Hlavní navigace

ČP Cloud otevírá další možnost posílat papírové dopisy přes internet

27. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Odesílat dopisy bez toho, aby bylo nutné chodit na poštu, začíná být zajímavé pro firmy. ČP Cloud rozjíždí službu s penězi od Karla Janečka v zádech.

Další služba, která navazuje na systémy České pošty, je online. Po balíkových pomocnících Balíkonoš a Balíkobot a Listonošce je tu ČP Cloud. Právě Listonošce, která se rozjela letos v únoru, by měla nová služba konkurovat nejvíc. Za službou stojí zakladatel Daniel Bartek a investiční fond RSJ. 

O co jde? Přes ČP Cloud můžete posílat obyčejné nebo doporučené dopisy, aniž byste museli fyzicky na poštu. Dopis napíšete klientovi služby, můžete přiložit i přílohu ve formátu PDF, vyplníte adresu, a služba pak psaní vytiskne a pošle. Adresátovi dorazí jako klasický papírový dopis.

Pro běžného uživatele možná zbytečnost, ale firmám má e-mailový klient pro papírovou poštu snižovat náklady spojené s posíláním firemní pošty. „Ty jsou ve firmách často podceňovány a přitom je v nich velký potenciál úspor,“ říká Bartek. 

Technologické vylepšení

Poslání obyčejného dopisu vyjde podle ceníku v základu na 22,19 Kč, doporučeného psaní pak na 36,95 Kč. Pokud si zákazník zaplatí jeden ze tří paušálních tarifů, může se u jednotlivých podání dostat až na 11,92 Kč za obyčejné a 26,32 Kč za doporučené psaní (to ovšem až s nejvyšším paušálem za 24 tisíc na rok).

Cena zahrnuje poštovné, balné, čtyř stran oboustranného barevného tisku, archivu a evidence. „Je to vlastně technologické vylepšení současných služeb České pošty, které zcela zautomatizovalo proces spojený s přípravou a správou dopisů,“ tvrdí Daniel Bartek.

ČP Cloud služby poskytuje ve sdružení s Českou poštou, díky čemuž je částka za poštovné osvobozena od DPH. Výše poštovného je regulována státem, o zbytek částky za odeslaný dopis se pak pošta a ČP Cloud dělí. „Česká Pošta do projektu neinvestovala finančně, ale vložila to nejcennější – svoji značku, poštovní know-how a své služby,“ vysvětluje Bartek.

UX DAy - tip 2

Držitelé zákaznické karty České pošty také získají po registraci novou kartu ČP Cloud, se kterou budou mít zachovány stávající výhody a získají korunovou slevu na poštovném při odesílaní všech typů dopisů.

Kromě Bartka za novou službou stojí i „několik desítek milionů korun“ investičního fondu RSJ. „Zaměřujeme se na projekty, které v daných odvětvích znamenají významný posun. ČP Cloud svým spojením tradiční služby s novým přístupem naplňuje naši strategii investovat do inovativních technologií a postupů,“ vysvětlil důvody investice Jan Vyhnálek, výkonný ředitel RSJ Private Equity.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).