Názory k článku
Chrome, další prohlížeč!
VfB (neregistrovaný)
5. 9. 2008 7:04
Nový
odvrácená strana Chrome
celé vlákno
on ten anonymní mód je opět spíše "porno mód", tj. nezanechává stopy v prohlížeči, ale vzhledem k opravdu pečlivému monitorování uživatelské aktivity ze strany Chrome a Google (nutnosti nainstalovat spyware googleupdater.exe) bych spoujení chrome a anonymita považoval za oxymóron xD
misch (neregistrovaný)
5. 9. 2008 7:34
Nový
Re: odvrácená strana Chrome
celé vlákno
Takže stránky navštívené v rámci "porno módu", nebo jejich cookies apod., se následně odesílají někam do Googlu?
Pokud ne, tak mi není moc zřejmá souvislost mezi updaterem a anonymním režimem. Navíc, Chrome je přece opensource, a i když jsou zdrojáky nechutně veliké, tak si myslím že zrovna chování spojené s anonymním/porno režimem se v nich dá relativně snadno zkontrolovat.
BTW: zkusil jsem si na webu najít spojení "googleupdate" a "spyware" (http://www.google.com/search?hl=en&q=googleupdater%20spyware&btnG=Google+Search), vycházel jsem z předpokladu že když se na každé české diskusi objevují zasvěcené komentáře o automaticky instalovaném spywaru, tak to musí být mezinárodně známý problém ... nějak jsem ale ve výsledcích nikde nezjistil čím je ten updater nebezpečný. Hm, možná je to tím že jsem pro vyhledávání použil Google, asi mi cenzuruje výsledky :)
Pokud ne, tak mi není moc zřejmá souvislost mezi updaterem a anonymním režimem. Navíc, Chrome je přece opensource, a i když jsou zdrojáky nechutně veliké, tak si myslím že zrovna chování spojené s anonymním/porno režimem se v nich dá relativně snadno zkontrolovat.
BTW: zkusil jsem si na webu najít spojení "googleupdate" a "spyware" (http://www.google.com/search?hl=en&q=googleupdater%20spyware&btnG=Google+Search), vycházel jsem z předpokladu že když se na každé české diskusi objevují zasvěcené komentáře o automaticky instalovaném spywaru, tak to musí být mezinárodně známý problém ... nějak jsem ale ve výsledcích nikde nezjistil čím je ten updater nebezpečný. Hm, možná je to tím že jsem pro vyhledávání použil Google, asi mi cenzuruje výsledky :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 8:32
Nový
Re: odvrácená strana Chrome
celé vlákno
http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2015155
nemam DD v oblibe, ale jeho komentare ke google aktivitam ti mozna zmeni smajlika.
nemam DD v oblibe, ale jeho komentare ke google aktivitam ti mozna zmeni smajlika.
tomas (neregistrovaný)
5. 9. 2008 9:23
Nový
Re: odvrácená strana Chrome
celé vlákno
no, soudny clovek vi sve, na pooh jsou, a ted se tedy bavime o googleupdate, paranoidni/technicke nesmysly, chyba je, jako vetsinou, mezi zidli a klavesnici...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 8:10
Nový
Vyrazdny design?
celé vlákno
Chrome má naopak výrazný Google design, včetně charakteristické modré.
Charakteristicka modra je jen z toho duvodu, ze ma pan redaktor XPcka nebo nastavene tema s modrym oknem. Visty naopak maji charakteristickou pruhlednou listu :-)
A design Google je patrny jen z drobneho loga u ikony pro zavreni okna.
Charakteristicka modra je jen z toho duvodu, ze ma pan redaktor XPcka nebo nastavene tema s modrym oknem. Visty naopak maji charakteristickou pruhlednou listu :-)
A design Google je patrny jen z drobneho loga u ikony pro zavreni okna.
N3o21 (neregistrovaný)
5. 9. 2008 8:31
Nový
Re: Vyrazdny design?
celé vlákno
Jo jo... Přesně tak.
Taky jsem se divil, že všichni tvrdí že má google desing, a ve Vistě vypadá téměř jako IE7 ve Vistě. Přizpůsobuje se daleko lépe než FF.
Taky jsem se divil, že všichni tvrdí že má google desing, a ve Vistě vypadá téměř jako IE7 ve Vistě. Přizpůsobuje se daleko lépe než FF.
misch (neregistrovaný)
5. 9. 2008 12:23
Nový
Re: Vyrazdny design?
celé vlákno
E-e, i v XPčkách s tématem "Royale Noir" (všechno černé) vypadá Google Chrome jako z jiné planety (přesněji řečeno z Windows Vista), a horní pruh zůstává modrý :(.
VfB (neregistrovaný)
5. 9. 2008 14:08
Nový
Re: Vyrazdny design?
celé vlákno
i s šedivým PSX 98 designem je lišta Chrome v XPčkách modrá
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 8:24
Nový
nemůžu stáhnout...
celé vlákno
nemůžu tu potvoru stáhnout...máte někdo funkční link na nějaký instalační soubor? na stránce http://www.google.com/chrome?hl=cs , http://www.google.com/chrome ani http://www.google.com/chrome/intl/cs/features.html?hl=cs _žádný_ link ke stažení není!!
moc dík
honzan
moc dík
honzan
pixflix (neregistrovaný)
5. 9. 2008 8:45
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
a) v clanku je odkaz na slunecnici
b) odkaz je hned na prvni URL co uvadis...
b) odkaz je hned na prvni URL co uvadis...
V2 (neregistrovaný)
5. 9. 2008 8:57
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
add b) Celý včerejšek, nebo aspoň podstatnou část, tam odkaz nebyl...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 10:56
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
ja tam ten odkaz nemam ani ted, proste v mem nastaveni prohlizece (coz je mimochodem live distro ubuntu bez dalsich uprav) se po kliknuti na stahovat zobrazi opet ta prvni stranka a tak porad dokola, stahnout to nelze. Musel jsem na slunecnici. Prijde mi to vtipne, google a ani neumi zpatlat stranku tak, aby na ni fungoval jeden blbej odkaz. A takovy experti mi chteji cpat (slovo je na miste) svuj prohlizec ?
plesk (neregistrovaný)
5. 9. 2008 11:45
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
Linux verze prohlížeče ještě snad není. Rozčilování na Google není na místě.
vlabra (neregistrovaný)
5. 9. 2008 12:26
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
To, že je zatím Chrome jen pro Windows vím a celkem to i chápu vzledem k poměru win/linux uživatelů. Co ale nedokážu pochopit je fakt, proč mi Google brání ten instalátor z čehokoliv jiného než Windows stáhnout. jim snad může být jedno co mál za OS ne? Co když si to chci nainstalovat třeba ve Wine?
VfB (neregistrovaný)
5. 9. 2008 14:09
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
nebo by tam alespoň mohli dát nějaké požadavky na OS
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 9. 2008 1:41
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
jak jiz bylo napsano, jde o stazeni, ne o instalaci.. a nerozciluji se, ja se smeji.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 9. 2008 8:18
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
no to je neuvěřitelné, oni fakt detekují systém ... (připojil jsem se z W2000, takže bohužel, musím si přesednout k jinému stroji...)
myslím, že mohli zvolit lepší způsob, jak dát toto na vědomí, než suché "Pro Windows Vista nebo XP" v rámečku pravo nahoře ... (tím myslím, že jedna věta by je nezabila)
myslím, že mohli zvolit lepší způsob, jak dát toto na vědomí, než suché "Pro Windows Vista nebo XP" v rámečku pravo nahoře ... (tím myslím, že jedna věta by je nezabila)
janek (neregistrovaný)
5. 9. 2008 14:25
Nový
Re: nemůžu stáhnout...
celé vlákno
Zkuste Chromium http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/1701/chrome-win32.zip ;-)
V ubuntu Chrome pod Wine zprovoznili viz http://www.myscienceisbetter.info/2008/09/install-google-chrome-on-linux-using-wine.html.
V ubuntu Chrome pod Wine zprovoznili viz http://www.myscienceisbetter.info/2008/09/install-google-chrome-on-linux-using-wine.html.
Petr (neregistrovaný)
5. 9. 2008 8:51
Nový
Java
celé vlákno
Jak autor clanku prisel na to, ze Java nefunguje? Nez neco napise mel by si sehnat informace. Po nainstalovani nejnovejsi betaverze Javy funguje....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 9:31
Nový
Re: Java
celé vlákno
Souhlasim, ze nejnovejsi Java s Chromem skutecne funguje, ale z nejakeho duvodu nefunguje pokud je uzivatel pripojen na internet pres proxy server. Pak se objevi jen splash screen, ale zadny applet se nepusti. Jako by si Java neumela prevzit nastaveni proxy od prohlizece, coz u IE, Firefoxu ci Opery neni problem.
6. 9. 2008 8:46
Nový
Re: Java
celé vlákno
To se musí nastavit v Javě. FF i IE si vydetekují kde se Java nachází a do system properties (nebo do jiného místa s podobným významem, tohle neznám) zapíšou co je potřeba.
Chrome asi Javu neřeší, takže tam sice funguje, ale nepřevezme si nastavení.
Zajímavý tip. Zkusím někde nějaký applet najít.
Chrome asi Javu neřeší, takže tam sice funguje, ale nepřevezme si nastavení.
Zajímavý tip. Zkusím někde nějaký applet najít.
Dread (neregistrovaný)
5. 9. 2008 9:20
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
Zatim me zadny prohlizec nepresvedcil aby se vzdal Opery. Zadne pluginy nepotrebuju a ani zadne uzivatelske skripty a na druhou stranu se neobejdu bez gest mysi ktere pokud vim jinde nejsou (pluginy nepocitam). Jinak v clanku zminovane novinky nebo vychytavky tj pretahovani zalozek do noveho okna a vyhledavani z adresniho radku je v Opere uz dlouho.
xxx (neregistrovaný)
5. 9. 2008 10:11
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
Vše, co má Opera, má i Maxthon už mnoho let, včetně gest, která jsou špice, a mnoho dalšího navíc, včetně dokonalé konfigurovatelnosti, mnohem lepšího adblocku než Opera i FF dohromady, jen v rychlosti je teď Opera před ním. Zatím... http://www.maxthon.com/ 162 miliónů stažení. Nejsem reklamní agent, jen mnoholetý uživatel. Přestože mne Opera velmi láká, ještě mi v ní hodně chybí. Jde o frontend nadstavbu nad IE7 a teď už i IE8beta.
Tommy (neregistrovaný)
5. 9. 2008 12:45
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
Maxthon jsem asi 2 měsíce používal, ale pak sem od něj utekl a už bych si ho nikdy nenainstaloval... Nevýhod plynoucích z jádra IE je pro mě tolik (rychlost, bezpečnost, ignorace webových standartů á la IE), že to těch několik "fičůrek" nemůže zachránít...
xxx (neregistrovaný)
5. 9. 2008 15:49
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
Rychlost - ok, ostatní jsou zatím rychlejší. S bezpečností jsem za mnoho let nikdy problém neměl, webové standarty nestuduji, používám to k browsení, ale vím, že mnoho stránek na IE běží a na ostatních prohlížečích ne :-) Proč to tak je, je mi celkem jedno, důležitý je vždy výsledek.
VfB (neregistrovaný)
5. 9. 2008 14:11
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
jde o přetahování tabů neboli karet se záložkami (bookmars) to nemá nic společného
5. 9. 2008 9:53
Nový
Proč Webkit a ne Gecko?
celé vlákno
Docela by mne zajímalo, proč Google zvolil Webkit a ne Gecko. Osobně bych předpokládal, že když platí vývojáře Firefoxu, tak zvolí spíše Gecko a programátory pak snáze převede na vývoj svého prohlížeče.
5. 9. 2008 10:00
Nový
Re: Proč Webkit a ne Gecko?
celé vlákno
Protoze jadro gecko jeste stale obsahuje kusy kodu z dob Netscape Navigatoru 2 a je pomerne obtizne udrzovatelne. Kdezto jadro WebKit (drive KHTML) je jadr napsane uplne znova.
5. 9. 2008 10:08
Nový
Re: Proč Webkit a ne Gecko?
celé vlákno
A nerikalo se snad Xkrat, ze Gecko bylo od zakladu prepsano?
Evidentne kecy :)
Evidentne kecy :)
ženžerežepapá (neregistrovaný)
5. 9. 2008 19:47
Nový
Re: Proč Webkit a ne Gecko?
celé vlákno
Evidentně kecá leda Stanislav :)
Ivan (neregistrovaný)
11. 9. 2008 18:00
Nový
Re: Proč Webkit a ne Gecko?
celé vlákno
To bylo, ale coding standart zustal. Tzn neprojde to Cckovym kompilatorem - musite pouzit C++. Ale na dedicnost, sablony, rozhrani a kdovico jeste se pouziva(zneuziva) preprocesor. Diky tomu jsou zrojaky mozilly neuveritelne neprehledny. Mozilla ma taky vlastni build system ze kteryho jsem malem zesedivel. Mozilla build system napriklad umoznuje pomozi makra precoseru presunout tridu/funkci z jedne knihovny do druhe.
Jindřich (neregistrovaný)
5. 9. 2008 10:10
Nový
"právě z řad pokročilejších uživatelů Firefoxu se však mohou rekrutovat jeho první uživatelé"
celé vlákno
ad "právě z řad pokročilejších uživatelů Firefoxu se však mohou rekrutovat jeho první uživatelé": To asi ne, protože ti mají zpravidla rozšíření včetně rlzných filtrů atd., a tedy Google Chrome by pro ně byl krokem zpět.
Vlk-Honzi (neregistrovaný)
5. 9. 2008 13:37
Nový
Re: "právě z řad pokročilejších uživatelů Firefoxu se však mohou rekrutovat jeho první uživatelé"
celé vlákno
Jenže z koho jiného???? pod 5% uživatelů - o ty moc nemá smysl bojovat a kdo dosud jede na IE, ten na něm prostě pojede dál, resp. ten odklon od IE se nijak nezrychlí, takže v tuto chvíli imho chrome opravdu míří na uživatele FF. Boj s IE by mohl nastat až to nebude beta, ale prohlížeč se silným marketingovým zázemím - to by mohlo začít platit pro korporátní zákazníky. Ale betu si do firmy asi natáhne málokdo
Jindřich (neregistrovaný)
5. 9. 2008 13:55
Nový
Re: "právě z řad pokročilejších uživatelů Firefoxu se však mohou rekrutovat jeho první uživatelé"
celé vlákno
Ale jo, na uživatele FF určitě zacíleno je, ovšem IMHO ne na ty pokročilé.
FF user (neregistrovaný)
6. 9. 2008 20:10
Nový
Re: "právě z řad pokročilejších uživatelů Firefoxu se však mohou rekrutovat jeho první uživatelé"
celé vlákno
Souhlas.
Kdo doposud nebyl schopen přejít z IE na něco jiného, zůstane pravděpodobně dál u IE.
A spousta uživatelů Firefoxu je na něm právě z důvodu, že jim to někdo zkušenější poradil.
A co je to doplněk ani pořádně nevědí.
Kdo doposud nebyl schopen přejít z IE na něco jiného, zůstane pravděpodobně dál u IE.
A spousta uživatelů Firefoxu je na něm právě z důvodu, že jim to někdo zkušenější poradil.
A co je to doplněk ani pořádně nevědí.
5. 9. 2008 10:23
Nový
Uložené heslá
celé vlákno
Chýba zaheslovanie uložených hesiel, takže cudzia osoba má k nim prístup.
Aj kontrola gramatiky je nedostatočná, aspoň v slovenskom jazyku. Podčiarkuje aj bežné slová.
Aj kontrola gramatiky je nedostatočná, aspoň v slovenskom jazyku. Podčiarkuje aj bežné slová.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 10:32
Nový
Zajimave...
celé vlákno
...zda se, ze s kazdou otevrenou strankou vytvari Chrome novy proces. Zatim nevim jestli je to dobre nebo spatne, ale kazdopadne se mi jevi jako prakticke, ze jde odstrelit stranku, aniz by padnul cely Chrome. Bohuzel se v procesech neda zjistit ktera stranka je ktera, takze je to trosku ruska ruleta :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 17:40
Nový
Re: Zajimave...
celé vlákno
A to je hezke, to jsem neznal :-)
Ted jeste aby to zafungovalo i kdyz je nejaka zalozka vytuhla napr. kvuli PDF pluginu ktery stahuje, stahuje, stahuje.......
Ted jeste aby to zafungovalo i kdyz je nejaka zalozka vytuhla napr. kvuli PDF pluginu ktery stahuje, stahuje, stahuje.......
bredy.vyletnici.net (neregistrovaný)
5. 9. 2008 11:39
Nový
Re: Zajimave...
celé vlákno
* Otevři správce úloh
* Vyber okno s příslušným titulkem
* klikni pravým tlačítkem a v menu vyber "Přejít k procesu"
* A mělo by ti to ukázat, který proces spravuje dané okno
(a předpokladu, že Google správně reportuje nadpis okna Windowsům, jak by měla činit každá slušná aplikace)
* Vyber okno s příslušným titulkem
* klikni pravým tlačítkem a v menu vyber "Přejít k procesu"
* A mělo by ti to ukázat, který proces spravuje dané okno
(a předpokladu, že Google správně reportuje nadpis okna Windowsům, jak by měla činit každá slušná aplikace)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 17:39
Nový
Re: Zajimave...
celé vlákno
To prave nezafunguje, Prejit k procesu te hodi na hlavni proces a tim si shodis Chrome i se vsema zalozkama. Ale Shift+Esc, primo v Chrome, funguje dobre, zda se.
KL (neregistrovaný)
5. 9. 2008 10:50
Nový
Koncept
celé vlákno
Chrome je nepouzitelny. Ne kvuli tomu, ze je to beta a ma spoustu much. To je normalni. Nepouzitelny je kvuli sve silene licenci, (staci si ale ten soft zkompilovat sam a licence je ok).
Zda se mi dost zbytecne porovnavat, co umi Chrome s tim, co umi ostatni prohlizece. Je to hlavne koncept. Ma ukazat, co by mely ostatni prohlizece mit take. Proto take ma BSD licenci. Googlu nejde ani tak o to, aby se zapojil do prohlizecove valky. Moc dobre vi, ze sanci by mel pramalou. Vyvoj stoji spoustu penez, udrzba a sluzby zakaznikum stoji dalsi spoustu. Mnohem snazsi je svoje ficury prosadit do ostatnich prohlizecu. To jde bud pomoci podilu na vyvoji nektereho z nich, nebo (pokud tahle cesta nejak skobrta, coz si myslim, ze je presne pripad Googlu a Firefoxu) pomoci ukazek pro verejnost, co by dobry prohlizec mel umet. Zarazeni podstatnych novinek do ostatnich prohlizecu pak bude mnohem rychlejsi.
Vubec bych se nedivil, kdyby Chrome byl v beta stadiu jeste za tri roky. Pro Google neni podstatna celkova pouzitelnost Chrome, ale namlsani uzivatelu na ficury, ktere chce prosadit. Dokonce ani ty nemusi fungovat bezchybne.
Zda se mi dost zbytecne porovnavat, co umi Chrome s tim, co umi ostatni prohlizece. Je to hlavne koncept. Ma ukazat, co by mely ostatni prohlizece mit take. Proto take ma BSD licenci. Googlu nejde ani tak o to, aby se zapojil do prohlizecove valky. Moc dobre vi, ze sanci by mel pramalou. Vyvoj stoji spoustu penez, udrzba a sluzby zakaznikum stoji dalsi spoustu. Mnohem snazsi je svoje ficury prosadit do ostatnich prohlizecu. To jde bud pomoci podilu na vyvoji nektereho z nich, nebo (pokud tahle cesta nejak skobrta, coz si myslim, ze je presne pripad Googlu a Firefoxu) pomoci ukazek pro verejnost, co by dobry prohlizec mel umet. Zarazeni podstatnych novinek do ostatnich prohlizecu pak bude mnohem rychlejsi.
Vubec bych se nedivil, kdyby Chrome byl v beta stadiu jeste za tri roky. Pro Google neni podstatna celkova pouzitelnost Chrome, ale namlsani uzivatelu na ficury, ktere chce prosadit. Dokonce ani ty nemusi fungovat bezchybne.
KL (neregistrovaný)
5. 9. 2008 12:14
Nový
Re: Koncept
celé vlákno
Tak licenci uz alespon v anglickem zneni upravili do prijatelnejsi podoby, aspon co jsem si stihl vsimnout.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 9. 2008 3:06
Nový
Re: Koncept
celé vlákno
podle wikipedie je bsd license vpodstate ta nejbenevolentejsi tak co je na ni spatny?
Dlouhán (neregistrovaný)
6. 9. 2008 20:28
Nový
Re: Koncept
celé vlákno
Pod BSD licencí jsou zdrojáky, binárka je pod EULA.
Komu se to nelíbí, má tu Chromium:
http://www.justit.cz/a.asp?a=2002299
Komu se to nelíbí, má tu Chromium:
http://www.justit.cz/a.asp?a=2002299
Libor (neregistrovaný)
5. 9. 2008 11:29
Nový
Ostatní prohlížeče
celé vlákno
> S tím jak se však Google začal pouštět do dalších oblastí
> a vytvořil řadu sofistikovaných webových aplikací, staly
> se pro něj omezení dané schopnostmi prohlížečů hlavní
> překážkou v dalším rozvoji tímto směrem.
Aha, takže teď už bude kašlat na ostatní prohlížeče a bude aplikace psát jen pro chrome? To pochybuju.
> a vytvořil řadu sofistikovaných webových aplikací, staly
> se pro něj omezení dané schopnostmi prohlížečů hlavní
> překážkou v dalším rozvoji tímto směrem.
Aha, takže teď už bude kašlat na ostatní prohlížeče a bude aplikace psát jen pro chrome? To pochybuju.
Vlk-Honzi (neregistrovaný)
5. 9. 2008 13:40
Nový
Re: Ostatní prohlížeče
celé vlákno
proč, stačí, když v chrome bude fungovat "něco navíc" ... zaplánovávání schůzek přes gmail, ...
Marek Soldát (neregistrovaný)
5. 9. 2008 13:50
Nový
chrome pro laiky
celé vlákno
Ahoj Davide,
samozřejmě že Chrome jsem byl tak trochu nucen instalovat (čistě z důvodu testování), ale došel jsem k závěru, že to není nic nového pod sluncem. Tedy konkrétně:
- Avizovaná podpora XP není úplně jistá, na OEM verzích XP pro starší (cca 2 roky) notebooky IBM hlásí, že tento OS není podporován. Vzhledem k tomu, že korporátní klientela MS se stále víceméně drží na XP a jeho upravovaných verzích, tak dle mého názoru nemalé procento uživatelů nemá šanci si chrome nainstalovat (na jiných XP to pro změnu šlo, statistiku podpory různých verzí XP nemám). Vzhledem k averzi nemalého množství uživatelů (a především těch korporátních) k Vistám a předpokládanému termínu uvolnění další verze Windows se tímto Google podle mě připravil o nemalé množství uživatelů.
- Uvolnění Chrome pro Macy a Linux bude samozřejmě fajn, všechny prohlížeče krom IE prakticky interoperabilní jsou, ale na to si stejně musíme ještě počkat.
- Rychlost Chrome je super (a znatelná). Otevřít v něm 60 oken jsem ještě nezkoušel, ale tak nějak se tváří, že by to mohl snést lépe než firefox (který se, v souladu s kampaní googlu, sem tam sekne - na Windows i Linuxu).
- Samotné ovládání Chrome je však pro mě osobně noční můra (zkrátka nezvyk). Chrome zařazuji do kategorie SW, který se snaží být chytřejší než člověk a třeba takový address bar je něco, co spíš ulehčí práci novým uživatelům. Oproti klasickým prohlížečům Chrome skutečně něco chybí.
- Dalším, již zmiňovaným problémem Chrome je jeho nerozšiřitelnost a na plnohodnotný prohlížeč přílišná jednoduchost. Zejména IT odborníkům zde bude chybět spousta věcí, na které jsou zvyklí z Firefoxu, nebo Opery (různá rozšíření, pokročilá nastavení apod.).
- Co na Chrome oceňuji je minimum rozdílů ve vykreslování v porovnání s běžnými prohlížeči (mimo IE). (Vím, že WebKit je ze Safari, ale nejsem přesvědčen, že zobrazování v Safari každý ověřuje, přiznám se že i já jen minimálně, zkrátka to funguje jak má, což je asi základní předpoklad k tomu, aby ho uživatelé začali používat.)
Moje shrnutí je asi následující - Chrome je prohlížeč se specifickými vlastnostmi, který však má omezenou cílovou skupinu z hlediska ovládání a zatím omezenou skupinu z hlediska OS. Neznám aktuální statistiky, ale než se Chrome zařadí mezi běžně používané prohlížeče, bude to ještě pár let trvat.
samozřejmě že Chrome jsem byl tak trochu nucen instalovat (čistě z důvodu testování), ale došel jsem k závěru, že to není nic nového pod sluncem. Tedy konkrétně:
- Avizovaná podpora XP není úplně jistá, na OEM verzích XP pro starší (cca 2 roky) notebooky IBM hlásí, že tento OS není podporován. Vzhledem k tomu, že korporátní klientela MS se stále víceméně drží na XP a jeho upravovaných verzích, tak dle mého názoru nemalé procento uživatelů nemá šanci si chrome nainstalovat (na jiných XP to pro změnu šlo, statistiku podpory různých verzí XP nemám). Vzhledem k averzi nemalého množství uživatelů (a především těch korporátních) k Vistám a předpokládanému termínu uvolnění další verze Windows se tímto Google podle mě připravil o nemalé množství uživatelů.
- Uvolnění Chrome pro Macy a Linux bude samozřejmě fajn, všechny prohlížeče krom IE prakticky interoperabilní jsou, ale na to si stejně musíme ještě počkat.
- Rychlost Chrome je super (a znatelná). Otevřít v něm 60 oken jsem ještě nezkoušel, ale tak nějak se tváří, že by to mohl snést lépe než firefox (který se, v souladu s kampaní googlu, sem tam sekne - na Windows i Linuxu).
- Samotné ovládání Chrome je však pro mě osobně noční můra (zkrátka nezvyk). Chrome zařazuji do kategorie SW, který se snaží být chytřejší než člověk a třeba takový address bar je něco, co spíš ulehčí práci novým uživatelům. Oproti klasickým prohlížečům Chrome skutečně něco chybí.
- Dalším, již zmiňovaným problémem Chrome je jeho nerozšiřitelnost a na plnohodnotný prohlížeč přílišná jednoduchost. Zejména IT odborníkům zde bude chybět spousta věcí, na které jsou zvyklí z Firefoxu, nebo Opery (různá rozšíření, pokročilá nastavení apod.).
- Co na Chrome oceňuji je minimum rozdílů ve vykreslování v porovnání s běžnými prohlížeči (mimo IE). (Vím, že WebKit je ze Safari, ale nejsem přesvědčen, že zobrazování v Safari každý ověřuje, přiznám se že i já jen minimálně, zkrátka to funguje jak má, což je asi základní předpoklad k tomu, aby ho uživatelé začali používat.)
Moje shrnutí je asi následující - Chrome je prohlížeč se specifickými vlastnostmi, který však má omezenou cílovou skupinu z hlediska ovládání a zatím omezenou skupinu z hlediska OS. Neznám aktuální statistiky, ale než se Chrome zařadí mezi běžně používané prohlížeče, bude to ještě pár let trvat.
VfB (neregistrovaný)
5. 9. 2008 14:18
Nový
Re: chrome pro laiky
celé vlákno
jj s těmi XP jsem to zjistil i já a i ta hláška pobavila, když chtěl Windows 2000 SP4 a novější xD, po dvouliterch jsou XPčka, tak proč na ně nejde chrome nainstalovat?
Marek Soldát (neregistrovaný)
5. 9. 2008 19:18
Nový
Re: chrome pro laiky
celé vlákno
Na Win 2000 se nezobrazuje ani tlačítko na stažení, takže na nich jsem to nezkoušel... Nicméně právě z té korporátní sféry znám nemálo firem, kde se IBMka s OEM verzí XP celkem často vyskytují. Jakou máte Vy konfiguraci? Jediné, kam se mi to podařilo instalovat byl PC se SATA-2 diskama (konkrétní parametry jsem nezkoumal), ale už podle toho asi nejde o hardware, který se vyskytuje v každé firmě/domácnosti (pokud to na běh Chrome má nějaký vliv).
Suchý čert (neregistrovaný)
6. 9. 2008 9:39
Nový
Re: chrome pro laiky
celé vlákno
Pokud vím, tak pro Chrome je potřeba min. XP SP2, se staršími verzemi prý nejde nainstalovat. Ono používat starší verze XP na PC připojeném k Internetu stejně není moc dobrý nápad, vzhledem k tomu, že Microsoft jejich podporu (vč. bezpečnostních záplat) ukončil už asi před 2 lety.
Marek Soldát (neregistrovaný)
6. 9. 2008 11:19
Nový
Re: chrome pro laiky
celé vlákno
Mně nepřijde jako dobrý nápad běžně používat jakékoliv XP připojené k internetu (prosím NOFLAME! má záliba v Linuxu je částečně nutnost daná charakterem mojí práce)
I tak to ale není důvod, proč Google nic jiného než XP SP2 + Vista v oblasti Windows nepodporuje. Možné racionální důvody vidím dva:
1) Chrome potřebuje pro svůj chod nějaké knihovny nebo něco takového, co XP bez SP2 nemají (nenapadá mě co, zvláště když se budou uvolňovat verze pro další dvě platformy, ale budiž, nejsem odborník na vývoj Win aplikací) a uvolnění aplikace bez těchto by snížilo její efektivitu.
2) Google nám něco tají a absence SP2 může znamenat neúměrně větší bezpečnostní riziko (na což by se časem mělo přijít, jestli je to opensource).
...další nápady?
I tak to ale není důvod, proč Google nic jiného než XP SP2 + Vista v oblasti Windows nepodporuje. Možné racionální důvody vidím dva:
1) Chrome potřebuje pro svůj chod nějaké knihovny nebo něco takového, co XP bez SP2 nemají (nenapadá mě co, zvláště když se budou uvolňovat verze pro další dvě platformy, ale budiž, nejsem odborník na vývoj Win aplikací) a uvolnění aplikace bez těchto by snížilo její efektivitu.
2) Google nám něco tají a absence SP2 může znamenat neúměrně větší bezpečnostní riziko (na což by se časem mělo přijít, jestli je to opensource).
...další nápady?
5. 9. 2008 15:05
Nový
Google Chrome mě nenadchl, ale
celé vlákno
Google Chrome mě nenadchl, ale uplatnění přecijen našel - pro můj "notebook" Asus EEE901. Pro ten je to asi nejlepší volba. Je to svižné a žere málo paměti.
Marek Soldát (neregistrovaný)
5. 9. 2008 19:21
Nový
Re: Google Chrome mě nenadchl, ale
celé vlákno
Mě zas nadchla ta EEEčková verze Asusu, přeci jen o pár palců menší, než nejměnší miláček od Vaio :-) Jak budu mít čas na pořízení, mám ho na stole ;-)
Naprosto OT otázka - jak je to s podporou SIMkaret v EEE?
Naprosto OT otázka - jak je to s podporou SIMkaret v EEE?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 9. 2008 20:53
Nový
Re: Google Chrome mě nenadchl, ale
celé vlákno
Přes externí adaptér fungujou :)
Jinak podpora veškerá žádná, jediné podporované karty jsou SD(HC).
Jinak podpora veškerá žádná, jediné podporované karty jsou SD(HC).
Marek Soldát (neregistrovaný)
6. 9. 2008 11:06
Nový
Re: Google Chrome mě nenadchl, ale
celé vlákno
Když už si budu pořizovat EEEčko, tak chci, aby bylo provozuschopné (tj. online) i bez externích zařízení, pak to postrádá smysl. I ta karta na EDGE od T-Mobilu mi přijde oběžující ;-) (asi jsem moc náročný, já vím)
Vzhledem k tomu, že tohle už je hodně OT, tak případné tipy prosím na mail marek@soldat.cz, výsledek diskuse zájemcům oznámím.
Vzhledem k tomu, že tohle už je hodně OT, tak případné tipy prosím na mail marek@soldat.cz, výsledek diskuse zájemcům oznámím.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 9. 2008 11:52
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
Je celkem jedno jaký prohlížeč bude první, ale bylo by špatné...
No nebudu to nijak protahovat...
Vyhrál příšerný FireFox.
No nebudu to nijak protahovat...
Vyhrál příšerný FireFox.
Vašík (neregistrovaný)
6. 9. 2008 13:51
Nový
RE: Chrome, další prohlížeč!
celé vlákno
mě se chromium (to je ta USB verze - bez instalace - viz ten odkaz výše) líbí - ta rychlost je fakt dost znát. Ovládání za 2 hoďky jsem si zvykl.
Ale co jsem si nezvykl, že hodně hrabe na HD a procesor jede k nebetyčným výšinám + větráček notebooku. Poněvadž se mi to ani trochu nelíbí, tak jen z toho důvodu to ukončím - otevřu stejné stránky ve FF a je klid. Docela bych Chromium používal, ale tohle mě teda dost vadí. Nemáte s tím taky takové problémy?
Možná je to tím, že jsem použil Chromium a ne Chrome, který se musí instalovat...
Ale co jsem si nezvykl, že hodně hrabe na HD a procesor jede k nebetyčným výšinám + větráček notebooku. Poněvadž se mi to ani trochu nelíbí, tak jen z toho důvodu to ukončím - otevřu stejné stránky ve FF a je klid. Docela bych Chromium používal, ale tohle mě teda dost vadí. Nemáte s tím taky takové problémy?
Možná je to tím, že jsem použil Chromium a ne Chrome, který se musí instalovat...
Pittlik (neregistrovaný)
6. 9. 2008 22:36
Nový
Stáhnul jsem
celé vlákno
Chrome jsem si stáhnul a jsem s ním zatím spokojen(rychlost).A jedno mínus přeci jenom je - chybí mu panely a další nastavení.Stáhnul jsem už i první aktualizaci.Njn uvidíme časem...
CrayXMP (neregistrovaný)
6. 9. 2008 23:15
Nový
I když bude nejepší na světě - pro mě a naše klienty nikdy!!
celé vlákno
I když budou všechny možné nezávislé recenzy a test zcela objektivně dokazovat, že Chrome je naprosto nejlepší, nejrychlejší, nejstabilnější a nejmodulárnější prohlížeč na světě... přesto si ho nikdo nenainstaluji a taktéž stovkám spravovaných počítačů jej nedoporučíme.
Málokdy si totiž opravdu uvědomuje "pozdní" pravdu DD, že Google začíná mít opravdu nezdravé rozpětí svých zájmů, tedy spektrum, odkud čerpá a dále neustále přechroupává a analyzuje informace, co dotyčný hledá, zkouší, kdy se připojuje.. jaká HESLA používá pro jednotlivé služby..
lidi, vzpamatujte se!!! Komu je milé, že mu google může nejenom zpřístupnit jeho schránku, ale hesla i k dalších (mimo google) službám na základě nějakého nového antiteroristického zákona v US, ať si u něj zůstane.. i když nebude nový zákon, pořád na vás google ví tolik, že si o nějaké ANONYMITE můžete nechat jen zdát!!!
Google používat leda tak pro search a ještě mu zakázat cookies. Vše ostatní hraničí s bezpečností svého IT soukromí. Google search považuji za nejlepší na světě, a používám ho každý den, jeho ostatní aktivity jsou mi na blití a i když jsou velmi velmi dobré, byl bych radši, kdyby se Google soustředil pouze na search a nic jiného a byl tak v očích veřejnosti "důvěryhodnou autoritou" - což již dávno pro řadu lidí není...
Málokdy si totiž opravdu uvědomuje "pozdní" pravdu DD, že Google začíná mít opravdu nezdravé rozpětí svých zájmů, tedy spektrum, odkud čerpá a dále neustále přechroupává a analyzuje informace, co dotyčný hledá, zkouší, kdy se připojuje.. jaká HESLA používá pro jednotlivé služby..
lidi, vzpamatujte se!!! Komu je milé, že mu google může nejenom zpřístupnit jeho schránku, ale hesla i k dalších (mimo google) službám na základě nějakého nového antiteroristického zákona v US, ať si u něj zůstane.. i když nebude nový zákon, pořád na vás google ví tolik, že si o nějaké ANONYMITE můžete nechat jen zdát!!!
Google používat leda tak pro search a ještě mu zakázat cookies. Vše ostatní hraničí s bezpečností svého IT soukromí. Google search považuji za nejlepší na světě, a používám ho každý den, jeho ostatní aktivity jsou mi na blití a i když jsou velmi velmi dobré, byl bych radši, kdyby se Google soustředil pouze na search a nic jiného a byl tak v očích veřejnosti "důvěryhodnou autoritou" - což již dávno pro řadu lidí není...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 9. 2008 7:11
Nový
Re: I když bude nejepší na světě - pro mě a naše klienty nikdy!!
celé vlákno
souhlas
Vykook (neregistrovaný)
7. 9. 2008 22:26
Nový
Re: I když bude nejepší na světě - pro mě a naše klienty nikdy!!
celé vlákno
Rika ti neco pojem "Open Source" a dusledky ktere z toho plynou? Jenom dodam ze Chrome open source je ;-)
7. 9. 2008 11:10
Nový
Stejně to nefunguje jak říkají
celé vlákno
Ten comics je úžasně zpracovaná propaganda: oddělené procesy, nezamrzne celý prohlížeč, když se zhroutí javascript, tak renderer poběží dál, atd.
Realita je úplně jiná. Jakmile zadám URL PDF souboru, ten se načte pomocí pluginu AcroRd32 (nějaká standardní DLL Acrobatu pro prohlížeče). Zatímco tentýž dokument ve FF či IE normálně roluje a stránkuje, Chrome vytuhne na aktuální stránce, nereaguje na myš ani na klovesnici. A co hůř - "zamrzne" celý chrome, a to všechny záložky a všecha další okna. Nejde s tím udělat vůbec nic.
Potom dostanete výborný nápad - využít vlastností Chrome a sestřelit právě ten jeden proces, který tuhne. Takže Ctrl-Alt-Del a v seznamu procesu vidíte asi desítku procesů "chrome.exe" bez další identifikace a všechny vypadají úplně stejně. Z paměti a CPU se nedá usuzovat, že by jeden z nich byl tou pravou příčinou vytuhnutí.
Kromě toho v rendereru jsou dost velké chyby.
IMHO je to polotovar a bude trvat ještě tak rok-dva než to bude pořádně fungovat.
Realita je úplně jiná. Jakmile zadám URL PDF souboru, ten se načte pomocí pluginu AcroRd32 (nějaká standardní DLL Acrobatu pro prohlížeče). Zatímco tentýž dokument ve FF či IE normálně roluje a stránkuje, Chrome vytuhne na aktuální stránce, nereaguje na myš ani na klovesnici. A co hůř - "zamrzne" celý chrome, a to všechny záložky a všecha další okna. Nejde s tím udělat vůbec nic.
Potom dostanete výborný nápad - využít vlastností Chrome a sestřelit právě ten jeden proces, který tuhne. Takže Ctrl-Alt-Del a v seznamu procesu vidíte asi desítku procesů "chrome.exe" bez další identifikace a všechny vypadají úplně stejně. Z paměti a CPU se nedá usuzovat, že by jeden z nich byl tou pravou příčinou vytuhnutí.
Kromě toho v rendereru jsou dost velké chyby.
IMHO je to polotovar a bude trvat ještě tak rok-dva než to bude pořádně fungovat.
admin (neregistrovaný)
8. 9. 2008 23:16
Nový
Re: Stejně to nefunguje jak říkají
celé vlákno
>rok-dva než to bude pořádně fungovat.
Doufejme že jim to bude trvat ještě déle.....
Doufejme že jim to bude trvat ještě déle.....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 10:05
Nový
Je to prostě o stylu
celé vlákno
Je to prostě o stylu Google. Google není jen něco. Plácnutí do prázdna. Další z kvant produktů. Kvantum lidí vnímá Google jako styl. Něco, na čem se mohou podílet. V USA je to markantní procento lidí. V ČR se také čím dál častěji traduje, že když chceš něco najít, pak gooogluj, když chceš čumět na reklamy, jdi na seznam. Já osobně dávám Chrome 5 let a bude před ostatními vyhledávači. Osobně investuji i do akcií googlu. Je to prostě o té "chytřejší" části populace.
Tiskni