Hlavní navigace

Co týden dal: Microsoft straší uživatele Gmailu a média vybásnila superwifi

10. 2. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Microsoft
Film o Pirate Bay je dostupný online, HP jde do Chromebooku a Nokia si zas naběhla s PR. Co dál přinesl #TYDEN? Další opravy Flashe, Zyngu hlouběji v problémech či pád Dellu.

Pro ty z vás, kdo milují infografiky a vizualizace, jsou tady výborné kousky v podobě A Map of the Geographical Structure of Wikipedia Links či A Map of the Geographic Structure of Wikipedia Topics.

Řada amerických médií naletěla na konstrukci deníku The Washington Post o budování „Super Wi-Fi“ sítě. Viz News Of A National ‘Super Wi-Fi’ Network Was A Media Fabrication

Je možné, že by Google pracoval na Chromebooku, který bude mít něco ještě lepšího než Retina od Apple? Nebo je to celé hoax? Viz The Chromebook Pixel: leaked Google product, or clever hoax?

Stýská se mi. Po Středozemi. Tak snad potěší i vás. 

Na konci roku bude mobilních zařízení více než lidí na celé Zemi. Viz Mobile Devices Will Outnumber People by the End of the Year

Dokumentární film o zakladatelích torrentového vyhledávače „The Pirate Bay Away From Keyboard“ si můžete kompletně pustit online:

HARDWARE

HP launches Pavilion 14, first Google-powered Chromebook znamená, že se HP pustilo do notebooků vybavených Chrome OS. A bude zajímavé sledovat, jak se jim bude (či nebude) dařit.

Nokia si trochu naběhla, dalo by se říci že už zase, s nějakým tím nepříliš vydařeným PR – viz Nokia Says Glowing Review of Its Own Phone Wasn't Really a Review

First Ubuntu Phones Coming Sooner Than You Think? Na to nelze říci nic jiného než: už aby to bylo!

Logitech CEO: Expect ‚Stream of Innovation‘ aneb – vypadá to, že se máme na co těšit.

SOFTWARE

Ribbon Makes It Easier to Buy and Sell Items on Facebook and Twitter je představení dalšího pokusu jak propojit e-commerce a sociální sítě. Což je něco, o čemž víme, že moc nefunguje.

„Minecraft is Fun,“ říkají děti. A vysvětlují, proč tuhle hru hrají. http://vimeo.com/58294984

LibreOffice 4.0 arrives with improved interoperability and Personas je zpráva pro vás, kteří používáte LibreOffice místo OpenOffice.org (a ty máte radši než Microsoft Office).

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

V Austrálii zvítězil zdravý rozum a Google není právně zodpovědný za reklamy. Viz Google victorious in Australia court battle over ad content

Hodně originální přístup, vykrást něčí obsah a pak ten původní nahlásit v rámci DMCA. Viz Site plagiarizes blog posts, then files DMCA takedown on originals. A zdaleka to není všechno, samozřejmě jsem to trochu zjednodušil, celá tahle věc je daleko složitější a zajímavější.

Adobe vydalo mimořádnou opravu pro Flash, samozřejmě hlavně proto, že se opět množí nějaký ten malware. Viz Adobe issues ‚emergency‘ Flash update to stop new malware

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Pánové, pozor na to! Skoro polovina žen bez partnerů si své schůzky lustruje na Facebooku. Viz Nearly Half of Single Women Research Dates on Facebook

Twitter Acquires Bluefin Labs, Doubles Down on Social TV zní zajímavě, hlavně jako další zmínka o Social TV. Prozatím totiž panuje představa, že sociální sítě a sledování televize se nějak vhodně doplňují. Otázka je, zda nejde jenom o další bublinu.

Zynga shutting down CityVille 2 snad už ani nepřekvapí. Zynga ruší své hry po desítkách. Vedle CityVille 2 můžete sbohem říci i The Friend Game a Party Place. A samozřejmě, Zynga posts $209.4 million loss for 2012 – tedy nezapomeňme, že za rok 2012 Zynga vykázala ztráty ve výši 209,4 milionu dolarů.

How Pose Became the 'Instagram of Fashion upozorňuje na existenci sociální sítě jménem Pose. Našlápnuto má slibně.

200 tisíc dolarů, to je teď cena za vstup do „Promoted Trends“ na Twitteru. Za tuto cenu se tam udržíte jeden den a ještě nedávno se platilo 150 tisíc dolarů. V době spuštění tohoto způsobu inzerce to bylo 80 tisíc dolarů. Viz Twitter Hikes Its Promoted Trend Prices Again, to $200,000 a Day

REKLAMA A MARKETING

Samsung a Super Bowl? 

Oreo dokázalo neuvěřitelně rychle zareagovat na výpadek proudu na Super Bowlu. Viz Oreo Wins The Superbowl Ad Wars With A Timely Tweet

GoDaddy má nový spot. Ale než si ho případně pustíte, varování: NSFW.

God of War: Ascension

Microsoft vyráží proti Gmailu s novým spoty. Scroogled. Viz http://www.youtube.com/wat­ch?feature=player_embedded&v=i­I1ominSL_c a další . A útočí na reklamy v Gmailu. Outlook.com prostě na vaše e-maily nekouká.

MOBILNÍ APLIKACE

Vine se vrátilo do App Store, ale muselo nastavit věk na 17+, viz After Its Porn Problem, Twitter-Owned Vine Adds 17+ Age Rating To Video Sharing App

STARTUPY A EKONOMIKA

Ecommerce Sales Topped $1 Trillion Worldwide in 2012 obsahuje fascinující číslo. Ale pozor – americký trilión není český trilión.

Dell's downward spiral: 10 years of failed consumer devices možná patří do sekce HARDWARE, ale možná taky ne. V každém případě, v článku je hodně povedená galerie produktů Dellu. A pokud chcete ještě další čtení na toto téma, tak zkuste How The Dell Model Died

Zappos Facebook Activity Over 2 Months Drives 85,000 Website Visits vypadá, jako kdyby se snad Zappos podařilo využít Facebook pro svůj marketing. Během dvou měsíců vedlo 42 % statusů ke koupi – Zappos má 419 tisíc fanoušků na Facebooku. Konverzní poměr? 1,75 % v průměru, rekordní příspěvek měl 3,5 % proklikovost a 3,4 % konverzní poměr. Příjmy na kliknutí ve výši 4,90 USD a ROI ve výši 34 násobku.

New York Times má trochu potíže s digitální části, zpomalil se růst předplatitelů a klesly příjmy. Viz New York Times Digital Subscription Growth Slows Ad Revenue Decline

INFOGRAFIKA

Libraries are Forever: E-Books & Print Books Can Coexist si všímá e-knih a knihoven. A e-knih a tištěných knih. Vděčné téma. Na dlouho.

The Billion Dollar Startups je pěkný přehled firem, které na svůj rozjezd získaly miliardy dolarů. Co třeba takový Facebook? Ten získal 2,2 miliard USD.  

E-KNIHY

What is a book in the age of the iPad? An interview with Craig Mod si přečtete, pokud vás zajímá rozhovor.

BRAND24

Amazon Wants to Get Into the Used E-Book Business — Or Bury It se zmiňuje o novém patentu, který Amazon získal. Paradoxně se týká „použitých“ e-knih.

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většina zahraničních. Vzniká průběžně celý týden. Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).