Hlavní navigace

Je snad nemravné, že rychlý úspěch láká konkurenci?

Marek Janouš

Pochlubíte‑li se, jak vám něco, čehož prototyp jste vytvořili za víkend, začalo sypat penízky hned po spuštění, logicky přilákáte jiné chtivce, aby zkusili vlastní štěstí spíchnutím něčeho podobného.

Stalo se to mockrát, a bude se to dít, dokud bude svět světem, dokud nebude zakázáno vydělávat peníze, a dokud se nezakáže inspirace dílem cizím, a ta už z podstaty záleží v napodobování. Lze se sice dohadovat, kde končí inspirace a začíná kopírování, ale pokud nebyl porušen zákon, zůstane u řečí.

To je i „případ“ PSCSS, jež napsal za dva týdny Oleg Veselkov, ledva se dočetl o úspěchu CSS Hat, kterýž nástroj, jak upozorňuje jistý Sebastiaan De With, se zase podobá Layer Cake, a to jaksi včetně toho klobouku…

Žádný tvůrce nevítá konkurenci — přinejmenším ne upřímně — ale ublížila někdy uživatelům?

Našli jste v článku chybu?
30. 7. 2012 10:48
tomas (neregistrovaný)

a preco pri zaciatku predaja rovno neobehnut velkych hracov a nepovedat im "hele, mame to a to, bolo by to pre vas zaujimave. my to predavame za 29$, vam to dame za velkoobchnodnu cenu 10$ pri objednavke 10 000 licencii. urobime tam vase logo, dame tam vas nazov firmy, spracujeme za vas objednavky, urobime vasim zakaznikom support". velka firma by musela byt blba aby na to neskocila - nic nemusiet neinvestovat a mat z kazdej licencie 19$.

alebo je aj druha moznost: plakat, ze to niekto okopirov…

16. 7. 2012 8:53
x (neregistrovaný)

Shakespaera by sme museli podle soucasnych zakonu zavrit a prinejmensim zastrelit, protoze prakticky vsechna jeho dila jsou kompilaty del jinych autoru (coz lze dohledat a prokazat).