Na mém webu se přes prázdniny váhy trochu vychýlily ve prospěch Google. Seznam zatím vítězí (jsem zvědav, jak dlouho mu to vydrží). Oba dohromady mají cca. 60% ze všech přístupů. Ostatní vyhledavače jsou zanedbatelné. Uvidíme, jaký bude podzim.
...mezi příznivci vyhledávače Google převažují studenti a mladí lidé ve věku do 30 let s vysokoškolským vzděláním,...
Tak to sedi u mne i meho okoli.
Kdyz dam na Seznamu vyhledavat "ve Svete" tak stejne pouzivaji vyhledavac Google. :-)
"Zatímco tradiční české značky, tedy Seznam, Centrum a Atlas, jsou preferovány spíše lidmi středního a staršího věku" tohle je velmi vystiznou vetou podstatnou pro budoucnost. Pokud budou ceske portaly dale praktikovat politiku "tenhle litaci baner se tam este vejde", je otazkou casu nez svou vahu na lokalnim trhu ztrati..google uz zamestnava desitky lidi, kteri optimalizuji jejich engine pro cesky internet a zacinaji si hlidat zdejsi siikovne podvodniky..a na relevanci ceskych vysledku to je uz delsi dobu videt, dokonce uz na ceske verzi googlu neni tlacitko "Citim se stastny" (z originalu "I'm feeling lucky", dnes jiz spravne prelozeno "zkusim stesti") :)
Novych nezkusenych lidi bude na internetu cim dal mene a budou mit cim dal mensi naladu na litajici upoutavky na praci prasek nad vysledky hledani. Google to vi a voli spravnou dlouhodobou strategii "do not disturb" :)
Na Biom.cz za poslední měsíc přišlo z centrum.cz 18, jyxo.cz 37, volny.cz 37, z live 52, z Yahoo 56, z tiscali.cz 58, google.com 88, google.cz 104, search 987, google 8.637, seznam 10.818.
Pomalu začínají lidé chodit i z RSS agregátorů: pravednes.cz 222, feynamn.cz 72, trafika.cz 26, kratce.cz 6,...
A hlavne, na Googlu je minimalni reklama, coz se o Seznamu ci Centrumu neda rici. Pokud neco hledam, tak mne zajima to co hledam, ne nejaka priblbla reklama... To by si meli soudruzi ze Seznamu uvedomit.
moc nechpu funkcnost fulltextu seznamu, ktery nestoji zanic, jako priklad, pocet stranek na google.cz inform.cz: 207 000 a seznam.cz: 5 701. Pokud takto indexuje tak je to hodne nanic, nebo si urcuji kde kolik zaindexuji a zas je to nanic :-). Jedine + je to ze mladi lide pouzivaji gooogle a generace starne.......