Hlavní navigace

Tradiční vydavatelé periodik zkoušejí čistě digitální speciály nebo týdeníky

Marek Janouš

O digitální týdenní přílohu jen za předplatné se pokouší Toronto Star. Zatím je nejisté, zda se projekt uchytí.

Severoameričtí vydavatelé periodik zkoušejí další možnost, jak zpeněžovat obsah. Delší, původní články se snaží „recyklovat“ jako e‑knihy. Základem může být rozšířená verze textu už vydaného, doplněná o to, co se do běžného vydání nevešlo, nebo lze například udělat výběr a seskupení již dříve vydaných původních textů kolem společného námětu.

Wired například prodal přes padesát tisíc kopií speciálu o uprchlém Johnovi McAfee, po $0,99 za 47stránkové vydání (30% z toho připadlo Amazonu), ale to je spíše výjimka, výsledky jsou většinou rozpačité.

Sandy MacLeod, viceprezidentka Toronto Star pro marketing spotřebitelům, prozradila, že většinou se podobných e‑knih prodá jen 100 až 300 kopií, a to ještě za cenu značného marketingového úsilí.

Toronto Star od listopadu zkouší týdně vydávat čistě digitální „Star Dispatches“, ve kterých se podrobněji zaměřuje na určité téma. Vydání stojí tři dolary jednotlivě, nebo dolar týdně předplatného i s přístupem k vydáním předchozím.

Star neprozrazuje, kolik už mají Dispatches předplatitelů. Jen to, že v únoru přibylo v jeden den rekordních 100 nových předplatitelů, a dále to, že si předplatí pětina z těch, kteří vyzkouší dvě čísla bezplatně, a že poté 90 % předplatitelů předplatné obnoví.

UX17

Aby se projekt vyplatil, stanovili si, že do léta musí získat deset tisíc předplatitelů. Ve Star Dispatches zjevně není reklama a má je zaplatit výhradně předplatné. Dvě nejstarší čísla jsou nyní ukázkově dostupná bezplatně za sdělení e-mailu.

Podle Mashable

Našli jste v článku chybu?