Hlavní navigace

Tradiční vydavatelé periodik zkoušejí čistě digitální speciály nebo týdeníky

Marek Janouš 12. 4. 2013

O digitální týdenní přílohu jen za předplatné se pokouší Toronto Star. Zatím je nejisté, zda se projekt uchytí.

Severoameričtí vydavatelé periodik zkoušejí další možnost, jak zpeněžovat obsah. Delší, původní články se snaží „recyklovat“ jako e‑knihy. Základem může být rozšířená verze textu už vydaného, doplněná o to, co se do běžného vydání nevešlo, nebo lze například udělat výběr a seskupení již dříve vydaných původních textů kolem společného námětu.

Wired například prodal přes padesát tisíc kopií speciálu o uprchlém Johnovi McAfee, po $0,99 za 47stránkové vydání (30% z toho připadlo Amazonu), ale to je spíše výjimka, výsledky jsou většinou rozpačité.

Sandy MacLeod, viceprezidentka Toronto Star pro marketing spotřebitelům, prozradila, že většinou se podobných e‑knih prodá jen 100 až 300 kopií, a to ještě za cenu značného marketingového úsilí.

Toronto Star od listopadu zkouší týdně vydávat čistě digitální „Star Dispatches“, ve kterých se podrobněji zaměřuje na určité téma. Vydání stojí tři dolary jednotlivě, nebo dolar týdně předplatného i s přístupem k vydáním předchozím.

Star neprozrazuje, kolik už mají Dispatches předplatitelů. Jen to, že v únoru přibylo v jeden den rekordních 100 nových předplatitelů, a dále to, že si předplatí pětina z těch, kteří vyzkouší dvě čísla bezplatně, a že poté 90 % předplatitelů předplatné obnoví.

Aby se projekt vyplatil, stanovili si, že do léta musí získat deset tisíc předplatitelů. Ve Star Dispatches zjevně není reklama a má je zaplatit výhradně předplatné. Dvě nejstarší čísla jsou nyní ukázkově dostupná bezplatně za sdělení e-mailu.

Podle Mashable

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube