Hlavní navigace

Soutěž o nejlepší mobilní aplikace zdůraznila význam rozšířené reality

Autor: 21971
Redakce

Letošní soutěž o nejlepší mobilní aplikace ocenila rozšířenou realitu. Ale nejenom ji, ukázalo se, že zajímavé jsou také oborové databáze řemeslníků a SMS jízdenky. Jaké zajímavé aplikace tedy letos líčí na váš mobil? A jak dopadla soutěž Creative Communication Award 2009?

Soutěž Creative Communication Award, kterou pořádá sdružení podnikatelů TUESDAY Business Network, hodnotí originální telekomunikační, mobilní a internetové aplikace na českém trhu. Soutěž je kvalitním barometrem nejenom uživatelských a vývojářských preferencí, ale také určitým ukazatelem „českých aplikačních nálad“ – tedy toho, jak se český trh svým určitým časovým odstupem za mezinárodním etalonem vyhýbá slepým vývojovým větvím.

Do letošní přehlídky soutěžících aplikací se probojovalo jedenáct, které splňovaly podmínky soutěže a z nichž nakonec porota v posouzení vybrala pět do semifinále. V bodovém hodnocení nakonec výsledky dopadly následovně:

První místo získala aplikace vrstvy rozšířené reality Zlaté stránky

První aplikace Augmented reality v českém trhu firemních a soukromých záznamů. Aplikace umožňuje prohledávat své okolí jen pomocí fotoaparátů mobilního telefonu. Stačí mít telefon s GPS a kompasem a jedním pohledem kolem sebe uvidíte, kde se nachází vybrané firmy či jednotlivci, které/kteří jsou zaneseny/i ve Zlatých Stránkách. Do nalezené firmy lze pak přímo z aplikace zavolat, vidět více detailů či naplánovat trasu autem či pěšky. Aplikace je nyní určena pro telefony s operačním systémem Android a iPhone. Web Zlatestranky.cz

CCA 2009 - Zlaté stránky

Vítězové – Augmented reality Zlate Stranky.cz – Pavel Kotyza, Petr Voplakal společně s Petrem Kasou (Nokia), fotografie Ivana Dvorská, Internet Info.

Druhé místo obsadila aplikace NejŘemeslníci.cz

NejŘemeslníci pomohou najít řemeslníka s dobrou pověstí. Šikovným řemeslníkům umožní získávat nové zakázky díky důvěryhodným referencím zákazníků. Těžiště systému spočívá v referencích, které obsahují kromě popisu také fotografie, strukturované hodnocení a možnost diskuse mezi uživateli i dodavateli. Budujeme marketplace, kde se setkává nabídka s poptávkou, zaměřený na řemeslníky a malé firmy v oblasti bydlení. Zde uživatelé na straně jedné trpí nedostatkem informací a firmám na straně druhé významně ubylo zakázek vlivem krize, která se ve stavebnictví a navazujících řemeslech dostavila s ročním zpožděním.Web NejRemeslnici.cz

CCA 2009

2.místo Creative Communication Award – NejŘemeslníci – Miloš Lenoch, Michal Dobíšek

Třetí místo patří eM Clientu

eM Client integruje e-mail, kalendář, úkoly, kontakty, instant messaging a mnoho dalšího. Jeho flexibilita umožňuje splnit unikátní nároky vaší firmy. Ať už přecházíte z MS Outlook nebo open-sourcové alternativy, eM Client vám dokáže nabídnout veškerou funkcionalitu, kterou očekáváte a potřebujete. Web eM Client

3.místo Creative Communication Award - eM Client - Jaroslav Javo

3.místo Creative Communication Award – eM Client – Jaroslav Javornický

A ostatní finalisté Capsa.cz a SMS Jízdenka

Na dalších místech skončily dvě aplikace, a to Capsa.cz a SMS Jízdenka, zde už je pořadí bez rozlišení, obě aplikace jsou zajímavé a dobře zpracované.

Capsa.cz je jednoduchý systém pro pohodlné sdílení dat v týmu. Umožňuje sdílení souborů, kalendáře a kontaktů pro více uživatelů přes jednoduché webové rozhraní. Usnadňuje především koordinaci jakékoli týmové práce, je však vhodným úložištěm dat i pro jednotlivce. Jako webová aplikace Capsa nabízí maximální dostupnost sdílených dat při zachování vysokého zabezpečení. Je vhodná i pro sdílení velkých souborů a práci s nimi (verzování, online editace, diskuze k souboru atd.).

EBF17

SMS jízdenka umožňuje uživatelům Android telefonů koupit si SMS jízdenku jedním kliknutím. Aplikace sleduje dobu platnosti koupené jízdenky a před jejím vypršením uživatele upozorní. Funguje pro všechna města, která podporují SMS Jízdenku (Praha, Ostrava, Liberec, Ústí nad Labem, České Budějovice). Zajímavostí je automatická detekce aktuálního města, dle momentální polohy telefonu (není třeba město nastavovat, telefon sám ví, kde je, a podle toho město vybere). Navíc je k dispozici také historie zakoupených jízdenek, pro snadný přehled cestovních útrat.

Vítězné aplikace (či spíše jejich autoři) získali věcné ceny od partnerů soutěže, jimiž byl Ericsson, Nokia, Nokia Siemens Networks, T-Mobile a Vodafone a dále také mediální propagaci v sítích mediálních partnerů a sdružení Tuesday. Mediálními partnery jsou magazíny Euro, E15 a Euro24 a Patria Online. Nu a pokud chcete příště soutěžit i vy se svojí aplikací, máte čas do letošního podzimu, kdy odstartuje další ročník soutěže Creative Communication Award. Prezentace z večera najdete zde.

Našli jste v článku chybu?
3. 3. 2010 7:25
100 % Lenin (neregistrovaný)
Používám telefon pevně spojený se stavbou a občas musím zatočit klikou, abych se dovolal. Ale funguje to. Na co nějaké také srágory? Aha! Že vy nám chcete zbohatnout? Podobným akcím držím palce a inovativního ducha :-)