Hlavní navigace

Cisco se omlouvá za "nejasnosti" týkají se Cisco Cloud Connect

Daniel Dočekal

 Cisco si původně novou verzí firmware routerů udělalo ze zákazníků rukojmí aby nakonec vše řešilo změnami Podmínek uživání, omluvou na blogu a nakonec i změnou funkčnosti. Přitom stačilo málo, myslet na zákazníka a nepokoušet se ho přinutit k povinnému používání „cloudové“ služby. A samozřejmě se nepokoušet do Podmínek užívání dávat formulace, které jasně vedly k pochopení toho, že Cisco může šmírovat zákazníka. A pokud bude na vlastním routeru přenášet například porno, tak ho může odstřihnout…

 Cisco si původně novou verzí firmware routerů udělalo ze zákazníků rukojmí aby nakonec vše řešilo změnami Podmínek uživání, omluvou na blogu a nakonec i změnou funkčnosti. Přitom stačilo málo, myslet na zákazníka a nepokoušet se ho přinutit k povinnému používání „cloudové“ služby. A samozřejmě se nepokoušet do Podmínek užívání dávat formulace, které jasně vedly k pochopení toho, že Cisco může šmírovat zákazníka. A pokud bude na vlastním routeru přenášet například porno, tak ho může odstřihnout od Internetu.

V Answering Our Customers’ Questions about Cisco Connect Cloud najdete omluvu zákazníkům a vyjasnění toho, jak vlastně celou aféru chce Cisco řešit. Především tak, že Cisco Connect Cloud  nebude povinné. A také že, velmi pravděpodobně, absence v Connect Cloud  nebude znamenat, že router nebude umožňovat některé funkce. S trochou ironie lze dokonce poznamenat, že v omluvě Cisco zákazníky ujišťuje, že je nebude odpojovat na základě toho jak používají Internet. A poslední podstatné, Cisco také nebude svévolně provádět aktualizace routerů bez vědomí zákazníka. 

Našli jste v článku chybu?