add: Volání na mobily
- tyto změny jsou závislé především na mobilních operátorech (Eurotel,Peaegas) a jejich propojovacích poplatcích. Oba dva také účtují po minutě a prozatím nepřistoupili na snížení propojovacích poplatků. Musíme být trochu soudní a nehledat ve všem jen chyby ČTc.
ČTc zlevnil, aniž by zlevnili mobilní op. Účtování po půlminutě by sice bylo hezké, avšak znamenalo by to: Zákazník zavolá na mobil, za hovor do schránky zaplatí 3,35 Kč a Paegas naúčtuje Českému Telecomu 4,90 Kč. To by pro ČTc byl výnos ze služby -1,55 Kč - od toho si ještě odečtěme náklady.
add: Surfování za polovinu
- myslím, že normálnímu uživateli internetu 40 hodin měsíčně stačí. Motivuje to k tomu, aby občas zavěsil, když nepotřebuje na internetu provádět nějakou akci. Kdyby byl přístup časově neomezený, asi by to ISP nezvládli a k internetu by se dostala jen hrstka vyvolených, kteří by vytáčeli jako první. : )
Názory k článku
Český Telecom: nechci slevu zadarmo!
Okrádaný monopolem (neregistrovaný)
14. 5. 2002 11:21
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Plete si učtování zákaznické a mezioperátorské. To je vždy pouze sekundové! Vámi naznačené výpočty si podle toho opravte a uvidíte zajímavé věci. Pokud navíc vezmete v úvahu, že cca 30% volání končí v první půlminutě, pak je změna zákaznického účtování z 30+30 na 60+30 docela zajímavý zlatý důl, co říkáte?
tomas (neregistrovaný)
14. 5. 2002 20:46
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
40 hodin mesicn ? to pro me neni moc - studuji IT a veskere informac jsou jedine na netu. Kdyz jsou v knihach jsou bud neaktualni nebo surove drahe. Ale to je asi u kazdeho jine. Ja se jenom pozastavuji nad tim jak jsou vsechny ty tarify slozite. IMHO to dela Telecom schvalne aby zmatl zakaznika - ten si mysli ze je to levne a pak se na konci mesice divi ze protelefonoval jmeni. Telecom zda se vubec neorientuje na zakaznika, ktry se v tom nevyzna a _nechce_ vyznat. Mobilni operatori maji take slozite programy ale take nebizeji predplacene sluzby, ktere jsou podle me jednoduche dost.
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
15. 5. 2002 11:42
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
uz to rikam po 1000ci.. copak se da IT studovat? A kde? FEL? :-)
Dan Lukes (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:47
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
IT se u nas neda studovat nikde. Jenze - spravna otazka neni kde, ale kdy. IT se nejlepe studuje pri studiu na jakekoliv vysoke skole ... ;-)
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
15. 5. 2002 15:01
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
no zni to taaak jednoduse :-)
ale neni.. vlastni zkusenost
ale neni.. vlastni zkusenost
Ondrej Hnilicka (neregistrovaný)
15. 5. 2002 17:36
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
a vzniknou pak klikaci rychlokvasky..
muzete se sice posmivat lidem z matfyzu nebo felu, ale kdyz pred nejakym takovym "it adminem" bez poradneho vzdelani reknete treba slovo binarni, tak nevi, o co jde.
ty skoly jsou sice k nicemu, ale donuti cloveka, podivat se i na mene popularni veci. a pokud pri studiu dela i neco navic, tak urcite bude lepsi, nez "odbornici" s ucnakem (a to nemluvim o tech s vse ;).
muzete se sice posmivat lidem z matfyzu nebo felu, ale kdyz pred nejakym takovym "it adminem" bez poradneho vzdelani reknete treba slovo binarni, tak nevi, o co jde.
ty skoly jsou sice k nicemu, ale donuti cloveka, podivat se i na mene popularni veci. a pokud pri studiu dela i neco navic, tak urcite bude lepsi, nez "odbornici" s ucnakem (a to nemluvim o tech s vse ;).
Martin Vobr (neregistrovaný)
15. 5. 2002 17:50
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Musím se těch haněných nebožáků s vystudovanou VŠE zastat ;-)
Když potřebuju někoho na datařinu a mám volit mezi absolventem vše, felu a matfyzu tak si vyberu člověka, který na vše studoval IT. Důvod je jednoduchý - i přes spoustu různých podivností se kterými se tam člověk potká vás alespoň několik semestrů zuřivě přesvědčují, že SQL, uložené procedury a triggery jsou opravdu k něčemu dobré, že na větší aplikace je potřeba pořádný databázový stroj a ne nějaká foxka a že vývojář by kromě psaní kompilátorů měl také umět komunikovat s ostatními v týmu a zohledňovat požadavky klienta a nikoliv jen své krásné vize o tom, co vlastně koncový uživatel v ideálním světě potřebuje.
A především dává VŠE dostatek času k tomu, aby se při jejím studiu mohl člověk to praktické IT naučit v nějaké firmě :-D
Když potřebuju někoho na datařinu a mám volit mezi absolventem vše, felu a matfyzu tak si vyberu člověka, který na vše studoval IT. Důvod je jednoduchý - i přes spoustu různých podivností se kterými se tam člověk potká vás alespoň několik semestrů zuřivě přesvědčují, že SQL, uložené procedury a triggery jsou opravdu k něčemu dobré, že na větší aplikace je potřeba pořádný databázový stroj a ne nějaká foxka a že vývojář by kromě psaní kompilátorů měl také umět komunikovat s ostatními v týmu a zohledňovat požadavky klienta a nikoliv jen své krásné vize o tom, co vlastně koncový uživatel v ideálním světě potřebuje.
A především dává VŠE dostatek času k tomu, aby se při jejím studiu mohl člověk to praktické IT naučit v nějaké firmě :-D
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
15. 5. 2002 18:11
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
nemyslim ze tu jde o IT versus vse.. ja toto vse a mnohem vic pochytil v praxi, naopak mam zkusenost ze lide s IT (FEL apod.) nemaji o realite ani trochu poneti..
vsichni (pravda s jednou vyjimkou) kterych jsem si profesne vazil, nemeli VS titul :-)
vsichni (pravda s jednou vyjimkou) kterych jsem si profesne vazil, nemeli VS titul :-)
Martin Vobr (neregistrovaný)
15. 5. 2002 18:21
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Souhlas, dokončená VŠ opravdu nemusí moc znamenat - ten člověk mohl odejít protože je neschopný věci dotahovat do konce, nebo naopak protože je tak schopný že si našel práci/založil firmu která mu zabrala tolik času že se na VŠ vykašlal (například). Nicméně se mi docela osvědčilo při výběru spolupracovníků požadovat alespoň dva semetry VŠ. Přece jen je dobré k něčemu takovému přičichnout a potkat se s akademickým prostředím.
Ad IT vs VSE: mně to tak znělo, ale možná jsem to špatně pochopil. A přitom má IT _na_ VŠE docela dobrou úroveň.
I když vzhledem k tomu, jak se studenti IT na VŠE občas chtějí oddělovat od ostatních ekonomů tak mám pocit, že jsou to někdy opravdu dvě školy: VŠE a VŠI (vysoká škola informatická :-)
Ad IT vs VSE: mně to tak znělo, ale možná jsem to špatně pochopil. A přitom má IT _na_ VŠE docela dobrou úroveň.
I když vzhledem k tomu, jak se studenti IT na VŠE občas chtějí oddělovat od ostatních ekonomů tak mám pocit, že jsou to někdy opravdu dvě školy: VŠE a VŠI (vysoká škola informatická :-)
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
15. 5. 2002 18:23
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
s tim muzu souhlasit.. btw : ty semestry mam 4.. .ale nejak se mi nechtelo delat elektro veci, ktere ke sve praci nepotrebuju
Dan Lukes (neregistrovaný)
16. 5. 2002 13:42
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Tak to pr! Ja jsem se ani v nejmensim lidem z matfyzu a felu neposmival - jednak proto, ze v mem pripade jsem IT studoval pri studiu na MFF a jednak jsem momentalne jeho zamestnancem. Presto trvam na tvrzeni, ze IT se u nas na zadne VS vystudovat neda - a to ani na mem materskem MFF. A take trvam na tom, ze IT se nejlepe studuje pri studiu na VS - a to skutecne takrka jakekoliv, i kdyz, samozrejme, pokud IT studujete PRI studiu na MFF, tak je preci jen trochu vetsi pravdepodobnost (ale ne jistota), ze vase znalosti budou kvalitnejsi a schopnosti vetsi ... ;-)
Skoro vsechno co umim, a co me dnes pomerne uspesne zivi jsem se naucil behem studia na MFF, mnohe dokonce primo od jeho pedagogu a zamestnancu - ale jen naproste minimum v ramci studijniho planu ...
b.stanik.t (neregistrovaný)
16. 5. 2002 8:45
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
ČTc nabízí také předplacené služby - a ty jsou velice jednoduché - ovšem: stejně drahé jako u mobilních operátorů => pro normálního člověka na nic.
(Telefonní karty, Karta X, Předplacený čas na internetu, ...)
(Telefonní karty, Karta X, Předplacený čas na internetu, ...)
pochy (neregistrovaný)
14. 5. 2002 22:17
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
40 hodin staci ??? hmm a neni to moc ??? co by tam mel normalni clovek delat ne ??? internet prece neni pro normalni lidi !!! :-(( trochu smutny nazor :-(( a co zkratit detem vecernicek neni zbytecne dlouhej ???
b.stanik.t (neregistrovaný)
15. 5. 2002 7:08
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Psal jsem především o tom, že i dnes je u ISP, kteří jsou tzv. "zdarma" (volny, quick, ...), a kteří (většinou) využívají čísel, na které se sleva vztahuje, problém se připojit - důvod: je přihlášeno příliš mnoho uživatelů na daný modem (platí především v menších městech). Z toho důvodu se obávám, že není možné touto cestou mít příliš dlouhé připojení - já se chci na internet dostat alespoň na chvíli a nemám zájem zkoušet půl hodiny vytáčet, dokud pro mne nebude nějaké místo.
slimak (neregistrovaný)
15. 5. 2002 9:40
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Kdyz bude rozumna cena tel. poplatku, rad si zaplatim za dial-up ucet u nejakeho ISP, ktery za to bude kupovat dostatek modemu .... Vase logika, ze kdyz bude internet za pausal (u telecomu), se nedovolam na "free dialup providera" a tudiz chci platit velke penize telecomu, je pro me opravdu strasna. Kdyz stojite ve fronte na poste, taky chcete vice platit za dopis, aby tolik lidi neposilalo dopisy a tudiz byli mensi fronty ?
b.stanik.t (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:42
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
1. číslo 0971 - na které vztahuje sleva mají pouze větší ISP.
2. nikde se nemluvilo o internetu za paušál - ale, pokud máte na to, aby jste využíval placených služeb ISP, jistě si můžete zavést trvalé připojení kabelem nebo přes rádio (Kupříkladu v Severních Čechách je 128Kb/s za 299 Kč - LOSAN + pronájem pojítka).
3. limit není jen u počtu "modemů", ale také v kapacitě sítě ČTc - pokud bude přes normální linku ČTc připojena polovina lidí na sídlišti, tak nejenže klesne kvalita a rychlost připojení, ale bude nejspíš obtížnější někomu na tom sídlišti se dovolat. (to je jen moje doměnka)
2. nikde se nemluvilo o internetu za paušál - ale, pokud máte na to, aby jste využíval placených služeb ISP, jistě si můžete zavést trvalé připojení kabelem nebo přes rádio (Kupříkladu v Severních Čechách je 128Kb/s za 299 Kč - LOSAN + pronájem pojítka).
3. limit není jen u počtu "modemů", ale také v kapacitě sítě ČTc - pokud bude přes normální linku ČTc připojena polovina lidí na sídlišti, tak nejenže klesne kvalita a rychlost připojení, ale bude nejspíš obtížnější někomu na tom sídlišti se dovolat. (to je jen moje doměnka)
MK (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:56
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
nejenže klesne kvalita a rychlost připojení, ale bude nejspíš obtížnější někomu na tom sídlišti se dovolat. (to je jen moje doměnka)
To je skutecne pouze domnenka :-)
b.stanik.t (neregistrovaný)
15. 5. 2002 11:01
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Myslíte tedy, že mohou volat v zemi všichni najednou? Že k tomu kapacita stačí?
slimak (neregistrovaný)
15. 5. 2002 11:15
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
2. 128kb za 299,- to je dost neuveritelna cena, podle me neni vubec realna, pokud teda neni prenos jen 100MB mesicne
Neznam zadne rozumne pripojeni, ktere by bylo levneji nez 4.000 mesicne za 64kb neomezene, vcetne vsech poplatku, mimo kabelovky, ktere ovsem nejsou vsudel.
3. k limitu ustreden, za to prece telecomu platim, ze se dovolam a ze bude mit dostatecnou kapacitu ne ?
Nikdo taky nezakazuje telefonovat mobilistum, kteri se na vaclavaku vykecavaji o blbostech, kvuli tomu, ze pretezuji sit.
Neznam zadne rozumne pripojeni, ktere by bylo levneji nez 4.000 mesicne za 64kb neomezene, vcetne vsech poplatku, mimo kabelovky, ktere ovsem nejsou vsudel.
3. k limitu ustreden, za to prece telecomu platim, ze se dovolam a ze bude mit dostatecnou kapacitu ne ?
Nikdo taky nezakazuje telefonovat mobilistum, kteri se na vaclavaku vykecavaji o blbostech, kvuli tomu, ze pretezuji sit.
b.stanik.t (neregistrovaný)
16. 5. 2002 9:06
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Omlouvám se o mírné dezinformaci - pro Ústecký kraj platí 256kbit/sec za 300,- měsíčně (tedy dvojnásobná rychlost). Linka je skutečně počítaná a to od 1GB, za dalších každých 100MB se doplácí 100,- Kč. Určitě tam jsou ještě nějaké další podmínky, ale optám se.
add 3. Zvýšení limitu ústředen znamená zvýšení nákladů a ty musí někdo zaplatit (zákazník). Domnívám se, že u ČTc, jako i u ostatních operátorů jsou ústředny dymenzovány tak, aby zvládly více spojení než je běžné roční maximum, určitě ale nezvládnou pojmout hovory ze všech linek současně.
Kupříkladu tento rok byl maximální počet současných připojení k internetu komutovanou linkou asi 9000 - na Nový rok (četl jsem to v nějaké tiskové zprávě). Takže buď se nechtělo víc lidí připojit (to však bylo maximum), nebo nebyla regionální kapacita.
add 3. Zvýšení limitu ústředen znamená zvýšení nákladů a ty musí někdo zaplatit (zákazník). Domnívám se, že u ČTc, jako i u ostatních operátorů jsou ústředny dymenzovány tak, aby zvládly více spojení než je běžné roční maximum, určitě ale nezvládnou pojmout hovory ze všech linek současně.
Kupříkladu tento rok byl maximální počet současných připojení k internetu komutovanou linkou asi 9000 - na Nový rok (četl jsem to v nějaké tiskové zprávě). Takže buď se nechtělo víc lidí připojit (to však bylo maximum), nebo nebyla regionální kapacita.
MK (neregistrovaný)
19. 5. 2002 18:20
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Kupříkladu tento rok byl maximální počet současných připojení k internetu komutovanou linkou asi 9000 - na Nový rok (četl jsem to v nějaké tiskové zprávě).
Coz je samozrejme nesmysl :-) Mozna jste cetl tiskovou zpravu IOL - tomu bych veril, ze IOL ma 9000 modemovych vstupu (i kdyz mi to pripada DOST NADSAZENE CISLO).
deep throat (neregistrovaný)
22. 5. 2002 13:46
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
No IOL má v popech v české republice 96 NASek. V každé AS 5200 nebo 5300, (někde v Praze už i 5800) je od 60 po 1400 ISDN portů s mic modemy. (tj. celkem dvojnásobek při analogovém volání). Průměrně bývá na jednom AS cca 124 portů :-) Celkem je v republice cca 10k - 11k portů. Tj v případě čistě analogového volání nebo ISDN calu na jeden B kanál cca 22k. Běží na nich ovšem placené i neplacené služby. TAKZE TOHLE NENI NADSAZENE CISLO, SPIS NAOPAK :-))
D (neregistrovaný)
15. 5. 2002 11:30
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Zajimalo by me, jestli mate nejake zkusenosti s pripojenim od Losanu. Dal by me zajimaly detaily ohledne vami popsane sluzby - sdilena, nesdilene, minimalni garantovana rychlost, cena instalace, limit prenosu dat.
Diky za odpoved
Diky za odpoved
b.stanik.t (neregistrovaný)
16. 5. 2002 9:07
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
http://internet.losan.cz/cenik.htm
b.stanik.t (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:59
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
K vaší logice:
Pokud pošta zavede paušál na dopisy pro obyčejné lidi, budu chtít platit za dopis víc, abych nemusel stát frontu.
Modelový příklad:
Budu na poště a budu stát v dlouhé frontě. U okýnka stojí pán, který má posílání dopisů za paušál(čistě hypoteticky - doufám, že nic takového pošta nezavede) - ten pán ale bude mít časově neomezený paušál, takže bude u okénka psát dopisy, zatímco je bude za okýnkem pošťák razítkovat. Během toho samozřejmě bude i od pošťáka nějaké dopisy dostávat. Za ním bude stát fronta lidí, všichni čekají, aby mohli odeslat dopis - ta fronta bude jistě dost douhá, zvlášť v případě, že ten pán bude stát u toho okénka již několik hodin.(Může se to stát) => aby byla fronta kratší, budu raději platit za omezené množství dopisů.
Tolik pointa
Z toho plyna ponaučení:
Slušný člověk, nejen používající dial-up, je připojený k internetu pouze po nezbytně dlouhou dobu - aby ten, kdo potřebuje nějakou informaci, měl k ní přístup. (Linky i servery mají své limity)
Pokud pošta zavede paušál na dopisy pro obyčejné lidi, budu chtít platit za dopis víc, abych nemusel stát frontu.
Modelový příklad:
Budu na poště a budu stát v dlouhé frontě. U okýnka stojí pán, který má posílání dopisů za paušál(čistě hypoteticky - doufám, že nic takového pošta nezavede) - ten pán ale bude mít časově neomezený paušál, takže bude u okénka psát dopisy, zatímco je bude za okýnkem pošťák razítkovat. Během toho samozřejmě bude i od pošťáka nějaké dopisy dostávat. Za ním bude stát fronta lidí, všichni čekají, aby mohli odeslat dopis - ta fronta bude jistě dost douhá, zvlášť v případě, že ten pán bude stát u toho okénka již několik hodin.(Může se to stát) => aby byla fronta kratší, budu raději platit za omezené množství dopisů.
Tolik pointa
Z toho plyna ponaučení:
Slušný člověk, nejen používající dial-up, je připojený k internetu pouze po nezbytně dlouhou dobu - aby ten, kdo potřebuje nějakou informaci, měl k ní přístup. (Linky i servery mají své limity)
slimak (neregistrovaný)
15. 5. 2002 12:08
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
K vasi pointe - to podle me resi konkurenci prostredi, pokud jinde budu stat za stejny pausal mensi frontu, pujdu ke konkurenci. Coz ted neni mozne.
Jinak asi nejsem slusnej clovek, protoze nevim co je "nezbytne dlouha doba stravena na internetu", je to cas straveny objednavanim pizzu, ctenim clanky na centru, nebo odpovidani na "nesmyslne" diskuze na lupe ? co kdyz ted nekdo chce najit vlakove spojeni nebo kurzy men :-))-> asi taky nejste slusne clovek - teda podle Vasi teorie - nic osobniho
Jinak asi nejsem slusnej clovek, protoze nevim co je "nezbytne dlouha doba stravena na internetu", je to cas straveny objednavanim pizzu, ctenim clanky na centru, nebo odpovidani na "nesmyslne" diskuze na lupe ? co kdyz ted nekdo chce najit vlakove spojeni nebo kurzy men :-))-> asi taky nejste slusne clovek - teda podle Vasi teorie - nic osobniho
shrek (neregistrovaný)
15. 5. 2002 17:39
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Takze kdyz budu chtit skutecne s Internetem intenzivne pracovat - online slovniky, encyklopedie, hledani materialu, dostavat postu v realnem case, pripadne pouzivat nejakeho instant messengera, budu vlastne svine...
b.stanik.t (neregistrovaný)
16. 5. 2002 9:14
Nový
Re: vypadá to jako upravení skutečnosti
celé vlákno
Pokud budete používat nějakého instant messengera, tak je pro vás lepší nekomutované připojení pevnou linou s pevnou IP adresou. Pokud zavěsíte sluchátko, nebudete sice v reálném čase dostávat poštu (tu stejně nikdy nedostanete z principu v reálném čase), ale zase vám mohou přátelé v reálném čase telefonovat : )
Eso (neregistrovaný)
14. 5. 2002 8:36
Nový
ADSL
celé vlákno
A jak je to se slibovanym ADSL? Konec kvetna se blizi a kde nic tu nic.
Honza Loskot (neregistrovaný)
14. 5. 2002 8:45
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
No pokud jsem videl predbezne ceny ADSL tak se na ne vysoka vyseru, ted jsem se vratil z Nemecka a tam jsou ceny asi takove, priojeni pres ADSL 50 Eur mesicne pausal bez omezeni, Neomezene pripojeni pres ISDN 30 Eur.
Jo telekomunismus to je vec !!!!
Jo telekomunismus to je vec !!!!
xxxx (neregistrovaný)
14. 5. 2002 9:10
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
To jeste nevite ze ceny ADSL ve svete jsou dumpovane spocitejte si nekde kolik stoji technologie a navratnost investic se dle sveta skratila na 3 roky. takze pokud si jednotlive Telekomunikacni firmy udelaji ekonomicke zhodnoceni investice tak jim vyjde ze udelali chybu. Jenomze oni investovali i do neceho jineho nez jen do ADSL no a v tomto pripade se to nepocita jako investice ale jako zisk. Zeptejte te se konkurence Telecomu jestli chce aby Telecom zavedl ADSL bez nich a dostanete odpoved ze ne (pokud by se bali to rici tak by to rekli zalobou a nebo stiznosti u CTU az by telecom spustil ADSL)
Autor clanku by mohl napsat ze clanek je na objednavku konkurence Telecomu protoze ja bych ho uz jinak zazaloval byt na miste Telecomu. TO n v nazvu clanku jako znacka nextry je pekne ale degraduje vse co je napsano na tomto serveru na neco jako blesk. Ja vim ze Lupa je hlasna trouba konkurence Telecomu ale uz je toho hodne.
Autor clanku by mohl napsat ze clanek je na objednavku konkurence Telecomu protoze ja bych ho uz jinak zazaloval byt na miste Telecomu. TO n v nazvu clanku jako znacka nextry je pekne ale degraduje vse co je napsano na tomto serveru na neco jako blesk. Ja vim ze Lupa je hlasna trouba konkurence Telecomu ale uz je toho hodne.
Krimak (neregistrovaný)
14. 5. 2002 10:09
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Aha, takze vsichni operatori na svete jsou hloupi a jen nas Telecom spravne ceka az se ujme celosvetove vlady :-)
Kam se clovek podiva, tam je levnejsi internet nez u nas. Kamarad v Kanade plati za 10Mbit 15dolaru/mesic (to neni preklep a je to bez omezeni prenosu). Lidi ve Svedsku dostanou 10krat rychlejsi pripojeni nez za stejnou cenu u nas. V americe je dial-up zdarma (muze se vubec dial-up povazovat za PRIPOJENI K INTERNETU? Asi ne ...) Mohl bych jmenovat dale ...
Ja jsem pripojeny kabelem (nemam domu ani telefon) a je mi opravdu lito lidi, kteri nemaji jinou moznost nez pomale pripojeni od telekomu a musi za to odvadet takove desatky :-( a ASDL je podle me v nedohlednu...
Kam se clovek podiva, tam je levnejsi internet nez u nas. Kamarad v Kanade plati za 10Mbit 15dolaru/mesic (to neni preklep a je to bez omezeni prenosu). Lidi ve Svedsku dostanou 10krat rychlejsi pripojeni nez za stejnou cenu u nas. V americe je dial-up zdarma (muze se vubec dial-up povazovat za PRIPOJENI K INTERNETU? Asi ne ...) Mohl bych jmenovat dale ...
Ja jsem pripojeny kabelem (nemam domu ani telefon) a je mi opravdu lito lidi, kteri nemaji jinou moznost nez pomale pripojeni od telekomu a musi za to odvadet takove desatky :-( a ASDL je podle me v nedohlednu...
Vanda (neregistrovaný)
14. 5. 2002 12:35
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Pane Peterka, umíte psát taky o něčem jiném než o telecomu???? Jak tak koukám sem tam na Lupu, tak ty váše bláboly o telecomu jsou tu každý den. Jste dobře placený od telekomních konkurentů, kolik za to berete????
anti-ČTc Tom (neregistrovaný)
14. 5. 2002 13:10
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
A zrovna na tyhle články tady já čekám a těším se, až pan Peterka uvede na pravou míru ony "lukrativní" nabídky Českých Telekomunistů.
Exuper (neregistrovaný)
14. 5. 2002 17:27
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Hele Vandule, uzivej si svyho Quicku a neprud. Lupa je server o inetu a jedinej telefonni operator skrz kterej se lidi na inet defacto muzou pripojit je ten podelanej telekom. Tak to nejak prekousni. Mimochodem - co ty, jak ty jses zainteresovana na telekomu? Nak to urcite bude, co ? ;-)
runner (neregistrovaný)
14. 5. 2002 9:33
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Na tomtu miste mi pred par mesici (4.2.!!!) pan Vladan Crha na moje pripominky k ADSL velmi "vtipne" odpovidal, ze je na spadnuti. Chachacha. No, nikdo mu asi neveril, vzdyt vsichni vime ze Cesky Telecom je splachovaci...
Takze si "vazeni zakaznici" uzijte podobnych perverznich fosilii, jako kupovat si dvoumesicni slevu na dial-up.
r.
PS: Nekdo to tady ve foru vystihnul presne: "ZLATE KURVY" ...
Takze si "vazeni zakaznici" uzijte podobnych perverznich fosilii, jako kupovat si dvoumesicni slevu na dial-up.
r.
PS: Nekdo to tady ve foru vystihnul presne: "ZLATE KURVY" ...
martin (neregistrovaný)
14. 5. 2002 11:44
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
ADSL mel podle neoficialnich informaci oznamit 15. kvetna ... tedy zitra. Nechame se prekvapit, bohuzel nemam uplne posledni informace, ale testovaci provoz byl prodlouzen do konce kvetna takze bych to spise cekal az v cervnu.
Kazdopadne si myslim, ze muzeme verit slovum generalniho reditele Telecomu, kdyz rikal, ze ADSL zavedou do poloviny tohoto roku = do konce cervna. To je imho realne a predpokladana cena je cca 2500 za neomezeneou linku 256/64 (vcetne pripojeni k IOL).
Kazdopadne si myslim, ze muzeme verit slovum generalniho reditele Telecomu, kdyz rikal, ze ADSL zavedou do poloviny tohoto roku = do konce cervna. To je imho realne a predpokladana cena je cca 2500 za neomezeneou linku 256/64 (vcetne pripojeni k IOL).
Petr (neregistrovaný)
14. 5. 2002 13:22
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Pokud si vzpominam na to co tu problehlo v diskuzich, tak tam vypadla jedna nula, takze 25,000 mesicne. Navic "pripojeni" od IOL :-) ....
tupik (neregistrovaný)
14. 5. 2002 15:31
Nový
Re: ADSL
celé vlákno
Nu podle me by to Telecom za tu cenu zavedl i rad, ale problem vidim spise jinde, podle me by to polozilo vecinu ostatnich ISP. Toho je si dle me vedom a vi ze mu to asi nepovoli antimonopolni urad, pokud neco takoveho ve fungujici forme u nas mame. Tak i tak by se asi vecina ISP pekne zbourila, a protoze by nemohla rvat primo proti ADSL, protoze by si proti sobe popudila bezne lidi tak by asi rvala na to at Telekom da pro ne za nejaky pakatel volne k dispozici draty pro posledni mili a to je dle me to ceho se Telekom boji... protoze tyhle draty jsou ten pravej poklad co maji. Takze to vidim tak ze pokud nejake ADSL bude tak to bude nejaky mrzacek.
ondrej (neregistrovaný)
14. 5. 2002 10:10
Nový
flat rate? zatim asi ne...
celé vlákno
V MF Dnes se (dnes) pise: Připojení k internetu se na provolaných minutách v síti Telecomu podílejí zhruba 40 procenty.
Verim, ze to maji moc dobre spocitany a do vyraznejsi slevy, nebo snad nedej boze pausalu se jen tak nebudou hrnout.
misch (neregistrovaný)
14. 5. 2002 10:26
Nový
nechci slevu zadarmo
celé vlákno
Formulace "25 hodin připojení zdarma (v době mimo špičku) za 360,- Kč." mi připadá přímo kouzelná :-)). Někdy bych chtěl být obchodníkem, a vymýšlet podobné slogany ...
Pavel Slavik (neregistrovaný)
14. 5. 2002 12:49
Nový
Ja do toho asi pujdu...
celé vlákno
Protoze bohuzel nemam jinou moznost pripojeni na net, je pro me tahle nabidka celkem vyhodna. Zvlast kdyz si spocitam, kolik me internet skutecne stoji - pripojuju se typicky na 10 az 30 minut mimo spicku, coz me nakonec vyjde vic nez 20 Kc za hodinu. Takto se vyhnu neprijemnym prvnim deseti drahym minutam.
Btw. dobre si to telekomaci spocitali, tech prvnich deset minut...
Btw. dobre si to telekomaci spocitali, tech prvnich deset minut...
Fred (neregistrovaný)
14. 5. 2002 14:00
Nový
a co tarif BUSSINES?
celé vlákno
vztahuje se to i na tarif bussines? Diky
Jiří Peterka (neregistrovaný)
14. 5. 2002 14:16
Nový
Re: a co tarif BUSSINES?
celé vlákno
podle dostupných informací nikoli (vše se týká jen HOME tarifů bez Mini a všech ISDN tarifů).
Tomáš Kapler (neregistrovaný)
14. 5. 2002 19:37
Nový
počítejme
celé vlákno
mohli byste zase udělat známou tabulku "kdy se to vyplatí".
nevím kolik nyní stojí internet 2002 - 15 korun za hodinu?
dejme tomu že ano (prosím opravte mě).
Nejběžnější tarif je standard.
Já si za 180 korun koupím 10+10 hodin. Tj. budu li na internetu jen hodinu, vyšla mě na 180 korun, budu-li tam deset, vyjde mě jedna na 18, cenu 15 korun dosáhnu po 12 provolaných hodinách. A pak mám 8 hodin vlastně zdarma, a pak už zas za 15 korun.
Chápu to dobře? Jestli ano, pak se to pro nás pracující vyplatí, prointernetíme-li více než 12 hodin, no a takových nás tady pár bude. Ale asi ne moc.
Telecom mě začíná štvát složitostí tarifů. Je nějakých 15 tarifních programů (včetně dialup a business) a navíc 10 doplňkových, a nyní všechny možné kombinace, něco nelze s něčím, slevňuje se pouze něco, prostě hrůza. Čím to, že si mobilní operátoři vystačí se 4 tarify (vč. předplatného), u každého tak jedna další varianta.
Možná by bylo zajímavé udělat tabulku všech tarifů s jejich cenou a stručnou charakteristikou.
Home-Mini
Home-Standard
Home-Standard+internet (nebo jak se to jmenuje)
Home-Standard+noc (nebo jak se to jmenuje)
...
...
Business-Maxi
Ale to by měla být práce spíše pro telekomáky
nevím kolik nyní stojí internet 2002 - 15 korun za hodinu?
dejme tomu že ano (prosím opravte mě).
Nejběžnější tarif je standard.
Já si za 180 korun koupím 10+10 hodin. Tj. budu li na internetu jen hodinu, vyšla mě na 180 korun, budu-li tam deset, vyjde mě jedna na 18, cenu 15 korun dosáhnu po 12 provolaných hodinách. A pak mám 8 hodin vlastně zdarma, a pak už zas za 15 korun.
Chápu to dobře? Jestli ano, pak se to pro nás pracující vyplatí, prointernetíme-li více než 12 hodin, no a takových nás tady pár bude. Ale asi ne moc.
Telecom mě začíná štvát složitostí tarifů. Je nějakých 15 tarifních programů (včetně dialup a business) a navíc 10 doplňkových, a nyní všechny možné kombinace, něco nelze s něčím, slevňuje se pouze něco, prostě hrůza. Čím to, že si mobilní operátoři vystačí se 4 tarify (vč. předplatného), u každého tak jedna další varianta.
Možná by bylo zajímavé udělat tabulku všech tarifů s jejich cenou a stručnou charakteristikou.
Home-Mini
Home-Standard
Home-Standard+internet (nebo jak se to jmenuje)
Home-Standard+noc (nebo jak se to jmenuje)
...
...
Business-Maxi
Ale to by měla být práce spíše pro telekomáky
Paja (neregistrovaný)
14. 5. 2002 22:16
Nový
Plovouci reklama
celé vlákno
Ta plovouci reklama na titulni strance me neskutecne s*** vubec se neda cist, pusobi to strasne rusive. NIKDY NA TO NEKLIKNU!!
Michal Vodicka (neregistrovaný)
15. 5. 2002 0:16
Nový
Re: Plovouci reklama
celé vlákno
Souhlasim. Zase nejaky tyden na Lupu nevlezu, tohle nemam zapotrebi.
Bilbo (neregistrovaný)
15. 5. 2002 0:34
Nový
Reklamy
celé vlákno
Staci si stahnout nejakou proxy co odfiltrovava reklamy (napr. proxomitron, ten pouzivam ja) a uz nic nikde neotravuje :o)
Tralalak (neregistrovaný)
15. 5. 2002 3:32
Nový
ach jo
celé vlákno
hmm 10+10 za 180 20+20 za 360 to mam za 89kc/mes celej rok tak jaka sleva?
Ondrej Mrkvicka (neregistrovaný)
15. 5. 2002 9:35
Nový
letak od telekomunistu - cerny humor
celé vlákno
videli jste ten letak, ktery prisel s telefonnim uctem?
jak tam vychvalujou "pevnou linku"? ze ma silenou budoucnost a jak pres ni budeme dostavat "vlastni TV program z vybranych filmu" a ty dalsi kecy?
ja myslel, ze se pozvracim! ze tohle neni trestne!
u nas vzdalena budoucnost, jinde kazdodenni realita!
ale hlavni je si uvedomit, ze Telecom neni zadna dabelska instituce - za vsim stoji konkretni lide a konkretni poslanci. Ty bychom meli vinit a hodnotit za jejich ciny. A ukazat jim nejen ve volbach, ze tohle nechceme!
jak tam vychvalujou "pevnou linku"? ze ma silenou budoucnost a jak pres ni budeme dostavat "vlastni TV program z vybranych filmu" a ty dalsi kecy?
ja myslel, ze se pozvracim! ze tohle neni trestne!
u nas vzdalena budoucnost, jinde kazdodenni realita!
ale hlavni je si uvedomit, ze Telecom neni zadna dabelska instituce - za vsim stoji konkretni lide a konkretni poslanci. Ty bychom meli vinit a hodnotit za jejich ciny. A ukazat jim nejen ve volbach, ze tohle nechceme!
PK202 (neregistrovaný)
16. 5. 2002 0:46
Nový
Prvni minuta
celé vlákno
Nejhorsi zdrazeni je opravdu ta prvni minuta !
To je svinstvo non plus ultra. Kdyz to zavedl svinak Eurotel (mimochodem zadny velky ohlas jsem na to nezaznamenal) zvedlo mi to ucet o cca 500 Kc mesicne !!!
Nejvic mne na tom sr.., ze to jeste vydavali za zlevneni.
Takze kdo se tesi, ze si zavola levne na mobily, ten se seredne plete.
Ono se nejedna jenom o hovory do schranek a ruzne hlasky, ale i o to, ze i hodne normalnich hovoru (tedy ne me zeny) se do tech 30 vterin vejde.
Vice mene by mne zajimalo, zda tenhle system uctovani neni tak trochu zalovatelny. Mozna by se pan Peterka mohl o tohle zajimat. Alespon by tim treba vyvratil ty reci o tom, ze je placen mobilni konkurenci Telekomu, protoze jak to Oskar nacal vsichni to honem rychle prevzali a pocitam ze si blahem chrochtaji jak s nama vybehli.
Prijde mi totiz vyslovene nemoralni zaplatit 6 korun za to ze mi sluchatko rekne, ze "Uzivatel site Oskar ma pravdepodobne vypnuty telefon" nebo "Vstoupili jste do ..."
Myslim, ze pokud nezanecham zadny vzkaz nebo je telefon nedostupny, nemel by byt hovor uctovan. To by asi mel byt podnet pro naseho slavneho regulatora.
Jak je to treba v zahranici ? I kdyz tam samozrejme tenhle problem asi bude v jine rovine, protoze pri temer desetkrat nizsich cenach to tam asi nikoho moc palit nebude.
To je svinstvo non plus ultra. Kdyz to zavedl svinak Eurotel (mimochodem zadny velky ohlas jsem na to nezaznamenal) zvedlo mi to ucet o cca 500 Kc mesicne !!!
Nejvic mne na tom sr.., ze to jeste vydavali za zlevneni.
Takze kdo se tesi, ze si zavola levne na mobily, ten se seredne plete.
Ono se nejedna jenom o hovory do schranek a ruzne hlasky, ale i o to, ze i hodne normalnich hovoru (tedy ne me zeny) se do tech 30 vterin vejde.
Vice mene by mne zajimalo, zda tenhle system uctovani neni tak trochu zalovatelny. Mozna by se pan Peterka mohl o tohle zajimat. Alespon by tim treba vyvratil ty reci o tom, ze je placen mobilni konkurenci Telekomu, protoze jak to Oskar nacal vsichni to honem rychle prevzali a pocitam ze si blahem chrochtaji jak s nama vybehli.
Prijde mi totiz vyslovene nemoralni zaplatit 6 korun za to ze mi sluchatko rekne, ze "Uzivatel site Oskar ma pravdepodobne vypnuty telefon" nebo "Vstoupili jste do ..."
Myslim, ze pokud nezanecham zadny vzkaz nebo je telefon nedostupny, nemel by byt hovor uctovan. To by asi mel byt podnet pro naseho slavneho regulatora.
Jak je to treba v zahranici ? I kdyz tam samozrejme tenhle problem asi bude v jine rovine, protoze pri temer desetkrat nizsich cenach to tam asi nikoho moc palit nebude.
filip (neregistrovaný)
16. 5. 2002 6:36
Nový
Re: Prvni minuta
celé vlákno
Wow! Fakt se na mobilech uctuje kdyz se nedovolam? Kdyz mi to odpovi ze uzivatel neni dostupny? U vsech operatoru?? To je tedy prasecina... :o[
b.stanik.t (neregistrovaný)
16. 5. 2002 9:22
Nový
Re: Prvni minuta
celé vlákno
No nemusíte se toho tolik bát, stěžoval si mi jeden člověk z ČTc, že mnoho lidí, když volá z pevné linky na mobil a ozve se hlasová schránka a uživatel do 3 vteřin zavěsí, tak mu ČTc nic neúčtuje, ale od Radiomobilu to ČTc dostane vyúčtované jako započatou minutu. Nevím co je na tom pravdy, ale z budky asi před 2 lety se mi to občas povedlo a občas ne.