Hlavní navigace

Názor k článku Co se ve skutečnosti skrývá za „povinným programováním od první třídy“? od Miroslav Suchý - Sám učím prvňáky programovaní (nebo chcete-li algoritmizaci) -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 10. 2015 13:15

    Miroslav Suchý

    Sám učím prvňáky programovaní (nebo chcete-li algoritmizaci) - několik osobních poznatků z praxe.

    • Na kroužku mám 8 dětí a to je IMO limitní množství. Ideální by bylo spíše 6. Čím starší děti, tím jich asi může být více. Ale nedokážu si představit 30 prvňáku a jedno učitele.
    • Je velký, opravdu velký rozdíl mezi dětmi které to baví a které to nebaví. Mnohem větší než u čtení, prvouky nebo psaní. Na kroužku takové děti rychle odpadnou. Při povinné výuce budou buď trpět ty děti které to nebaví (neb se jim učitel nebude věnovat) nebo děti které to baví (protože bude muset vynaložit více usílí na děti které to nebaví).
    • Kolik je nyní učitlelů/učitelek schopno učit algoritmizaci 1.-3. třídu? Osobně bych si tipnul že tak do stovky. Kde vezmete těch dalších 4000 učitelů?
    • Na naší škole jsem nebyl schopen protlačit ani Hejného metodu a to je relativně drobnost. Jak protlačit do škol to že algoritmizace není o odesílaní emailů a psaní ve Wordu si opravdu nedokážu představit. To je běh na velmi dlouhou trať.

    Ano byl bych taky rád kdyby se to děti učili od první třídy. Ale ze stavu nula skočit hned do povinné výuky podle mně není nejlepší řešení. Začal bch podporou učitelských komunit (např. GEGu) které by napsali učitelské příručky, zavést nepovinné hodiny a podporovat školy které je budou mít. A když to všechno bude klapat tak jednoho dne možná povinné hodiny pro všechny.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).