Hlavní navigace

Chcete, aby někdo nasdílel váš příspěvek? Řekněte si o to

Daniel Dočekal 1. 2. 2016

Call to Action (CTA) je jedním z nejzásadnějších nástrojů marketingu. Včetně toho sociálně mediálního. Kdo na CTA zapomíná, o hodně přichází.

Pokud chcete, aby vaši fanoušci něco udělali, řekněte si o to. Chcete-li, aby sdíleli (retweetovali), tak je o to v příspěvku požádejte. Potřebujete-li je přimět ke komentování, položce otázku. Větší diskuze vyvolá větší kontroverzi a zájem. Pasivní sdělení zpravidla žádné výrazné aktivity nepřináší.

Search Engine Journal čerstvě zveřejnil výsledky studie, která se věnovala čistě tomu, co se stane, když v tweetu na Twitteru prostě zažádáte „Please Retweet“ či „Please RT“. Výsledky potvrzují to, co bylo popsáno výše.

Pokud zveřejníte tweet bez výzvy k akci, neznamená to, že by se nedočkal dalšího sdílení (retweetů). Ale z celkové počtu retweetu získaných v testu to bylo pouze 11,4 %.

Pokud doplníte výzvu v podobě „Please Retweet“ či „Please RT“, tak to dost zjevně zabere. Tweety s výzvou k akci vytvořily 72,4 % z retweetů v testu.

Důležité ale je i to, že „Please RT“ vs „Please Retweet“ se liší v poměru 29,2 %  k 43,3 %. Vysvětlení je přitom poměrně jednoduché: jakkoliv je samotný „retweet“ problematické slovo, tak „RT“ je pro řadu uživatelů Twitteru úplně neznámou zkratkou. Pochází totiž z počátku Twitteru, kdy se retweetovalo uvedením "RT " na začátku tweetu.

SEJ zmiňuje ještě jinou studii, přímo od Twitteru. Ta se ale týká připlácených čistě reklamních tweetů (promoted tweets). Tam bylo efektivnější uvedení CTA s žádostí o retweet na začátku tweetu.

CIF16

Poslední údaje ze studie od SEJ udávají, že nejvíce se retweetovalo v úterý (26,4 % retweetů), následoval pátek a sobota. Nejméně pak ve čtvrtek (12,9 % retweetů). Zjištění sice zajímavé, ale u podobných údajů (tedy využití sociálních sítí podle dnů a hodin) víme, že jsou velmi závislé na zemi a sociodemografii uživatelů.

Důležité samozřejmě je i to, že žádosti o retweet (a vůbec jakékoli výraznější formy CTA) je nutné užívat s mírou. 

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků