Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Co se starým počítačem?

a
a (neregistrovaný) 89.24.189.---
26. 6. 2010 7:58 Nový

bezdomovec a pc :D

celé vlákno
"Není nad to, když si počítač v popelnici zabaví bezdomovec a může se kochat snímky z dovolené, případně informacemi o stavu vašeho bankovního konta."


Já už vidím jak takového bezdomovce to zrovna zajímá. Ten s tím bude tak umět zacházet :D a elektřinu si připojí z místní pouliční lampy :D

Jinak dobrý článek...
Tomáš Marčan
26. 6. 2010 10:26 Nový

Re: bezdomovec a pc :D

celé vlákno
Mno už jsem viděl bezdomovce s mp3 přehrávačem (vypadalo to, že vážně něco poslouchá) takže proč ne :-D
kolja
kolja (neregistrovaný) ---.56.broadband5.iol.cz
26. 6. 2010 12:11 Nový

Re: bezdomovec a pc :o(

celé vlákno
Když autor dělá z bezdomovce jaksi automaticky cosi nebezpečného a záludného - to je opravdu slabé.

Aby nám ti bezdomovci ještě nakonec jednoho dne nedávali placené prezentace, jak přežít...
louka
louka (neregistrovaný) 85.17.173.---
26. 6. 2010 22:46 Nový

Re: bezdomovec a pc :o(

celé vlákno
,
Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
26. 6. 2010 8:21 Nový

Moznost

celé vlákno
Pridam jeste jednu moznost: Venovat jej nekomu znalemu, kdo oravuje PC. Kolikrat nekomu v pocitaci odejde jedina soucastka, ale spatne se shani za takovou cenu, aby se oprava vyplatila.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.cust.nbox.cz
26. 6. 2010 11:35 Nový

Re: Moznost

celé vlákno
Docela mě zaujala ta varianta PC proti bariérám. Ale má to jeden háček, minimální konfigurace: CPU 1 GHz, RAM 256 MB, HDD 10 GB, zvuk. Takže pokud máte doma kousek s W95 a procesorem 386/DX, 120Mb HDD nemusíte jim ani volat. Takže co potom s takovým kouskem? Do zmíněného muzea ještě příliš "nové"...pak je běžná situace, že to lidi jednoduše vyhodí do kontejneru. (Bohužel v jednom nejmenovaném brněnském sídlišti se děje docela často, sice se nejedná o výpočetní techniku, ale pohozené koberce, sededací soupravy, křesla, či vyřazené WC není nic neobvyklého). Přitom sběrné středisko skoro za rohem.
Quad
Quad (neregistrovaný) ---.126.broadband5.iol.cz
26. 6. 2010 12:38 Nový

Re: Moznost

celé vlákno
Reseni je asz486.org :-) Tam se casto najde nekdo, kdo ma o jisty kus hardwaru zajem.
jkd
jkd (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
26. 6. 2010 9:12 Nový

Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Nebojím se zneužití dat ze starého HDD, protože mám celý HDD šifrovaný TrueCryptem a chtěl bych vidět, jak někdo bude ze starých šifrovaných dat louskat trojité šifrování šiframi AES-Twofish-Serpent :-)

Je to velice výhodné, protože je to zdarma a jako bezpečné odstranění dat se nemusí dělat nic - nanejvýš rychlý formát HDD a hotovo...

Rovněž je šifrování naprostou nutností, zvlášť do notebooku, který se s oblibou krade z auta nebo zavazadla v dopravním prostředku - vždycky si říkám, když slyším někoho skučet, jak měl v ukradeném notebooku data za miliony, které mohou zloději zneužít nebo prodat konkurenci, jestli je opravdu takový problém nainstalovat TrueCrypt - zvlášť, když je zadarmo :-D
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
26. 6. 2010 11:40 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Sifrovani je bezva jen do te doby, dokud neupustite ntb na zem nebo vam na nej neco nespadne. Data z HDD bez sifrovani jdou spise zachranit, nez ty zasifrovane.
Vladimír Kutna aura:43
26. 6. 2010 13:49 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Data musí být především zazálohovaná.

Spoléhat na nějakou obnovu z havarovaného disku je metoda hlupáků.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 6. 2010 19:19 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Presne tak. Pravidelna zaloha celeho image disku a sifrovani citlivych dat pomoci EFS.
Jaromír Adámek aura:35
28. 6. 2010 17:02 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Přesně tak, šifrování všech PC na úrovni operačního systému a denní zálohy to řeší.

Ale tohle "normální" lidé nikdy nepochopí. Když jsem se bavil naposledy u piva s lidmi, s kterými sportuji, tak mě jeden doktor považoval za paranoika a doporučil mi psychiatra. Ale že takový doktor, či státní úředník má na flash-disku citlivá data o lidech a pak to ztratí se už neřeší, rok na tvrdo a bylo by... :)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
26. 6. 2010 11:42 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Když už půjdu do nového počítače, přendám z toho původního HDD. Ušetřím si spoustu práce s novou instalací, zejména když HDD není zrovna prázdné, Ušetřím za nákup O. S. pokud bez Widlí nemohu žít a nemusím mít strach, co se s daty stane. Navíc tím získám i zálohu pro případ poškození původního HDD a nemusím řešit kapacitu HDD v novém počítači. Vymontování HDD, ať už z klasického PC, nebo notebooku je jednoduchá a rychlá záležitost a pokud půjde o masivní obměnu HW např. ve firmě, je to mnohem rychlejší a levnější, než zálohování a znovu instalování spousty dat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.cust.nbox.cz
26. 6. 2010 11:49 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Krakonoši, zkoušel jsi to někdy? OEM verzi, aktivovanou na dané PC určitě na zcela jiném stroji nezprovozníš. MS si to dobře hlídá (kontrolní otisk HW). A za druhé co s ovladači ty také nebudou úplně OK...nebo se pletu?
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
27. 6. 2010 12:11 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
OEM verze zásadně nepoužívám, to není operační systém, ale svinstvo, stejně jako SW, vyžadující aktivaci, nebo registraci. Kromě toho v Linuxu nějaké OEM neexistuje a s prací Corporate XP v jiném stroji problémy nejsou. Z Rapidu lze zdarma stáhnout Corporate XP, které má v sobě implementovány ovladače i pro Vista only železo, takže no problem. Navíc existují cracky, kterými se dá aktivace obejít a jejich použití je v ČR naprosto legální. Ovladače se, většinou, dají buď stáhnout z netu dodatečně, nebo, když budu vědět, co v novém počítači mám, si je stáhnu ještě v tom původním, každopádně je to vždy jednodušší, než zálohovat a přepisovat 200 nebo 300 GB HDD
rop
rop (neregistrovaný) ---.home.99maxprogres.cz
27. 6. 2010 12:51 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Zase nekvalitni toulen?
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:11 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Ne, jen nechuť řešit problémy s OEM. A Widle mám upravené tak, aby na net nemohly (XP).
xdrm aura:56
28. 6. 2010 13:18 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
jo jde to prenest disk s Widlema z jednoho PC do druheho. Je potreba specialni SW, ktery nejdrive odinstaluje ovladace desky a procesoru. Pak se disk prenese. A widle si nainstaluji nove ovladace.
Mysel
Mysel (neregistrovaný) 165.72.200.---
29. 6. 2010 10:55 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
OEM verzi v pohode opakovane nainstaluje kamkoli. Neni v souladu s licenci, ale technicky tomu nic nebrani.
Nehlida.
Ovladace? Neni problem, pokud to nedela laik.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
29. 6. 2010 13:50 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
No právě. Používat nelegálně software - fuj.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:15 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
O čem to vlastně mluvíš? Ono jde používat nelegálně něco, co ti při koupi NB vnutí a co je implementováno v ceně počítače? A podle platných zákonů je jakákoli modifikace jakéhokoli placeného SW pro osobní potřebu plně legální. Takže pokud na HDD zruším Recovery a nainstaluji Win z nějaké placky, není to sice v souladu s EULA, ale podle platných zákonů je to naprosto v pořádku.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
1. 7. 2010 19:10 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Reagoval jsem na „OEM verzi v pohode opakovane nainstaluje kamkoli.“, což je nelegální - OEM lze používat pouze na tom počítači, se kterým byla koupena.
Tomáš Menšík
Tomáš Menšík (neregistrovaný) ---.cipis.net
26. 6. 2010 12:29 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Máte pravdu, takhle by to bylo opravdu hodně pohodlné a mnohý uživatel různých distribucí Linuxu tímto způsobem může vyměňovat počítače přenesení pevného disku. Případně může být nutná malá úprava (ovladače grafické karty atp.).

Ale u Windows obecně tento přístup selhává v plné míře, jediným případem, kdy by to mohlo být proveditelné, je přechod na velmi podobný hardware. Ale i tam se zákonitě dostanete do potíží s licencí a zřejmě by vás čekala minimálně reaktivace Windows.

Naposledy podobných přechod zkoušel s Windows XP a opravdu to nedopadlo přiliš úspěšně způsobem. U novějších Windows bych také nedoufal v lepší možnosti, jen si vemte, co windows udělají, když přepněte řadič disku na SATA režim....
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
26. 6. 2010 13:28 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Staci prece, kdyz se z takoveho HDD nebude bootovat, proste mit ho jako dalsi HDD v PC. Jinak samozrejme mate pravdu, staci o generaci jine PC a Windows se nechytnou.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 14:43 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Myslel jsem, že se bavíme i o noteboocích, ne?
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
26. 6. 2010 17:39 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
No a? V tom je nejaky problem?
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 19:00 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Do notebooku se druhý disk buď nevejde, nebo bude žrát baterku.
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
26. 6. 2010 19:56 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Připojení přes USB či eSATA snad není až tak těžké :-)
gaura
gaura (neregistrovaný) ---.anonymizer.ccc.de
26. 6. 2010 20:06 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Pripojil jsem ho k ntb pres USB. Je na nem i WinXP.
Na hd ntb mam W7.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 22:25 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
To je zas špatně mobilní :-).

Proč s sebou vláčet dva disky? Já mám jeden v notebooku a jeden trvale doma; ten připojím jednou za týden a zazálohuji.
Michal
Michal (neregistrovaný) ---.adsl.tmcz.cz
26. 6. 2010 15:36 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Jo, ale pak se nedostane na šifrovanej disk.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 19:01 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Okenní TrueCrypt neumí připojit partition bez nabootování?
Mysel
Mysel (neregistrovaný) 165.72.200.---
29. 6. 2010 10:56 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Windows se chytnou, jen to nesmi delat laik. ;o)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:24 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Pokud mám koupenou licenci na XP a tu jsem si koupil, když jsem kupoval NB, (XP Professional), není žádný problém stáhnout z rapidu XP Ultimate, kde jsou, mimo jiné, implementovány i ovladače pro SATA, a místo dodaného OEM šmejdu nainstalovat Ultimate. Vyřešíte problémy s WGA, přenositelností na jiný stroj a se změnami klíčového HW. Přenesení disku do nového počítadla je pak velmi jednoduché; v nejhorším případě spustím XP z placky v režimu opravy. A pokud chcete mít počítač velmi kvalitně zabezpečený, upravte Widle tak, aby na net nemohly (odinstalujte ovladače veškerého HW, který s netem komunikuje) a nainstalujte k Widlím jakoukoli Linuxovou distribuci, jako dualboot. Pokud to uděláte, většina z vás časem zjistí, že Windows vlastně k ničemu nepotřebuje.
Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
2. 7. 2010 13:02 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Heeezkyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!
A ted tu o Cervene Karkulce, ta taky hezka!

Je Vam znamo, ze jste popisovanym zpusobem porusil hned nekolik paragrafu? A jeste se s tim chlubite ...
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 14:41 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Já jsem zatím měnil počítač jenom párkrát (nedělám nic výpočetně náročného, co by nemohlo běžet přes noc) a vždycky měl ten nový větší disk - tak přece nebudu přendavat původní malý a nový velký sušit ve skříni :-).

Btw. OEM Windows se smí používat jenom na tom počítači, se kterým byly koupeny, takže přenášení disku asi není legální. Ale ruku do ohně za to nedám, naštěstí to už tři a půl roku nemusím řešit :-).
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:31 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Zatím tady stále ještě platí české zákony a Autorský zákon, stejně, jako ty ostatní nic takového, jako OEM nezná. Platí, že licenci SW pro jeden počítač smíte používat jen na jednom počítači, ale žádný platný zákon nezakazuje přenesení SW z jednoho stroje na jiný, za předpokladu, že na tom původním stroji bude daný SW odstraněn. Naopak české zákony považují za plně legální, modifikovat SW libovolným způsobem pro osobní potřebu oprávněného uživatele. Takže pokud OEM licenci cracknete a přeinstalujete na jiný stroj, je to plně legální! Tím pádem je plně legální i přenesení HDD a požití jakéhokoli SW, kterým se vzniklé překážky zlikvidují.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
1. 7. 2010 19:15 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
To se mi nějak nezdá. Podle českého AZ je defaultně používání veškerého software zakázáno a teprve autor ti povoluje, co s ním můžeš dělat. Takže když ti autor řekne, že při používání SW musíš sedět obličejem směrem k jeho budově a mít na hlavě chobotnici, tak to prostě musíš udělat a jinak software používat nesmíš.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 6. 2010 19:07 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Instalovat TrueCrypt je zcela zbytecne
http://www.net-security.org/secworld.php?id=9077
caracho
caracho (neregistrovaný) ---.83.broadband12.iol.cz
26. 6. 2010 19:18 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
a ted tu o karkulce....
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.4.broadband4.iol.cz
26. 6. 2010 20:38 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Za predpokladu ze ho budete hazet do popelnice zapnuty s pripojenym diskem....
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 22:26 Nový

Re: Zneužití dat ze starého HDD ne nebojím!

celé vlákno
Vy máte na notebooku FireWire?
zdeněk
zdeněk (neregistrovaný) ---.koleje.cuni.cz
26. 6. 2010 13:40 Nový

já dám počítač do sklepa

celé vlákno
ke vší ostatní elektronice, sešitům a učebnicím z dob školní docházky a dalším krámům. jednou třeba nějakou součástku využiju jako náhradní díl. i když spíš ne. ale místo už tam dochází
Michal
Michal (neregistrovaný) ---.adsl.tmcz.cz
26. 6. 2010 15:38 Nový

Nejbezpečnější mazání disku :-)

celé vlákno
Data na disku mažu zásadně kladivem.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 19:02 Nový

Re: Nejbezpečnější mazání disku :-)

celé vlákno
A když ti notebook šlohnout z tašky a už ho nikdy neuvidíš?
Jindra Šaur aura:80
27. 6. 2010 0:12 Nový

Re: Nejbezpečnější mazání disku :-)

celé vlákno
Já šroubovákem :-)
Miloslav Ponkrác aura:66
26. 6. 2010 19:38 Nový

INDOŠ

celé vlákno
Myslím, že školy mají i na velmi drahé vybavení a počítače jak ukázal INDOŠ.

Není třeba jim věnovat starší kousky.
Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
28. 6. 2010 10:02 Nový

Re: INDOŠ

celé vlákno
Školy ne - jen MŠMT. Navíc by školy kromě toho drahého železa potřebovaly i nějaké použitelné :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.eurotel.cz
28. 6. 2010 22:51 Nový

Re: INDOŠ

celé vlákno
Ať školy to staré železo pošlou do špitálů, tam jsou na tom snad ještě hůře. Problém je, že tam je potřeba spíše dodat tiskárny (nebo elektronické psací stroje), než počítačů...
Jaromír Adámek aura:35
29. 6. 2010 0:09 Nový

Re: INDOŠ

celé vlákno
Ještě doteď mi zní v uších bušení do mechanických psacích strojů, které se ozývalo v nemocnici (doktoři typicky strašně tloukli do kláves), takže radši ne :).
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.148.broadband7.iol.cz
26. 6. 2010 20:29 Nový

Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Já mám svůj 1. PC od r. 2002, který jsem poctivě splácel ze svého nízkého platu 9.500,- Kč celých 5 let !! Má už Windows XP. Počítač jsem dovybavil postupem let větší RAM pamětí, nahradil z bazaru moderním řadičem USB 2.0 namísto původního USB 1.1 a koupil jsem si za ty léta modernější laserovou myš, namísto původní mechanické, která po miliónech kliknutí už zlobila, jinak jsem spokojenej. Můj starý PC je ve výborné kondici a v životě by mě nenapadlo ho dát do starého železa, když jsem tak dlouho na něj předtím šetřil ! Já si věcí, na rozdíl od bohatých a zhýralých lidí vážím ! Jediné na co teď budu 2 roky šetřit je Windows 7, až skončí podpora mého výborného XP-éčka. Mám například pravou japonskou kalkulačku kupovanou ještě v TUZEXU za naškudlené bony v r. 1984, dodnes jí opatruju v plátěném pouzdře, kterou jsem si na ní vlastnoručně ušil. Ke kalkulačce má schovanou i originál krabičku s návodem v PVC obalu, aby se mi neodřely rohy od té krabičky. Moje staré věci jsou jako nové, perfektně udržované, protože jsem šetrný člověk a věcí si vážím na celý život.
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
26. 6. 2010 21:43 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Tenhle prispevek mi tak nejak udelal radost.
Vladimír Kutna aura:43
26. 6. 2010 22:05 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Já když vidím po ránu chrápající bezdomovce, také mi to udělá radost :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.nat.praha12.net
26. 6. 2010 22:04 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
To je nějaký divný, já mám kalkulačku z roku 1988 (+-) a funguje taky pořád. Jenom když mi po 12 letech došla baterka, tak jsem skoro dalších 10 let jel jen na solární napájení, než jsem si koupil novou baterku :-)
rop
rop (neregistrovaný) ---.home.99maxprogres.cz
26. 6. 2010 22:11 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
ROFL. Vzhledem k tomu, ze slusny PC dnes koupis za 6 tisic, prijde mi trapne pouzivat stare PC. Ale budiz...
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
26. 6. 2010 22:32 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
A k čemu vyhazovat 6 k, když mu to stačí? Já si taky např. vystačím s 1,8 GHz x86_32 a 1 GiB RAM a provozuji na tom moderní unixový systém. A navíc je do ceny počítače nutné započítat i spotřebu elektřiny, která je u vícejader o dost větší - ten můj má jenom 7 W (bez monitoru), takže provoz prakticky zadarmo.
Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 6. 2010 4:54 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Trapné? Hm, já jedu od roku 2002 na 1GHz CPU + 360MB RAM. Na Internety, jednoduché programování, psaní dokumentů, shlédnutí videa z Trubky atd. mi to plně postačuje. Hry nehraju, žádné náročnější programy nepotřebuji a v podstatě největším žroutem, co to dokáže zasekat je webový prohlížeč a OpenOffice.org.
Kupovat si něco co nepotřebuji, abych nebyl trapný? To nemám zapotřebí.
lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
27. 6. 2010 8:11 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
kazdy holt nezna cenu sveho casu
rop
rop (neregistrovaný) ---.home.99maxprogres.cz
27. 6. 2010 10:38 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Pokud ti pocitac dokaze zasekat neco tak trivialniho jako je webovy prohlizec, tak je mi fakt lito :)
VfB
VfB (neregistrovaný) 81.19.41.---
27. 6. 2010 10:55 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
někdo přemýšlí a někdo je jen hloupá oběť reklam, která si myslí, že když si neukradne nejnovější verzi photoshopu a windows, tak bude zařazen do kategorie "uživatel třetí kategorie" ale na druhou stranu na snadno ovlivnitelných konzumentech závisí spousta lidí z reklamek, PR a módního průmyslu xD
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
27. 6. 2010 12:31 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Já bych viděl problém v tom webovém prohlížeči. Nechápu, proč musí Firefox po týdnu provozu alokovat půl giga paměti. Bohužel mi žádný jiný rozumný prohlížeč nevyhovuje :-(.
VfB
VfB (neregistrovaný) 85.132.169.---
28. 6. 2010 7:19 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
vy dokážete surfovat na webu týden v kuse? jaké berete drogy aby jste to vydržel? a co používáte na podrážděné oči? pmne pálí i po celodenním intenzivním zírání do monitoru, kdybych to dělal celý týden asi bych oslepl xD
Blizzy.cz aura:89
28. 6. 2010 13:01 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
On neřekl "týden nepřetržitého provozu".

Třeba já zásadně počítadla pod svojí správou hibernuji, takže reboot a s ním spojené ukončení programů přicházejí v úvahu jen tehdy, když si to situace (updaty apod.) vyžádá. Takže klidně měsíc provozu, ačkoli zrovna Firefoxe restartuji častěji, protože nechutně bobtná. :-/
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
28. 6. 2010 20:21 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Ach. Počítač nevypínám, uspávám a pochopitelně nechávám aplikace spuštěné.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:38 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Na jak dlouho máte nastavenou historii uchovávání stránek? Já mám FF nastaven tak, že historie jen jeden den a po ukončení aplikace se smaže kromě uložených hesel úplně všechno.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
1. 7. 2010 19:18 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Že by to bylo tím? Na dlouho, zkusil jsem to dát na týden, uvidím. Na míň to dát nechci, jednak se mi to občas hodí a druhak Sage označuje zprávy za přečtené podle toho, jestli jsou v historii.
Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 6. 2010 15:50 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Tak "zasekat" jsem nemyslel trvalý stav vyžadující restart, ale jen max pár desítek sekund, kdy Firefox s 20-30 otevřenými taby sežere všechny dostupné prostředky. Bohužel tohle Firefox dokáže i na daleko silnějších strojích a je otázka jaký na to mají vliv samotné stránky a třeba v nich použitý Flash atd. Samozřejmě to se dá omezit Flashblockem. Mohl bych používat i jiné prohlížeče, které s tím nemají takové problémy (průběžně zkouším) a tomuto se vyvarovat, ale dokud nějaký nenabídne alternativy pro mnou zvolené rozšíření Firefoxu, tak si budu muset ještě počkat a myslím, že to nebude dlouho trvat, protože Chrome k tomu má slušně našlápnuto.
Mablung
Mablung (neregistrovaný) ---.sgyl.cable.virginmedia.com
27. 6. 2010 21:51 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Každý člověk by měl mít počítač dle svých potřeb a mít starý počítač není žádná ostuda. Problém nastane, pokud člověk začne být na svůj starý počítač hrdý a zamrzne v hloupém postoji " já nic víc nepotřebuji". Dle mého skromného názoru by se Vám dost hodila nějaká RAM, která by šla od přátel sehnat i zadarmo. Zrychlení počítače by bylo podle mně hodně viditelné i při normální práci
Jaromír Adámek aura:35
28. 6. 2010 17:13 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Je to tak.

Počítač není jen o HW. Pokud někdo nakoupí HW a nemění na něm SW, tak opravdu není důvod k výměně HW a tyto aplikace na něm můžou fungovat klidně 20 let, jak ukázaly různé soutěže o nejdéle fungující PC a podobně, kde jednu výhrálo PC, nějaká 286, či 386, která kalibrovala mikroskop.

Ale když už člověk SW mění, tak se jednou za čas výměně HW neubrání, protože nový SW většinou vyžaduje více zdrojů a je zbytečné trpět.

Vždyť dnes je jistě možné koupit nějaký "šrot" starý třeba 4 roky a vyměnit ho tak za prehistorický 8, či 10 let starý PC a hned bude vše fungovat rychleji...

HW zastarává strašně rychle, pokud člověk obměnuje SW s dobou. A SW se obměňovat vyplatí, ať už pro nové funkce, či bezpečnostní záplaty a nebo opravy chyb. Osobně instaluji u každého svého programu ihned nové verze, proštuduji si změny oproti předchozí verzi a už se mi mnohdy stalo, že byla implementována natolik zásadní změna, že mi to velmi urychlilo a zjednodušilo práci!
VfB
VfB (neregistrovaný) 85.132.169.---
29. 6. 2010 7:29 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
no ono, pokud by nové verze sw musely platit a neexistovaly levné rapidshare edice, tak byste si možná každý upgrade rozmyslel, navíc ne každý upgrade znamená vylepšení funkcí (viz. MSO a ribbon či windows vista)
Jaromír Adámek aura:35
29. 6. 2010 18:18 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
:) Osobně jsem nikdy nic z RapidShare nestáhl. Komentujete mě, ale myslíte asi na sebe, či na někoho z okolí...

Já mám SW koupený, je to něco mezi 15-20 programy (Windows, TotalCommander, Ultraedit, atd. atd.), které jsem si zaplatil typicky v doživotní licenci pro jednoho uživatele. A dalších 100-150 programů mám ze sféry open-source a freeware.

A tyto programy opravdu využívám každý den, takže jsem třeba u UltraEditu, TotalCommanderu, či browserů, které používám asi 70% pracovního času opravdu vděčný za každé vylepšení.

Ono nejde jen o to si zvolit dobrý SW, ale i dobrý software z licencí, která člověku vyhovuje a cítí se s ní dobře. Že kradete vy všechen software a nebo lidi, které znáte, neznamená, že to dělají i ostatní a tak si příště podobné komentáře a plivání špíny nechte pro sebe...
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
30. 6. 2010 0:17 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Kvalitní software může být i zdarma.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
1. 7. 2010 11:35 Nový

Re: Obyčejný člověk si váží věcí, i když jsou staré !

celé vlákno
Konec podpory XP neznamená konec jejich funkčnosti. Pokud máte někde schovanoý doklad o tom, že jste za licenci XP zaplatitl, máte plné právo stáhnout si z Rapidu vylepšenou verzi XP s ovladači pro SATA a XP používat i na modernějším stroji, pokud budete někdy okolnostmi donucen počítač vyměnit.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vodafone.cz
12. 7. 2010 12:28 Nový

Moc bych na recyklaci sterého počítače nevěřil

celé vlákno
Pokud by sem ještě náhodou někdo zavítal... Dne 12.července 2010 napsal Petr Krčmář (Root), zajímavý článek Staré počítače se nerecyklují, končí v Číně nebo v Africe
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem