Hlavní navigace

Chlapská zásilka přenesla projekt úspěšný v zahraničí a staví na přístupu k zákazníkovi

Marek Janouš

Na druhém místě vyhodnotila porota jarního StarCube Show projekt Chlapskazasilka.cz. Ten není inovativní, alespoň ne globálně. Porovnat jej můžete například s Manpacks.com. Staví na přenesení úspěšného projektu zahraničního do místního prostředí a na specifickém image.

Projekt nepřináší nové technologie, stačí na něj běžně dostupné komponenty, a šlo by jej tedy rychle napodobit. Chlapi se toho však nebojí. Věří, že mají náskok.

Oproti některým jiným účastníkům StarCube se Chlapská zásilka může už pochlubit platícími zákazníky. Po dvou týdnech od spuštění jich prý měla padesát, po šesti týdnech mají osmdesát. Na pokrytí pevných nákladů jich údajně stačí sto šedesát. Takových, kteří budou pravidelně odebírat chlapské zásilky. Vyjádřeno v penězích to má být obrat asi 100 000 Kč za čtvrtletí. Na pokrytí nákladů to zakladatelům stačí, jelikož jsou ještě studenti a „pracují z garáže“ a nepotřebují zatím živit sebe. K tomu, co považují za „bod zlomu“, jsou už tedy na půli cesty.

Chlapská zásilka vám může připadat jako dobrá sranda, jako užitečný projekt — jestliže zapadáte do cílové skupiny —, anebo možná jako projekt nedůležitý a zbytečný. Poučné bude počkat si, kam to chlapi dotáhnou tak do roka a dále. Nebudou věčně studenty, ani možná nebudou chtít věčně sami balit ponožky a trenky. Podaří se tento typ obchodu rozjet v měřítku dostatečně velkém?

Zleva Tomáš Brychta, nové boxerky a Martin Březina

Zleva Tomáš Brychta, nové boxerky a Martin Březina


Odpovídá Tomáš Brychta:

Představte prosím Chlapskou zásilku.

Řekli jsme STOP nudnému nakupování! Muži mají vždy něco lepšího na práci než řešit svoje děravé ponožky nebo vytahané trenky. Naše webová služba pomáhá chlapům vyhnout se nezábavnému nakupování. Řešíme komplexní problém pravidelnými zásilkami chlapského zboží od trenek a ponožek až po drogerii.

Spodní prádlo potřebujeme všichni. Navíc, pokud máte nějaký společenský život, nemůžete počítat s tím, že prádlo uvidíte pouze vy sami. To znamená výlet do několika obchodů, abyste vybrali to nejlepší, poměřování velikostí, vzorů, střihů.

Tomu všemu je nyní konec a výše uvedené můžete vyřešit během chvíle z pohodlí domova. Služba ChlapskaZasilka.cz se zaměřuje na pánský sortiment, který je potřeba pravidelně obměňovat, a nabízí to nejlepší, co je na českém trhu k dostání.

Přesto se nabízí říci, že jste jenom další e‑shop.

Ano, s tímto označením ale bojujeme. Rozdíl je hlavně v tom, že řešíme komplexní problém zákazníka. S naší webovou službou už nemusí myslet na to, že bude muset jít zase nakupovat. Dali jsme si tu práci a vybrali jsme zboží, které jsme osobně vyzkoušeli.

Zákazníci navíc neprovádí jen nákup, ale sestavují si na míru svoji zásilku, o kterou mají zájem.

Snažíme se také zaujmout svým přístupem. Zcela otevřeně komunikujeme s našimi zákazníky — tykáme jim, každou zásilku posíláme ve stylové krabičce s osobním poděkováním.

Tedy se spoléháte na zvláštní přístup k zákazníkovi…

To bezesporu. Je zřejmé, že to nemusí všem vyhovovat, ale odlišujeme se tak od ostatních obchodníků — přicházíme s trendem, který už na Západě dávno funguje. U nás jsou lidé zatím trošku konzervativnější, snažíme se to však změnit. Mezi specifika lze také zařadit účet, ve kterém se zákazník pohybuje a velice jednoduše si na dvě kliknutí může odeslat svoji další zásilku.

Jestliže jste získali padesát zákazníků za prvních čtrnáct dní od spuštění, a říkáte, že potřebujete sto šedesát…

Ano, sto šedesát zákazníků je náš bod zlomu. Tato suma zákazníků symbolizuje obrat tržeb, které jsou potřeba k pokrytí našich nákladů.

Oba s kolegou jsme studenti a shodli jsme se, že získané prostředky můžeme dále reinvestovat do našeho podnikání, nejsme na něm tedy finančně závislí.

Můžete tedy říci, jaký těch spočítaných 160 zákazníků představuje obrat a za jaké období?

Sto šedesát spokojených zákazníků představuje obrat cca 100 000 Kč za čtvrtletí. S výše uvedeným obratem je náš projekt soběstačný, pokrýváme tedy fixní náklady.

Proč, si myslíte, že porota StarCube vybrala na druhém místě právě vás?

Z naší prezentace bylo cítit, že projektem žijeme a máme velké nasazení. Máme vůli mužům opravdu pomáhat a řešit jejich problém. Jako jedni z mála jsme také získali první platící zákazníky.

Kam chcete projekt rozvíjet? Kromě toho, mít spoustu zákazníků…

Máme velké ambice, chceme naši službu neustále zlepšovat — již teď máme připravené nové možnosti vylepšení naší služby, které budeme v následujících měsících implementovat. Samozřejmě bychom rádi rozšiřovali náš sortiment o další značky a produkty, jednou z možností zkvalitnění servisu je i uživatelské rozhraní pro přítelkyně těch správných chlapů.

Při úspěšném fungování projektu v ČR plánujeme dále rozšíření do středoevropských ze­mí.

Máte v České republice zatím nějakou silnou konkurenci?

Co se týká přímo systému pravidelných zásilek, tak je tu jeden projekt, který se zabývá zasíláním ponožek, ale ten se omezuje pouze na tento sortiment. Za nepřímé konkurenty lze považovat vlastně všechny obchody s oblečením, většina e‑shopů se však zaměřuje především na oblečení pro ženy.

Už pracujete s nějakým investorem?

Domnívám se, že v této chvíli je ještě příliš brzy na navázání spolupráce s nějakým investorem. Po pár měsících fungování budeme vědět více a budeme mít k dispozici alespoň trochu relevantní data.

Investor by pro nás měl smysl zejména v případě, kdybychom se rozhodli expandovat do dalších zemí.

Váš projekt je vlastně snadno napodobitelný, technologie na to jsou dostupné. Nebojíte se, že budete‑li úspěšní, přijde spousta jiných podobných obchodů?

Snažíme se upoutat naše zákazníky svým osobním přístupem, kdy tvoříme takový klub pro „správné chlapy“. Každý podnikatel musí počítat s napodobením v případě úspěchu jeho služby.

Našli jste v článku chybu?

9. 6. 2012 7:22

total (neregistrovaný)

je to predrazeny, to co tam nabizeji za 979 kc zasilka Kravatak koupite do 500 kc v obchodech typu Marks&Spencer nebo H&M.

8. 6. 2012 18:04

Anonymous (neregistrovaný)

"Dali jsme si tu práci a vybrali jsme zboží, které jsme osobně vyzkoušeli."

Nechutné, obzvlášť jestli prodávají spodní prádlo.

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

DigiZone.cz: Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka