Chromecast a zrcadlení: rozpačitý začátek

První uživatelé již mohou využít HDMI dongle Chromecast k zrcadlení displeje mobilního zařízení na televizní obrazovce. Jak zrcadlení v praxi (ne)funguje s českými video-on-demand službami?

Z Google Play již lze stáhnout aplikaci Chromecast v nové verzi 1.7. Doposud sloužila výhradně pro nastavení stejnojmenného zařízení. Od verze 1.7 nově podporuje zrcadlení displeje mobilů a tabletů se systémem Android na obrazovce televizoru. Stačí do volného HDMI vstupu zastrčit Chromecast. Ale zase tak snadné to není.

Zrcadlení vyžaduje Android 4.4.3 a vyšší. Zatím podporuje pouze tucet zařízení od tří výrobců, kterými jsou Samsung, LG a HTC. Snad jen shodou okolností všichni tři pro Google vyráběli či dodnes vyrábějí referenční zařízení Nexus. V jejich produkci se má navzdory spekulacím nadále pokračovat, jak zaznělo na Google I/O.

Podporovány jsou mobily Nexus 4 a Nexus 5 spolu s tablety Nexus 7 (verze 2013) a Nexus 10. Mimo referenční zařízení pak mobily Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, LG G2, LG G3, LG G Pro 2 a HTC One M7. Na seznamu figuruje již jen tablet Samsung Galaxy Note 10 s hybridním zařízením Samsung Galaxy Note 3.

Zrcadlení je ve stádiu betaverze, což je znát především při pokusu o přenášení videa z mobilního zařízení na televizní obrazovku. Například aplikacím (nejen) tuzemských video-on-demand služeb se „rozjíždí“ obraz a zvuk. Topfun či Prima Play – po několika minutách je zaostávání obrazu za zvukem nesnesitelné.

UX16

Z aplikace služby Voyo se na televizní obrazovku nepřenáší obraz vůbec. Naproti tomu zrcadlení statického obrazu je poměrně uspokojivé – například webových stránek či textových dokumentů. Text zůstává dobře čitelným. Netrpí například nějakou přehnanou kompresí (testováno na tabletu Nexus 7).

Vzhledem k vysokým softwarovým nárokům a omezenému počtu kompatibilních zařízení nezbývá než doufat, že se bude rozrůstat seznam aplikací podporujících Chromecast přímo. Brzy se k nim má přidat česká verze aplikace služby HBO GO. Video-on-demand služba je několik týdnů dostupná zákazníkům O2 a nově také UPC.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 7. 2014 12:19
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »