Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Chcete WebOS?

Bennie _ aura:70
19. 12. 2011 8:36 Nový

ehm :(

celé vlákno

HP nemá "transfúzní" infrastrukturu Google, nemá tradiční elitářský vendor lock in Applu a nemá stádový business lock in Microsoftu.... kdyby se rozhodli do webOS lít peníze, budou je vyhazovat oknem.

Google vypíchl android, protože mu multiplikuje zisky z jeho core businessu, Apple má s iPhonem to samé, nemít store a itunes a elitní cenu a "elitní" klientelu, tak do toho nejde... no a MS, ten honí vlak co je už v další zastávce prostě proto, že je moc velký a moc nabubřelý na to, aby si takový vlak nechal ujet... dělá to tak už celá desetiletí... .. ale co by z toho mělo HP? Dobrý pocit, že nenechali něco pěkného ze semtimentu padnout?

Bennie _ aura:70
19. 12. 2011 8:37 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

pardon za překlep ... "sentimentu"

Vilda
Vilda (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
19. 12. 2011 9:05 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Palm byl opravdu nejlepsi a perfektni zpracovani HW i SW je podobne tomu od Applu. Perfektni ergonomie byla nejen tresinka na dortu. Pokud by byl tendy tento "staronovy" OS tak kvalitni jako ty, na kterych Palm vyrostl, tak to sanci urcite ma.
Pravda ze HP si ale tenhle OS prehazuje jako horky brambor a pochybuju, ze by nektere firmy riskovaly jakykoliv vyvoj, nebo naklady, aby HP pomohly. Bud se do toho HP opre a bude hledat spojence, nebo to muze rovnou zabalit a bude klid ;-).

thr aura:67
thr
19. 12. 2011 9:11 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Podstatná je ta věta "ale co by z toho mělo HP? "...
On by zájem o WebOS mohl být daleko větší, než by se na první pohled zdálo - Android sice roste, ale že výrobci nejsou právě šťastní z Googlu je dost evidentní, další problém jsou i patentové spory. WebOS by mohl být pro leckoho dobrou alternativou a umím si představit slušné prodeje zařízení na něm postavené. Jenže jsme zase u toho - co by z toho mělo právě HP?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
19. 12. 2011 10:22 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Co by z toho mel HP?
Odbyt pro svuj HW

lzap
lzap (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
20. 12. 2011 23:23 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Tak to můžete rovnou škrtnout...

Jen pro pořádek - HP chce dělat to, co IBM. Prodávat servery a kompletní řešení. Ne se "prcat" s tablety nebo notebooky.

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
21. 12. 2011 8:19 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

A HP snad servery neprodava?

DgBd
21. 12. 2011 9:48 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

řekněme, že uvažovali o prodeji serverové divize. Tak intenzivně, že to stálo místo samotného nejvyššího šéfa.

Topper
Topper (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
21. 12. 2011 12:54 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Uvazovali o prodeji divize osobnich pocitacu, zadnych serveru.

DgBd
21. 12. 2011 13:15 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

Tak možná je to nějaký šum, ale:

"Agentura Bloomberg uvádí, že chce opustit hardwarový byznys a plně soustředit své síly na více lukrativní softwarovou sféru a cloudová řešení. "
http://www.diit.cz/clanek/zemetreseni-v-hp-konci-s-webos-a-prodava-pc-divizi-aktualizovano-15-15/38669/

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
25. 12. 2011 10:04 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

A ke cloudovým řešením potřebuje servery, nikoliv notebooky a workstationy.

lzap
lzap (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
19. 12. 2011 12:36 Nový

Re: ehm :(

celé vlákno

To máte pravdu a v zásadě souhlasím jak se článkem, tak s vaším příspěvkem. Avšak úplně bych neuzavíral možnost, že se webOSu chytne jiný výrobce (Samsung, LG, HTC) a začne jej masivně podporovat (rozumnějte dodávat hardware, platit vlastní vývojáře). Pro výrobce hardwaru by to totiž mělo smysl, HP by se jen "vezlo". Vše bude záležet na open source licenci a dalším postupu třetích stran. Já si osobně myslím, že tím aktem z minulého týdne zdrojáky nepředávají "komunitě" (žádná v podstatě ani není), ale "třetím stranám". A budou vyčkávat, co se stane.

Jinak je osud webOSu ale opravdu spečetěn. Komunita samotná jej nemůže sama prosadit - bude jen "přežívat", dokud nebude dostupný hardware totálně nedostupný (nebude na skladech, nebo bude jeho cena příliš vysoká pakliže by jej měl vyrábět jen HP).

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.245.broadband9.iol.cz
19. 12. 2011 13:32 Nový

škoda že není zmíněna ta ostuda...

celé vlákno

...kterou si HP uřízlo tím otevřením/neo­tevřením, kdy na githubu zveřejnilo v repozitáři jen tiskovou zprávu, a poté, co si z nich uživatelé začali dělat srandu a reportovali bugy jako "tisková zpráva nejde zkompilovat na platformě XYZ", tak to repo zase stáhli. Takže HP sice tvrdí, že bude opensource, ale zatím není.

Franta
Franta (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 12. 2011 20:00 Nový

Re: škoda že není zmíněna ta ostuda...

celé vlákno

Škoda, že lidi (a nejen čtenářů, ale i novinářů) neumí číst, jinak by těžko mohli na základě tiskové zprávy HP dojít k závěru, že HP webOS opensourcovalo. HP ho totiž neopensourcovalo, ale oznámilo, že tak v blízké budoucnosti učiní a že to nemusí být krátký proces, protože webOS je prolezlý kódem třetích stran, u kterého nemá HP právo ho zveřejnit.

Ty rádobyvtipné komentáře na githubu spíš něco vypovídaly o jejich autorech než o HP.

Uni
Uni (neregistrovaný) 84.246.162.---
20. 12. 2011 17:16 Nový

Tak co se dalo čekat

celé vlákno

Tak není žádné překvapení, že to takto dopadlo:
HP mělo Jornady s WinCE - co s nimi udělalo?
HP mělo Jornady s PPC - co s nimi udělalo?
HP mělo iPaq s WM - co s nimi udělalo?
HP mělo WebOS - co s ním asi tak mohl udělat?
Divím se, že to mnoha novinářům vůbec stojí za komentář, resp., že to má vůbec nějakou odezvu...

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.245.broadband9.iol.cz
20. 12. 2011 23:57 Nový

Re: Tak co se dalo čekat

celé vlákno

už v názvu firmy je skryta odpověď: Hovno Pičo! :-)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem