Hlavní navigace

CIF 2010: Část slovenského Internetu by mohla být zpoplatněna už od března

Martin Vyleťal

Projekt zpoplatnění internetového obsahu – Piano, který na Slovensku připravuje společnost NextBig, by mohl být spuštěn příští rok v březnu. Podle Tomáše Belly jedná NextBig v současné době se sedmi slovenskými vydavateli. Obdobný systém plánuje později spustit i v Česku. Kontury projektu jsou zhruba následující: měsíční předplatné 2,9 euro (75 Kč) umožní přístup na placený obsah slovenských internetových serverů, které se zapojí do projektu. Stačí se jednou přihlásit, systém si přihlášení bude…

Projekt zpoplatnění internetového obsahu – Piano, který na Slovensku připravuje společnost NextBig, by mohl být spuštěn příští rok v březnu. Podle Tomáše Belly jedná NextBig v současné době se sedmi slovenskými vydavateli. Obdobný systém plánuje později spustit i v Česku.

Kontury projektu jsou zhruba následující: měsíční předplatné 2,9 euro (75 Kč) umožní přístup na placený obsah slovenských internetových serverů, které se zapojí do projektu. Stačí se jednou přihlásit, systém si přihlášení bude pamatovat a pustí vás na placený obsah, kdekoliv bude zpoplatněn tímto měsíčním paušálem. Samotné servery se pak podělí tak, že 30 % z částky dostane server, kde si uživatel předplatné objednal nebo prodloužil a zbytek se rozdělí podle času stráveného na jednotlivých serverech zapojených do systému. Počítá se i s variantou, kdy uživatel bude poplatek platit přímo ISP spolu s fakturou za připojení k internetu, v takovém případě si svou provizi ponechá i konkrétní ISP jako odměnu za akvizici zákazníka. Technologickým partnerem projektu má být Etarget provozující reklamní síť, logistiku projektu zajišťuje NextBig.

Našli jste v článku chybu?
12. 11. 2010 10:34
krakonoš (neregistrovaný)

Já také ne! Platit za zprávy, které uvidím dříve,či později v TV a ještě být otravován reklamou, to už je trochu moc! Doufám, že tenhle hovězí nápad bude mít rychlý konec.

11. 11. 2010 23:16
--- (neregistrovaný)

To je vysoce pravděpodobné, ale kolik dostanete z uživatele, který se jenom kouká na reklamy (pokud nemá zapnutý adblock), a kolik z uživatele, který zaplatí předplatné.

Provozovat deníky prostě něco stojí, a všichni se snaží najít funkční model. Osobně si myslím, že selžou, když se kouknu na aktualne, ihned, idnes, novinky nebo lidovky, vsude je stejný obsah (přepsané zprávy zČTK), předpokládám, že na Slovensku (2x menší trh) to nebude jiné. Za to opravdu platit nebudu.