Hlavní navigace

České spořitelně na půl dne spadlo internetové bankovnictví

Karel Wolf

IT správa v České spořitelně se dnes odpoledne pořádně zapotila. Od pravého poledne až do neuvěřitelné 17:00 hodiny zde totiž přestalo fungovat internetové bankovnictví a klientská telefonní linka. Příčinu selhání služby, kterou využívá asi milion klientů, banka stále ještě zjišťuje. „Příčinu závady zatím neznáme, zkoumáme ji. Od 17:00 funguje internetové bankovnictví, klientské centrum i webové stránky,” sdělila médiím tisková mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová. Tisková mluvčí dále…

IT správa v České spořitelně se dnes odpoledne pořádně zapotila. Od pravého poledne až
do neuvěřitelné 17:00 hodiny zde totiž přestalo fungovat internetové bankovnictví a klientská telefonní linka. Příčinu selhání služby, kterou využívá asi milion klientů, banka stále ještě zjišťuje. „Příčinu závady zatím neznáme, zkoumáme ji. Od 17:00 funguje internetové bankovnictví, klientské centrum i webové stránky,” sdělila médiím tisková mluvčí
České spořitelny Kristýna Havligerová. Tisková mluvčí dále uvedla, že klienti, kteří během výpadku byli nuceni k transakcím využít pobočky, byli osvobozeni od poplatků. (Finanční noviny )

Našli jste v článku chybu?
30. 5. 2008 2:31
Mám informace staré sice plus minus rok ale myslím že se moc nezměnilo. Příčina je celkem jednoduchá - problémy s výkonem backendu postaveného na Oracle a PL/SQL. Dlouho stačilo akorát přidávat CPU a výkon lineárně rostl, ale v určitou chvíli to stačit přestalo - začaly problémy se zamykáním, apod. Ze začátku se to projevovalo jenom zřídka - ve špičkách, například během předvánoční nákupní horečky. Accenture na to chtěli nasadit tuším RAC (Oracle Real Application Cluster) ale buď to zatím nestih…
29. 5. 2008 21:43
me (neregistrovaný)
Nepoužívám sice Servis24 denně, ale pokud už tam jdu (zhruba 1x za týden), obvykle narazím na nějaký problém. Neříkám, že je to vždy komplet nefunkční, ale interní chyba pro nějakou operaci, nutnost opakovaného zobrazení stránky, nefungující komponenta, chyba při posílání ověřovacích sms ... to vůbec nejsou výjimečné události. Za ty poplatky, které spořitelna vybírá, by člověk čekal bezchybné služby. Ale bohužel. Na takovéto problémy už snad musí mít jejich programátoři a IT talent.