Hlavní navigace

ČSSZ hodlá vedle datových schránek nadále preferovat e-podání

Jiří Macich ml.

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) dnes vyhlásila, že i přes spuštění systému datových schránek hodlá při elektronické komunikaci s občany preferovat e-podání skrze Portál veřejné správy. To prý ve velké míře využívají jak organizace, tak osoby samostatně výdělečně činné. Aktuálně chodí skrze e-podání České správě sociálního zabezpečení šest až osm milionů dokumentů ročně. Přes e-podání přijímá evidenční listy důchodového pojištění, oznámení o nástupu do zaměstnání – skončení zaměstnání…

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) dnes vyhlásila, že i přes spuštění systému datových schránek hodlá při elektronické komunikaci s občany preferovat e-podání skrze Portál veřejné správy. To prý ve velké míře využívají jak organizace, tak osoby samostatně výdělečně činné. Aktuálně chodí skrze e-podání České správě sociálního zabezpečení šest až osm milionů dokumentů ročně. Přes e-podání přijímá evidenční listy důchodového pojištění, oznámení o nástupu do zaměstnání – skončení zaměstnání, přehled o příjmech a výdajích OSVČ, přehled o výši pojistného a vyplacených dávkách, potvrzení o studiu nebo potvrzení o teoretické a praktické přípravě.

Jako výhody e-podání Česká správa sociálního zabezpečení vypichuje mimo jiného možnost okamžité opravy a nového podání, vysokou míru bezpečnosti a absenci problémů vznikajících při tisku do tiskopisů. ČSSZ proto preferuje i nadále, bez ohledu na spuštění datových schránek, využívání elektronického způsobu komunikace prostřednictvím Portálu veřejné správy, tzv. e–podání vybraných dokumentů, ve stejném rozsahu jako dosud, stojí v tiskové zprávě. Důvodem je prý především zajištění plynulosti ve sběru údajů vytěžování dat potřebných pro provádění nemocenského a důchodového pojištění a odpověď odesílajícímu systému nejen o převzetí podání, ale i o výsledku zpracování (přijetí/zamít­nutí).

Našli jste v článku chybu?
25. 11. 2009 8:48
O tom se přece bájilo už na začátku DS - elektronické formuláře. Žádné generování PDF a ruční přepisování do evidence na druhé straně. Pěkně formulář, do kterého to naklikám (samozřejmě osobní údaje nevypisuju, ty se převezmou z údajů v DS), odešlu ,a na druhé straně už to mají (třeba po prvotní kontrole) přímo v evidenci. Nebo, jako u ČSSZ, že si to vytvořím v místní aplikaci a pošlu soubor.
25. 11. 2009 13:12
MB (neregistrovaný)
A proč formulář do excelu? Na naší matrice nepoužívají ani šablony wordu. Prostě úřednice veme poslední dokument přepíše jméno, když nezapomene přepíše i adresu .-) a tak jede furt pryč. Na úřadě po personálních auditech a outsourcingování všech možnejch činností pochopitelně není nikdo, kdo by se tím zabýval. Zbyly tam jen úředníci s razítky a objednat si takový úkon externě (šablonu ve wordu) stojí pěkné peníze.