Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Co nabízejí moderní realitní servery

idaho
idaho (neregistrovaný) ---.sujb.cz
9. 4. 2010 8:49 Nový

Chteji takove sluzby i ceske realitky?

celé vlákno
Zdravím ve spolek,

pokládám si otázku, zda takové služby chtějí i české realitní kanceláře. Osobně jsem se nesetkal s odvětvím, kde by bylo tolik lidské špíny jako v realitách. V USA chtějí vydělat na službách, tady nejspíš na lidské blbosti - jak někoho řádně odrbat.

Takže pokud nebude na straně inzerentů vůle poskytovat všecny údaje a to po pravdě, tak se nikam v realitních portálech nehneme.

Za sebe bych zcela zrušil okénka, kam realitky píší vznosné věty o kráse bydlení. Dělají to tak fikaně, že při nepatrné nepozornosti zaměníte zrekonsturovaný dům za zrekonstuovaný byt a podobně.

Co nemohu vystát je absence aspoň schematického půdorysu nemovitosti, rozložení pokojů a zařízení. Deset fotek nábytku a žádná ze sociálního zařízení, adresa určena jen ulicí bez popisného čísla (v horším případě jen městskou částí). Dále nejasné určení podlaží, kdy pro řadu realitek je přízemí ješte takové patro, které má prťavá okénka u stropu, jenž ústí přímo na úroveň venkovního terénu.

Já vím, není nad to si nemovitost prohlédnout na vlastní oči a s odborníkem. Jenž kolik z nás má k dispozici odborníka, který s námi půjde v pracovní době oběhnout pět nemovitostí a to den co den celý měsíc, než narazíme na něco co odpovídá ceně a našim základním požadavkům. Kolik z nás má vůbec možnost si vzít dovolenou a strávit ji stresem z obíhání a rozhodování. Na portálu bych se měl rozhodnout co chci koupit a pak si to jen přijít prohlédnout, ne že si vše musím zjistit sám osobní návštěvou.

Existují čestné vyjímky, klobouk dolů. Ale mmoc rád bych to tvrdil opačně, že existují vyjímky se špatným chováním.

Omlouvám se za dlouhý offtopic. :) Podstatný je jen druhý odstavec.
Miloš
Miloš (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
9. 4. 2010 9:06 Nový

Re: Chteji takove sluzby i ceske realitky?

celé vlákno
V podstatě s vámi souhlasím.
Nedávno jsem někde v nějaké diskusi vyjádřil svůj názor na práci realitních kanceláří, který jsem si udělal při prodeji svého bytu. Bylo neuvěřitelné, jak se na mě sesypali. Spílali mi nerůznějšími jmény. :-)
Osobně se domnívám, že celý realitní trh je poškozený do tak veliké míry, že i příchod společnosti co to myslí vážně by nebyl úspěšný, protože by ji nikdo nevěřil.
Vzkaz pro národ realitních agentů. Přestaňte stále vykřikovat, jak moc to máte těžké a začněte pracovat. Neustálé vymlouvání na klienty vám nepomůže. Ještě chvíli možná přežívat budete, ale ty žně, co jste zažívali před pár lety, už se jen tak nevrátí. Chcete li přežít, začněte se chovat slušně a zkuste se zamyslet nad tím, co se ve skutečnosti děje.
Miloš
Tom
Tom (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
9. 4. 2010 10:54 Nový

Re: Chteji takove sluzby i ceske realitky?

celé vlákno
Přitom je to tak krátkozraké...

3 roky zpět, když jsem vybíral byt, tak jsem přesně jak píšete musel oběhnout asi 10 bytů. Minimálně 7 z nich vůbec neodpovídalo popisu. Respektive byl ten byl nafocen pouze tam, kde to vypdalo "jakž takž". Ale to, že třeba byl strop s plísní, protože je sousedi vytopili nebo že na předzahrádku vůbec nesvítí sluníčko (nikdy), případně je nutné udělat novou podlahu, protože je v havarijníms tavu atp atp..... šílenost. Zbytečná ztráta času jak pro mě, tak i pro makléře. Kdyby to tam napsal tak, jak je, tak především ušetří čas sobě...Nechápu, že ho baví pořád jezdit na osobní prohlíky, kde ho prvních 30 lidí pošle do háje, protože to je jiný než v inzerátu. Kdyby to napsal tak, jak je a dal si s tím tu práci, tak se mu třeba ozvou pouze dva zájemci, ale jeden z nich si to opravdu vezme, protože ví, do čeho jde....
:)
:) (neregistrovaný) ---.vsb.cz
10. 4. 2010 16:57 Nový

Re: Chteji takove sluzby i ceske realitky?

celé vlákno
na tohle vam kazdy makler rekne ze je to jen vas dojem zda podlaha potrebuje vymenit a nebo ne. a kdyz se vam to nelibi tak ze uz ma dalsi zajemce. takze hodne lidi nazene do "kouta" a pak si "slabsi" jedinci koupi i to co se jim nezamlouvalo. takze proste masaz a masaz. takze i tech 30 prohlidek mu ve finale za to dost stoji.
takze pokud se makleri nepodrbou za uchem a nebude je "trapit"svedomi tak se to bohuzel jen tak nezmeni. :(
misch
misch (neregistrovaný) ---.ext-brno.czechin.cz
9. 4. 2010 9:21 Nový

RE: Co nabízejí moderní realitní servery

celé vlákno
Koukám že o některých funkcích si tady můžeme nechat jedině zdát, i kdyby se realitky snažily jak chtějí.

Složení obyvatelstva v okolí? Hned první den se sesypou žaloby za diskriminaci podle rasy/věku/pohlaví.

Unifikované hodnocení škol v okolí? Těžko, když se i státní maturity považují za zlo které je potřeba vymýtit.

...
Jan Pobořil aura:48
9. 4. 2010 19:00 Nový

RE: Co nabízejí moderní realitní servery

celé vlákno
S tou školou: Stačí se domluvit s firmou Scio. Mají přehled o studentech snad ze všech lepších škol.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.141.broadband4.iol.cz
9. 4. 2010 10:56 Nový

Patriku, Vy jste úplně mimo

celé vlákno
Názor do diskuze píši tak jednou za pět let, ale teď už mi to opravdu nedalo. Nechcete příště udělat srovnání kulturního vyžití ve Vyškově a Paříži? Podobný pohled totiž nabízí článek který jste napsal.

Americký trh s realitami, taktéž nabídka internetových služeb je v USA samozřejmě úplěn jinde než u nás, ale i než v Evropě. Těch rozdílů je tolik, že srovnávat český interenetový trh s trhem USA je naprostý naprostý nesmysl.

Jenom jeden příklad - nevím, jestli cestujete jenom virtuálně nebo jste se již vycestoval - kvalita základních a středních škol v USA se diametrálně liší oblast od oblasti, jiná je úroveň školy ve čvtrti v Miami, kde žije 90% kubánských expats a jiná v bohaté čvrti. Ty rozdíly jsou opravdu propastné - u nás jsou všechny školy (proti USA), téměř stejné (prostě sledovat tato kritérie v ČR nejde a ani by to nedávalo smysl).

Jinak pořád ve Vašich článcích cítím jakési pohrdání českým internetovým trhem, zkuste ale porovnávat porovnatelné - zkuset náš trh porovnat s maďarským, chorvatským, ale klidně i s holandským, rakouským nebo německým (Alza je proti německým internetovým obchodům Startrek). V Rakousku, kdyby nebylo Googlu dodnes nemají ani vlastní mapy, v Maďarsku nejúspěšnější servery vypadají asi jako naše v roce 2001 a mám účet u Rakouské banky - české Ebance se začali přibližovat tak před třemi roky).

Resume: Český trh internetových služeb je, při porovnání počtu obyvatel a HDP/hlava, jeden z nejvyspělejší a nejkvalitnějších na světě.
Jan Manek
Jan Manek (neregistrovaný) ---.asd-software.cz
9. 4. 2010 11:26 Nový

Re: Patriku, Vy jste úplně mimo

celé vlákno
Já zastávám opačný názor. Myslím, že srovnáváte jablka a hrušky (narážím na to srovnání se školami). Co se týče kvality internetových služeb (realitky, e-shopy, informační servery atd. atd.) nevidím jediný důvod, proč by ČR měla zaostávat za jinými. Internet nebo IT obecně v tomto dle mého názoru strhává hranice. Nebo se pletu?
lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
12. 4. 2010 3:47 Nový

Re: Patriku, Vy jste úplně mimo

celé vlákno
nemyslite, ze by se melo srovnavat vzdy s tim lepsim/vyspelejsim/rychlejsim/chytrejsim nez naopak? chcete byt lepsi nez jste, nebo si rikat do smrti "franta od vedle se neumi ani podepsat tak proc ja bych se ucil cist?"
Callo
Callo (neregistrovaný) ---.123.broadband6.iol.cz
9. 4. 2010 11:28 Nový

USA a statistiky

celé vlákno
To je co mám na USA rád, na vše mají nějakou statistiku a podle toho se rozhodují.
webdev
webdev (neregistrovaný) ---.vozp.cz
9. 4. 2010 12:01 Nový

Re: USA a statistiky

celé vlákno
A pak maji problem s financema ;-). Nic proti statistice, je to moc sikovna vec... na druhou stranu atatistika neni vsechno a verit se da jen te kterou si clovek sam upravi ;-).
Julie
Julie (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 6. 2010 17:47 Nový

Re: USA a statistiky

celé vlákno
Jako Paroubek.
mara
mara (neregistrovaný) ---.228.broadband15.iol.cz
9. 4. 2010 14:39 Nový

Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
...ale neodpustim si jednu vec.

Uvadeni presnych adres se realitni kancelare brani z toho duvodu, ze pokud nemaji exkluzivni smlouvu, tak by je kupujici zcela v poklidu obesli a rovnou zkontaktovali prodavajiciho (predpokladam, ze pokud byste v tomto oboru pracovali, asi by vas netesilo inzerovat nemovitost za penize, ale nakonec nic nevydelat). To se tedy vlastne da i v pripade exkluzivni smlouvy, ale je to slozitejsi. Napr v USA to neznaji, tam pro 1 klienta dela 1 makler. Nemluve o tom, ze specialitou nasi zeme je, ze si kazdy nejradeji vse dela po svem, cili prodavat nejlepe sami a bez RK.

Ano, v minulosti se spousta realitnich makleru chovala tak, ze strasnym zpusobem zkazila povest tohoto povolani. Ale vsichni takovi nejsou, stejne jako vsude jinde, na nekavlitni praci muzete narazit od instalatera po zamestnance banky.
Vladimír Kutna aura:43
9. 4. 2010 15:32 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
Takže když mě makléř pozve na prohlídku, tak mi zaváže oči, bude se mnou chvíli jezdit po městě a oči mi rozváže až v nemovitosti?

Pak ale nechápu, proč jsou na domech ty velké plakáty "na prodej", když je přesná adresa tak tajná...
mara
mara (neregistrovaný) ---.228.broadband15.iol.cz
9. 4. 2010 15:55 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
Zrovna u plachty se dá předpokládat, že je někdo výhradním zástupcem...

Oči Vám samozřejmě nezaváže, spíš bych ale zase řekl, že po prohlídce se zaprvé zjišťuje kontakt na dotyčného takže má RK doklad, že je klient získán na základě její činnosti, a zadruhé myslím, že to už je menší procento lidí, kteří by obešli RK potom, co byli na prohlídce s makléřem (tedy asi). Takovéhle využívání něčích služeb/času se záměrem to mít nakonec zdarma snad není tolik rozšířené. Pokud by to bylo jen o tom vždy vidět na webu přesnou adresu, pak bych se obával obcházení více.

Ale nemám patent na rozum, pouze nabízím jiný pohled na věc.
Alfik
Alfik (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
10. 4. 2010 21:10 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
ta hra na schovávanou je trapná. Když jsem hledal něco ke koupi tak jsem stejně věděl ještě před kontaktováním RK přesně o který dům se jedná protože znám obce a města kde jsem hledal a tedy stačí malá indicie (okolí, fotka z okna) a při dnešních satelitních mapách a katastru na netu ...
RK jsem nakonec neobešel, ještě mi pomohli dotlačit majitele k cca 8% slevě.
kk
kk (neregistrovaný) 88.208.76.---
12. 4. 2010 12:14 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
Ony si to realitky zaviňují samy svými cenami. Dnes v podstatě nedělají nic jiného, než že využívají své možnosti inzerovat levněji, než by inzeroval klient sám. A za svoji inzerci chtějí 3-5% z ceny nemovitosti. V praxi to vypadá tak, že do inzerce investují 20-30 tisíc a pokud prodají, tak shrábnou statisíce. Připadá Vám to, jako férová nabídka? Jedinou další službou, kterou pak poskytnou, je právní servis, někdy s diskutabilní kvalitou.
Úlohou makléře v celém systému je, že tlačí na prodávajícího, aby slevil a kupujícího ukecávají ke koupi. V praxi se tedy dostáváme k čistému zisku, běžně přesahujícímu 100 tisíc. Za co? Za inzerci na internetu a asistenci při prohlídkách. Ten zisk mi připadá nepřiměřený.
mara
mara (neregistrovaný) ---.228.broadband15.iol.cz
15. 4. 2010 18:28 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
"do inzerce investují 20-30 tisíc a pokud prodají, tak shrábnou statisíce"

To si myslim ze neni pravda, u obycejneho bytu asi statisicove provize nebudou. Navic v tomto byznyse jde RK uz od zacatku do obchodu s tim, ze pokud neproda, vsechno co delala, slo z jejich penez, cili vlastne to dotovala s nulovym vysledkem. Myslim si ze pomer nabizena/prodana nemovitost urcite neni 1/1...

Pak se nabizi dotaz, jaky zisk Vam prijde primereny?

Jestli napr je v OK, pokud si advokat vezme nekolik tisic Kc za hodinu prace (predpokladam, ze nikdo neveri, ze by smlouvy psali neustale odznovu). Ptam se proto, ze vyuziti advokatnich sluzeb je brane jako bezna sluzba pri prodeji nemovitosti. Notar take nedela zrovna zadarmo. Banky Vam take nepujci za pusu. Prijde napr. damam OK davat nejakych 900 korun a vice za uces?

Pokud jde o cisty zisk, jak uvadite 100 tisic korun, za jak dlouho ho RK dostane? Druhy den potom, co zacala nabizet nemovitost? Kolik takovych obchodu udela za mesic? Rekl bych ze obvykle prilis mnoho ne. Pokud ano, pokud delaji obchodu hodne, muze to byt preci znakem dobre prace tech makleru a proto pro prodavajici i vyhodne vyuzit jejich sluzeb...

jen tak pisu pate pres devate, ale nedivejte se na veci uplne jednostranne., ja treba take plne uznavam, ze tato profese by nemela byt volna zivnost, ale musi byt nejake podminky nastavene tak, aby to nemohl delat kazdy...
uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
13. 4. 2010 17:10 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
Spis jde o nepochopeni toho, co by realitka mela zajistovat. Kdyby totiz delala to, co od ni klient ocekava a z cehoz je inzerce prodeje promile, tak by nemel duvod ji obchazet.

Realitka by mela predevsim zajistovat (!a garantovat!) veskere pravni nalezitosti okolo nakupu/prodeje nemovitosti. Jenze pokud jedina jeji cinnost je privedeni N zajemcu o v realu uplne jinou nemovitost, tak si proste sve $$$ nezaslouzi a je jedine dobre ze ji klient hodi pres palubu.

Nekolik lidi z meho okoli si muselo "pres realitku" zajistovat vlastni smlouvy, vlastni doklady o vsem mozne a nemoznem a realitka chtela jen provizi. Doslova za nic. Vzorova smlouva byla jak z materske skoly, neobsahovala zakladni nalezitosti ....
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
9. 4. 2010 18:52 Nový

Re: Mohlo by to samozrejme byt lepsi...

celé vlákno
A proč by RK obcházeli, když jim nabízí tak skvělé nadstandardní služby jako špičkový právní servis, notářskou úschovu apod.? Ptám se proto, že zatím jsem nenarazil na realitku, která by mi řekla, že ta 90 tisícová provize je pouze za to, že díky inzerci seženou zájemce.

Jinak ta "spousta" realitních makléřů se tak nechovala v minulosti, ale chová se tka pořád a není to jako všude jinde, protože takové procento podrazáků a lhářů najdeme pouze v parlamentu, za volantem taxi a mezi pojišťovacími makléři. Šance, že bych s tak vysokým procentem pravděpodobnosti narazil na zmetka třeba instalatéra je víceméně nulová.
zdenek
zdenek (neregistrovaný) ---.arachne.cz
9. 4. 2010 20:15 Nový

raději prodávat sám

celé vlákno
Kdyby lidé prodávali domy/byty sami, výrazně by na tom vydělali, neboť služby, které poskytuje většina RK stojí beztak za pendrek. Kdejaký vzor kupní smlouvy na nemovitost, které jsou ke stažení na internetu, jsou stokrát lépe připraven, než ten, které vám nabídne většina RK. I kdyby se prodávající chtěl "pojistit", tak ho právník bude stát desetkrát méně, než kolik zaplatí za provizi RK. Hovořím z vlastní zkušenosti, těch smluv jsem viděl skutečně dost :-(
:)
:) (neregistrovaný) ---.vsb.cz
10. 4. 2010 17:10 Nový

Re: raději prodávat sám

celé vlákno
souhlasim. nektere smlouvy na pronajem byly delany jako ze budete cerveny kriz a kdyz vam nezaplati kazdy mesic tak se nic nedeje, vsak to jsou urcite hodni a praocviti najemnici, kteri vam to stihnou doplatit nez vam uplne utecou.
za takove smlouvy nechapuproc by chteli provizi po cloveku ktery se snazi nemovitost pronajmout.
mara
mara (neregistrovaný) ---.karneval.cz
11. 4. 2010 16:50 Nový

Re: raději prodávat sám

celé vlákno
Nj, taky by si lidi mohli sami treba prat obleky a nemusej pouzivat cistirny, zejo...nevim o tom, ze by RK byly povinnosti...

Je to samozrejme kazdeho vec, jak oceni svuj cas, ktery by tomu venoval.
ttt
ttt (neregistrovaný) ---.speed.planet.nl
19. 4. 2010 2:26 Nový

naprosto jiny trh

celé vlákno
Ale nezapomente ze pulka viny je na strane uzivatelu.
Samozrejmne ze je cela realitni profese zaplevelena vsivaky, ale duvodem je, ze na zacatku tu bylo mizerne pravn povedomi mezi prodavajicimi a kupujicimi. Kdyz vam lide odmitaji podepsat normalni smlouvu, kdyz vam pote odmitaji zaplatit, tak slusnych lidi v branzi ubyva a nahrnou se tam smejdi, co to zvladnou i bez smlouvy, a kdyz uz neco davaji podepsat, tak totalne nevyhodneho pro uzivatele.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem