoji pracuje dohromady dvacet. Několikačlenná centrála je pak ve Vídni.

„Daří se nám růst o 400 procent každé dva roky. To v praxi vypadá tak, že si jeden rok připíšeme veliký růst a další rok ho stabilizujeme,“ vysvětluje Mahdalíček. V jedné takové fázi stabilizace je jeho společnost i nyní. Za poslední rok vygenerovala tržby 82 milionů korun a letos se má dostat na stovku.

Do Valley a dál

„Další hodně výrazný posun očekáváme v roce 2017. To by se na našich výsledcích měl projevit efekt chystaných novinek,“ plánuje šéf Simplity. Společnost se chce rozrůst nejenom personálně, ale také co se týče obchodních aktivit a produktů.

Výrazně se mají posilovat projekty ve Švýcarsku, Německu, Londýně, Nizozemsku, Belgii či Lucembursku. Během příštího roku má také vzniknout zastoupení v Silicon Valley. Fungovat tam bude nejenom obchod, ale také seniorní vývojáři či softwaroví architekti. „Do té doby chceme mít připraveny všechny novinky,“ říká Mahdalíček.

Simplity se od roku 2010 pohybuje ve světě firemních informací a datových skladů. To je oblast, která v poslední době láká několik zajímavě vypadajících mladých českých firem. O SQLdep a Ataccama už jsem na Lupě psal, aktivní jsou také Manta Tools.

Petr Mahdalíček s daty pracuje ještě déle. Ve svých kariérních začátcích se s nimi setkal v Povodí Labe, kde jejich sběr slouží třeba k informování o povodních a podobně. Poté pracoval v Německu v Oraclu, později v Accenture a následně pro Erste Bank. „Viděl jsem, jak firmy těžkopádně staví své datové sklady,“ vzpomíná. „Myšlenka Simplity tak byla, aby se vše dělalo rychle, levně a v malých týmech.“

Hledání a popisování dat

Prvním zákazníkem jeho nového podniku se stala rumunská pobočka Erste Bank. Pak začali přicházet další: Bank Austria (UniCredit), T-Mobile, Raiffeisenbank, VIG, Sberbank a podobně. „Z devadesáti procent pracuje pro finanční instituce, zbytek pak tvoří telekomunikace. Všichni naši zákazníci jsou ze zahraničí, proto o nás v Česku prozatím nebylo příliš slyšet. Implementace máme od Moskvy po Dublin,“ popisuje Mahdalíček.

Ono povědomí v Česku se teď začalo měnit. Simplity byla v žebříčku Deloitte označena za nejrychleji rostoucí technologickou společnost ve střední Evropě a Petr Mahdalíček se zase stal vítězem soutěže EY Začínající podnikatel roku 2014. To firmě pomáhá v rozvíjení marketingu.

Simplity umí v datových skladech velkých firem najít všemožné souvislosti a analyzovat závislosti. Kromě čištění samotných informací hledá především příčinu toho, proč jsou data například duplicitní, kde se míchají, proč se zpracovávají pomalu a tak dále. Umí také jednotlivé zdroje dat propojovat, vytvářet reporting a tak dále. „Ukládáme například informace o datech od jejich vzniku, otagujeme je a pak vše sledujeme.“

Vlastní vývoj

Firma se každopádně snaží rozdělit byznys na dvě silné nohy. Vedle popisovaných projektů totiž vzniká samostatný produkt, který bude dostupný jak v cloudu, tak jako tradiční licencovaný on-premise software. Jeho název je Accurity. V současné době obsahuje dva moduly a do poloviny příštího roku, kdy se chystá expanze do Silicon Valley, má být „ready“ modulů pět.

Aktuální dvě hotové části se zaměřují na kvalitu dat (Quality) a propojení byznysu a IT oddělení ve firmách z pohledu dat (Glossary). To je obecně veliký problém. Datové sklady jsou stále především v režii IT oddělení. Jejich pohled na věc se ale často liší od toho, co potřebuje obchod a zbytečně tak dochází k prodražením.

KL_NOMINACE

„Na to narážíme často. Během práce na projektech jsme proto hledali, zda existuje nějaký software, který IT a obchod propojí. Nic pořádného jsme nenašli, takže jsme začali s vlastním vývojem,“ říká Mahdalíček. První verze běží v produkčním nasazení v Bank of Ireland a řeší se další pilotní projekty. Jeden z budoucích modulů (Explorer) má například umožnit lidem přístup k datům bez znalosti SQL dotazů.

Simplity v současné době podporuje technologie, které se ve velkých datových skladech vyskytují nejčastěji, tedy Teradata, Oracle, Sybase nebo Microsoft SQL. S růstem zaměstnanců se ale mají aktivity rozšiřovat také na nové moderní databáze typu Hadoop, MongoDB, Cassandra a spol. A s tím už má pomoci padesátka nových lidí.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 12. 2015 22:55

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »