Mirku, dneska ráno jsem četl bakalářskou práci na tohle téma -- dokonce z vaší fakulty. :-)
Jinak, Danieli a Jirko, problém je trochu někde jinde (imho ;-)). Český web a média se potýkají se zádsadním nedostatkem (tvůrců) obsahu. Potíž je v tom, že z těch lidí, kteří píší o něčem zajímavém, není většina lidí ochotná hrát týmové hráče. Další věcí je nedostatek vůle (a znalosti problému) na straně vydavatelů. Takže to pak vypadá, že redakce má jednoho dva redaktory, které zavaluje všedními povinnostmi, a není čas na samotnou redakční nebo novinářskou práci.
Vpodstatě pro bloggery není o čem psát, k čemu se vyjadřovat. Četka žádné velké diskuze nerozpoutá. Mezi současnými blogy není konkurence. Je snadné stát se oblíbeným čtivem (což dokazuje David Bureš svým linklogem).
"Oblíbený" asi nebude totéž co "hojně navštěvovaný", ne? Oblíbený je IMHO takový, kam se lidé rádi vracejí... Takže spíš "je snadné stát se navštěvovaným blogem" nebo "blogem v Top10" - ale to by byl spíš komentář do diskuse o SEO :)