Český košík roku: jen necelá čtvrtina e-shopů má responzivní verzi webu

Víc než stovka internetových obchodů byla během prázdnin podrobena opakovaným testům. Výsledky teď zpracovává expertní panel.

Necelá čtvrtina e-shopů má responzivní verzi webu, nejrychlejší reakce zákaznické podpory je minuta a šest vteřin, medián je přitom necelých sedm hodin. Nejrychleji se dá v českém on-line obchodě nakoupit za minutu. První čísla, která vypadla z prvního velkého testování tuzemských e-shopů v rámci akce s názvem Český košík roku

Spojením s předními experty chceme analyzovat, jak jsou na tom české košíky největších e-shopů. Zároveň chceme společně s odborným panelem vytvořit a otestovat metriku, která bude dlouhodobě pomáhat e-shopům vyhodnocovat a zkvalitňovat nákupní košíky, vysvětluje šéf pořádající společnosti Twisto Michal Šmída.

EBF16

Do testu bylo vybráno celkem 110 českých e-shopů. Stovku vybrali pořadatelé podle počtu recenzí na srovnávači Heureka. Zbylých deset, převážně designové e-shopů a nákupních klubů, bylo vybráno podle toho, kolik měly fanoušků na Facebooku. 

Podle statistik vloží zboží do košíku asi deset procent návštěvníků e-shopu, nákup ovšem dokončí pouze tři. Ze zahraničních případových studií jasně vyplývá, že zrychlování načítání stránek košíku či jasné informování o nabízených garancích zvyšuje konverzní poměr o desítky procent, vysvětluje Šmída s tím, že výstupem Českého košíku roku by měla být statistika nejdůležitějších faktorů, které e-shopy mohou vylepšit a zvýšit tím míru prodejů. 

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 9. 2014 14:06

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »