Český Internet 2011: co přinesl začátek roku

Konec roku je časem ohlédnutí a rekapitulací. Přišel čase se podívat na události na českém internetu počátkem roku 2011 prostřednictvím ročenky z letošní konference Czech Internet Forum 2011.

Leden 2011

Ataxo  koupilo H1.cz (viz David Špinar: kromě Ataxa byla na stole druhá nabídka na koupi H1 a Nákup H1 přijde Ataxo na 45 milionů Kč) a bez skromnosti lze tuto událost označit za jednu z nejvýznamnějších na českém Internetu v roce 2011 (a možná i 2010).  A Změny na českých portálech toho ve skutečnosti moc nepřinesly, pokud jste se dobře podívali na graf na začátku přehledu, nejsou na tom české portály vůbec dobře.

Na český trh se snaží vstoupit polské AdTaily (viz Na českou internetovou reklamu si brousí zuby polské AdTaily) – chce zastupovat blogy a menší servery, což je aktivita, která se prozatím nikdy nikomu nepovedla.

Televize Nova spustila www.vo­yo.cz (viz Vo­yo.cz: přešlapování nebo krok kupředu?). Díru do světa s ním neudělá. Další tříštění sil a vytváření dalších služeb a portálů TV NOVA neprospívá – další novinkou je web Krásná.cz pro teenagerky.

Médii se prohnala bouře – Google prý zvítězil v ČR nad Seznamem. Skutečnost je taková, že Google nad Seznamem zatím nezvítězil a u statistik vždy záleží na tom, odkud pocházejí a jak se na věc dívají.

Česká televize inovuje své weby (viz iVysílání.cz přechází na Flash a nabídne pořady v HD), Centrum Holdings rozjíždí portál s internetovými rádii pod názvem Radiocafe.cz.

Po několika odkladech byl dnes spuštěn nový Mediář.cz. Web zaměřený na média, reklamu a marketing bude nyní nabízet nejen zpravodajství, ale také ukázky tuzemských reklamních kampaní, data o mediálním trhu, kalendář akcí či nabídky práce. (vizMediář.cz v novém)

Televize Z1 … když ještě vysílala

Skončila zpravodajská televize Z1 (viz Zpravodajská televize Z1 končí) proslulá i jedním z nejtragičtějších „televizních“ webů. V černé kronice se o tom informace neobjevila, ale patří tam jiná novinka - Majitele slevového serveru i-Slevy.cz hledá policie a v problémech je i další slevový server - Cenodrom.cz nefunguje, zákazníci mají problém s uplatněním slev.

Televize Z1 … když přestala vysílat

Objevují se první dohady o možném spuštění nové služby na prodej hudby (viz Hudební vydavatelství jednají o české obdobě Spotify).

Český Facebook poprvé překročil hranici 3 milionů měsíčních aktivních uživatelů.

Krátce

Únor 2011

Počet slevových serverů v ČR přesáhl dvě stovky (viz Slevové servery po expanzi, před nástrahami: jak vypadá trh).

Google nasazuje do boje reklamní kampaň v offline (viz Google a Seznam: souboj na ostří inzertních rozpočtů) a řídí se jasným heslem – pomalu, ale jistě.

Skončilo www.i-legalne.cz (viz Ko­nec i-legalne.cz: když ani nejlepší neuspěl), Penta prodala operátora U:fon společnosti Dial Telecom (vizU:fon je prodán) a Seznam.cz změnil majoritního akcionáře - tím se stává neznámá kyperská společnost.

Úsměvný moment z historie i-legalne.cz 

Novým obchodním ředitelem Tiscali Media se stává Michal Kubík (viz Tiscali Media s novým obchodním ředitelem)

Češi nadále preferují platbu za zboží dobírkou a zjevně se to hned tak nezmění. Potvrzuje to například i Mall.cz - předem neplatí v Česku ani deset procent uživatelů.

Podle E15 hledá Groupon český slevový server pro akvizici.

Krátce

Březen 2011

Euromedia spouští Ebux a má velké ambice s elektronickými knihami ale prozatím zůstává pouze u ambicí. Elektronické knihy v ČR stále nejsou nic významného.

Seznam.cz koupil druhou polovinu Stream.cz (viz Stream.cz: videoúspěch, který stál 100 milionů) a začal jej začleňovat přímo do Seznamu.

Blížící se problém EU regulace využití cookies (sušenek) na Internetu ponechává ČR v klidu (viz Evropou obchází strašidlo cookies).

Začínají se objevovat zmínky o tom, že Aukro chce koupit firmu NetDirect.

Čedok a Seznam.cz spouští společné Sletenky.cz a spuštění slevového serveru Seznam.cz stalo hlavně soubojem robotů (viz Na slevovém Seznam Tipu se o Fábie utkali roboti). Slevový server spustilo i Centrum.cz (viz Centrum Holdings spustilo slevový server Amplión.cz)

KL_NOMINACE

Vrchní soud v Praze dnes silně změnil rozsudek Městského soudu, který společnosti Internet Info uložil smazat diskusi na serveru Měšec.cz ve které se čtenáři svěřovali se svými zkušenostmi se společností Prolux (viz Soud rozhodl, že Internet Info nemusí smazat čtenářskou diskusi)

Krátce

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 12. 2011 16:59

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »