Hlavní navigace

Českému webdesignu chybí empatie

Redakce

Více než půl roku sbírala Zbloudilá myš od uživatelů internetové stránky, které dle jejich vlastního názoru nebyly dobře udělané a zjišťovala proč. Cílem bylo posoudit jednotlivé weby z pohledu proudu pozornosti a zjistit, jak myšlenkové pochody návštěvníků na webu fungují a jak dochází k jejich narušení.

Více než půl roku sbírala Zbloudilá myš od uživatelů internetové stránky, které dle jejich vlastního názoru nebyly dobře udělané a zjišťovala proč. Cílem bylo posoudit jednotlivé weby z pohledu proudu pozornosti a zjistit, jak myšlenkové pochody návštěvníků na webu fungují a jak dochází k jejich narušení.

Prozkoumáno bylo přes 200 webů.Ukázalo se, že uživateli zmiňované chyby jsou jen symptomy mnohem většího problému – nedostatku systematického plánování proudu pozornosti a reakcí návštěvníka.

Výsledkem je, že uživatel řeší zcela jiné věci než měl tvůrce webu v úmyslu, což dramaticky snižuje konverzi (% návštěvníků, kteři něco nakoupí nebo jinak splní cíl webu).Autoři Zbloudilé myši zveřejnili stručný souhrn nejčastějších důvodů narušení pozornosti a také zjištěné psychologické poznatky postupně zapracovávají do učebnice webové režie, jejímž cílem je zpopularizovat systematické používání empatie ve webdesignu.

Našli jste v článku chybu?
29. 3. 2012 13:43
Sir Desmond Glasebrook (neregistrovaný)

Nedůvěryhodné? Je to obyčejný web s informacemi, které si můžete a nemusíte přečíst, můžete a nemusíte nad nimi přemýšlet. Jste další příklad českého negativismu k čemukoliv. Cokoli se objeví, je potřeba sepsut, zašlapat, znevěrohodnit. Proč? Co vám ten web udělal? To musíte vědět, kdo to napsal, abyste o těch věcech přemýšlel?

29. 3. 2012 10:51

Diky za info a za odkaz.

Je to velice zajimave a z meho uzivatelskeho hlediska musim rici, ze bohuzel i pravdive...