Co chystá Seznam: Stream.cz končí s uživatelským obsahem a vše bude mobilní

Seznam.cz představil produktové inovace na nejbližší měsíce. Hodně věcí končí, hodně služeb se změní a spuštění velké novinky se nechystá. Změny zasáhnou e-mail, Stream.cz i Lide.cz.

Jaké novinky Seznam na podzim chystá? Největší změny se týkají videoserveru Stream.cz: 

Nový Stream.cz

Nová podoba internetové televize Stream.cz (bude spuštěna 15. října) se vydá stejným směrem jako redesigny Počasí a některých další služeb – video na celé obrazovce, minimální vyrušování ovládacími prvky, odkazy a dalšími věcmi.  Šéf Seznamu Pavel Zima to označil za pokračování stylu, který si firma vyzkoušela na hudebním Mixer.cz. Stream.cz se navíc promění poněkud více v televizi – po přehrání jednoho videa bude hned následovat video další.

Zásadní změna: Stream.cz končí s uživatelským obsahem a bude fungovat pouze na vlastním obsahu od Seznam.cz. Pavel Zima zmínil, že na jaře můžeme očekávat rozšíření video (rozumějte „televizního“) obsahu. Co se existujícího obsahu od uživatelů týče, na Stream.cz zůstává, ale bude „upozaděn“.

U videí na Stream.cz se objeví i kontextové informace (například u videa o vaření bude přímo uveden konkrétní recept). A s novou podobou přijde i mobilní aplikace pro iOS a Android. 

Změna e-mailu i Lide.cz

Nový Seznam.cz Email

Zcela redesignována bude služba Lide.cz a podle Pavla Zimy by „měla evokovat běžné seznámení na ulici“. Seznamka bude důležitou částí a bude založena na fotografiích. Redesign bude opět zásadní, včetně toho, že z Lide.cz zmizí řada obsahu i funkcí.

Na nových Lide.cz Seznam poskytne plnohodnotnou náhradu desktopového prostředí v podobě mobilní aplikace – ta umožní kompletní funkčnost, včetně focení i povídání s lidmi. A co se spuštění týče, Pavel Zima říka: „Bude to určitě letos, byl bych rád, kdyby to bylo na začátku listopadu“.

Seznam.cz Email – zpráva

E-mail se dočká také zcela nové podoby. „Služby mají tendenci se zesložiťovat, rozhodli jsme se to udělat jinak. Nový e-mail bude evokovat papírovou poštu,“ uvedl Zima. Nový minimalistický vzhled Seznam uživatelům nabídne jako minimalistický skin a bude ho tedy možné zapnout i vypnout. Bude se tedy jednat pouze o volitelný skin, který doplní současnou nabídku.

„Nejsou tam žádné funkce navíc, žádné štítkování, žádné praporky, můžete odpovědět na mail a zatřídit ho do složky,“ dodává Zima.

V skinu bude náhled příloh s řadou podporovaných formátů. Nebude chybět ani mobilní aplikace, včetně možnosti offline práce (zlovolně bych dodal, že tohle je třeba u Gmailu normální a určitě nejenom u něj). Co se spuštění týče, mělo by přijít „někdy v průběhu října“.

Nový směr pro Seznam.cz

Mobilní Super.cz

Pavel Zima na tiskové konferenci uvedl, že se „svět vydal trochu jiným směrem“ a oznámil změnu strategie, která spočívá ve větším důrazu na mobilní aplikace. Nebude tedy platit to, že firma vytváří hlavně „responsivní weby“, do Vánoc by měla mít pro většinu služeb také mobilní aplikaci (ale pouze pro iOS a Android). 

Jedna z prvních bude aplikace pro sBazar na Androidu. Následovat bude aplikace pro Firmy.cz, kde bude možné i vyhledávání podle vaší polohy. A také možnost zpětné vazby v případě, že narazíte na neaktuální data přímo na místě.

Tretí v pořadí by měla být aplikace pro Super.cz, která prý bude „velmi zábavná“, pokračovat bude mobilní Sport.cz, s důrazem na výsledkové části a tabulky a oproti webu s možností výběru sportu a soutěží, či s notifikací na určité zápasy.

MIF16

Poslední drobnost

Seznam se chystá na mobilech, zejména v obsahových aplikacích, uvést nové reklamní formáty. Podle slov Pavla Zimy má jít například o specifický formát umožňující přímý odkaz do Google Play či App Store, který usnadní možnost reklamy na aplikace s jejich „okamžitou“ instalací.

PS: Pokud postrádáte zmínku o Windows Phone, tak ta padla až na konci tiskové konference. A dalo by se to shrnout, že na tom „Seznam.cz pracuje“.

55 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 9. 2013 10:15

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »