Názory k článku
Co bude odchod Google znamenat pro demokracii v Číně
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.vabo.cz
24. 3. 2010 7:15
Nový
Pobavení po ránu
celé vlákno
Veselejší článek jsem už dost dlouho nečetl. Pane autore, chce to vrátit se na pevnou půdu a dívat se kolem sebe nezaujatýma očima. Demokracie, lidská práva, svoboda - co je to? To je to, co za to prohlásíme (ne my tady u nás, ale ti, kteří mají skutečnou moc; neboť jde výhradně o peníze). A pak už je jen třeba procvičovat a procvičovat, jako Pavlovovy psy. Podnět: "totalitní" (případně "darebácký") stát, požadovaná reakce: Írán, Kuba, Severní Korea, Čína. Před nějakou dobou tam ještě byla Lybie, ale už není, ač je tamní režim beze změny. Čím to? K čemu si myslíte, že primárně slouží tzv. nevládní organizace typu "Člověk v tísni" a kdo je (hluboce v pozadí) za nimi?
Já (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
24. 3. 2010 9:19
Nový
Re: Pobavení po ránu
celé vlákno
Souhlas.
xpckar (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
24. 3. 2010 9:25
Nový
Re: Pobavení po ránu
celé vlákno
Že ty souhlasíš s tím, jak se gestapo v Číně chová, taky nic neznamená...
Tibet navždy!
Tibet navždy!
enr (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
24. 3. 2010 9:56
Nový
Re: Pobavení po ránu
celé vlákno
A co Kosovo? Taky navždy nebo navždy Albánské?
Já jen, že lidé se starají o Čínu a vyvěšují tibetské vlajky a přitom za humny se odehrává naprosto bezprecedentní ukázka krádeže území pod záštitou těch "nejdemokratičtějších" zemí.
Já jen, že lidé se starají o Čínu a vyvěšují tibetské vlajky a přitom za humny se odehrává naprosto bezprecedentní ukázka krádeže území pod záštitou těch "nejdemokratičtějších" zemí.
xpckar (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
24. 3. 2010 10:52
Nový
Re: Pobavení po ránu
celé vlákno
Jenže v případě Číny jde o to, že je obrovská, a že tam plno firem a většina států má svoje obrovský "obchodní" (i když morálně zcela zkorumpovaný) zájmy, a chová se tak kromě svý vlastní morální zkorumpovanosti i kvůli tamním obrovským prachům.
Takže jakákoliv snaha říct: "Nám je úplně jedno, jak velkej trh Čína je, jak je mocná atd., je to odporná totalita, a my, narozdíl od těch ostatním zkorumpovanejch gaunerů nemáme problém to říct." se cení.
Takže jakákoliv snaha říct: "Nám je úplně jedno, jak velkej trh Čína je, jak je mocná atd., je to odporná totalita, a my, narozdíl od těch ostatním zkorumpovanejch gaunerů nemáme problém to říct." se cení.
24. 3. 2010 23:48
Nový
Re: Pobavení po ránu
celé vlákno
K čomu slúži Člověk v tísni a kto je za nimi? Počujem o tom prvýkrát.
MB (neregistrovaný)
---.more.cz
24. 3. 2010 7:24
Nový
Závěry mimo
celé vlákno
Čína je stejně totalitní systém jako například Írán - no to tam asi autor moc nebyl anebo silně zjednodušuje. A tím uzavřením se "naopak" - No pokud má stát unikátní písmo, které se učí domorodci deset let, tak je uzavřenost (oboustranná) docela přirozená.
enr (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
24. 3. 2010 9:50
Nový
Nebuďte naivky
celé vlákno
S cenzurou to bude pořád horší nejenom v Číně, ale i v Evropě a USA. IT infrastruktura umožňuje velmi levné špiclování a shromažďování informací o občanech, stejně jako velkou variabilitu cenzury, od jemného pozměňování obsahu ve svůj prospěch po kompletní odstavení nepohodlného zdroje. Máte snad pocit, že v politice jsou charakterní lidé hájící ideály svobodné společnosti, nebo bezskrupulózní kariéristé, kteří pro své korýtko a možnost zůstat déle u moci a veřejných financí udělají vše?
Pod zástěrkou boje s terorismem, bojem za lidská práva, bojem proti pedofilii atd. atd. se opratě už dlouho utahují i v našich zemích a já bych byl opravdu rád, kdyby se začalo psát raději o plížívé šmírovací legislativě v EU než o Číně, jejichž cenzurovaný internet na mě nemá žádný vliv. Čína v Evropských médiích v současné době slouží pouze k odvádění pozornosti občanů od Evropských problémů, kterých je víc než dost. Ale jak se říká, je třeba odvést pozornost od sebe, abych si mohl dělat co chci.
Pod zástěrkou boje s terorismem, bojem za lidská práva, bojem proti pedofilii atd. atd. se opratě už dlouho utahují i v našich zemích a já bych byl opravdu rád, kdyby se začalo psát raději o plížívé šmírovací legislativě v EU než o Číně, jejichž cenzurovaný internet na mě nemá žádný vliv. Čína v Evropských médiích v současné době slouží pouze k odvádění pozornosti občanů od Evropských problémů, kterých je víc než dost. Ale jak se říká, je třeba odvést pozornost od sebe, abych si mohl dělat co chci.
ict (neregistrovaný)
91.214.158.---
25. 3. 2010 8:40
Nový
Re: Nebuďte naivky
celé vlákno
Souhlas,
taky mám dojem, že jde o odpoutání od palčivých problémů v EU.
taky mám dojem, že jde o odpoutání od palčivých problémů v EU.
Martin V (neregistrovaný)
81.19.33.---
24. 3. 2010 10:13
Nový
Očekávání
celé vlákno
Já sem čekal, že v článku bude odpověd na položenou otázku stručná - jediné slovo NIC. Jako s Čínou neudělá nic dalších milion vyvěšených vlajek Tibetu a podobné jiné aktivity.
heh (neregistrovaný)
212.80.64.---
2. 3. 2011 12:19
Nový
Re: Očekávání
celé vláknooni je nevyvěšují proto, aby to něco udělalo s čínou, ale proto, aby obchodní zájmy ČR byly poškozovány a uvolňovali jsme trhy těm, kdo ty tibetské akce, cenzory v tísni apod. platí..
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
24. 3. 2010 10:28
Nový
Baido vitezi nad Googlem na cele care
celé vlákno
Nechci se chlubit, ale moje akcie cinskeho vyhledavace Baido.com vzrostly za poslednich pet let o 450%, zatimco Google jen o 85%. Jedina chyba: mel jsem jich koupit jeste mnohem vic - dneska bych nemusel sedet v praci :-(
krakonoš (neregistrovaný)
---.idtnet.cz
24. 3. 2010 10:32
Nový
Re: Baido vitezi nad Googlem na cele care
celé vlákno
A přesně o tom to je! Pokud se lidská práva dostanou do konfliktu s jakýmkoli kšeftem, vždy zvítězí kšeft!
polygon (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
27. 3. 2010 9:53
Nový
Re: Baido vitezi nad Googlem na cele care
celé vlákno
Ale to už tu někto vysvětloval. Když držíte investici ve společnosti, kterou kontroluje čínská vláda, tak financujete nejen tu společnost, ale hlavně čínskou vládu. Takže se opravdu nemáte čím chlubit. Leda byste měl ještě schovanou červenou průkazku z minulé éry.
haha (neregistrovaný)
212.80.64.---
2. 3. 2011 12:34
Nový
Re: Baido vitezi nad Googlem na cele care
celé vláknomezi čínskou vládou a jakoukoliv jinou vládou vyjma několika málo zemí nevidím žádný etický rozdíl, snad tedy jen ten, že najdu na světě i horší a přesto se jejich akcií nikdo neštítí..
h. (neregistrovaný)
---.net.optinet.cz
24. 3. 2010 14:21
Nový
"Podle všeho tak stávající uživatelé Google v současné době získávají necenzurované výsledky"
celé vlákno
- tak to bohužel rozhodně pravda není, viz http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8582735.stm "China's Google users see little change after move"
rasp (neregistrovaný)
---.redhat.com
24. 3. 2010 15:18
Nový
Pevninská Čína vs. Hongkong
celé vlákno
"Služby jsou poskytovány ve zjednodušené čínštině a o jejich provoz se starají servery v Hongkongu. Tedy v oblasti, kde je dostatek čínsky mluvících zaměstnanců, ale nevztahují se na ni Čínské cenzurní zákony."
Není čínština jako čínština. V Pevninské Číně se obecně používá zjednodušená čínská znaková sada (simplified chinese), zatímco v Hongkongu se používá tradiční znaková sada. Stejně tak jazyk se liší - mandarin vs. cantonese. Z toho důvodu nešlo jen o přesměrování všech Číňanů na google.com.hk, ale musela se taky zajistit lokalizace. Tedy říct, že v Hongkongu je dostatek čínsky mluvících zaměstnanců, je dost velké zjednodušení.
Ještě jedna faktická poznámka:
"Google se z kontinentální Číny přestěhoval do Hongkongu. Co znamená přesun z kontinentu na ostrov?"
Hongkong jako autonomní oblast není to stejné jako Hongkongský ostrov - ten je pouze částí Hongkongu.
Není čínština jako čínština. V Pevninské Číně se obecně používá zjednodušená čínská znaková sada (simplified chinese), zatímco v Hongkongu se používá tradiční znaková sada. Stejně tak jazyk se liší - mandarin vs. cantonese. Z toho důvodu nešlo jen o přesměrování všech Číňanů na google.com.hk, ale musela se taky zajistit lokalizace. Tedy říct, že v Hongkongu je dostatek čínsky mluvících zaměstnanců, je dost velké zjednodušení.
Ještě jedna faktická poznámka:
"Google se z kontinentální Číny přestěhoval do Hongkongu. Co znamená přesun z kontinentu na ostrov?"
Hongkong jako autonomní oblast není to stejné jako Hongkongský ostrov - ten je pouze částí Hongkongu.
hexx (neregistrovaný)
88.103.84.---
24. 3. 2010 18:37
Nový
Re: Pevninská Čína vs. Hongkong
celé vlákno
Jenze do Hongkongu v posledni dobre prislo hodne Cinanu ze severu - tedy z oblasti, kde se mluvi mandarinskou cinstinou. V HK jsou tedy nyni ty spravne predpoklady pro to jak byt v Cine a pritom nebyt tak uplne v Cine ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.kn.vutbr.cz
25. 3. 2010 2:08
Nový
Re: Pevninská Čína vs. Hongkong
celé vlákno
..byt mimo jen docasne, po ~2045 se to stane Cinou ... a pak papalala ... kapitalisticka pseudo-svobodo