Hlavní navigace

Čtenářské blogy cílem PR manipulace

Aleš Miklík

Adam Javůrek dnes na svém blogu upozornil, že stážistka PR agentury Bison & Rose založila několik blogů na zpravodajských serverech včetně Lupy, ve kterých pod falešnými jmény a cizí fotografií propagovala nový mikroplatební systém PaySec banky ČSOB na úkor prémiových SMS. Bison & Rose, která zastupuje právě ČSOB, se po upozornění od této činnosti své stážistky distancovala s tím, že s ní ukončila spolupráci a doporučila jí tyto blogy smazat.

Adam Javůrek dnes na svém blogu upozornil, že stážistka PR agentury Bison & Rose založila několik blogů na zpravodajských serverech včetně Lupy, ve kterých pod falešnými jmény a cizí fotografií propagovala nový mikroplatební systém PaySec banky ČSOB na úkor prémiových SMS. Bison & Rose, která zastupuje právě ČSOB, se po upozornění od této činnosti své stážistky distancovala s tím, že s ní ukončila spolupráci a doporučila jí tyto blogy smazat.

Využívání blogů pro reklamní a PR účely není nijak neobvyklé, podobné méně etické formy této komunikace se však málokdy podaří prokázat. Jaký je váš pohled na tento způsob komerčně motivovaných falešných příspěvků na blozích a v diskusích? Přidejte svůj názor do diskuse pod zprávičkou (Více informací o případu přineseme v zítřejší glose Martina Kopty).

Našli jste v článku chybu?
16. 4. 2008 0:33
Myslím, že tyto techniky už jsou dnes "profláknuté". Rok 2006 a 2007 se v PR alespoň ve světě nesl v obrovské vlně blogů a blogerů, tzv. Micro-communication. Každý to chtěl dělat, všechny agentury zakládaly pro své klienty blogy a nutili je psát příspěvky, snažily se ovlivňovat bloggery. A proč je to přežité? 1. Zjistilo se, že to zase až tolik nefunguje. Že blogů jsou miliardy a jejich čtenost je (a zvlášť třeba u nás) tak minimální, že jakýkoliv reálný dopad je ve srovnání s jinými a…
16. 4. 2008 11:13
Martin (neregistrovaný)
Internet je presne takovy jaci jsou lide u nej. Internet dava moznost rict nazor narozdil od jinych medii. Bohuzel dalsi media jsou obdobne zmanipulovana, jen neni prostor, kde to verejne "vytroubit". Reakce na diskuse na eshopechm casopisech apod: A myslite, ze v kamenne prodejne, nebo "serioznim" testu v casopise jsou uprimne informace? Tlak vyrobcu je tak veliky, ze jsou recenze produktu psane na miru, na prodejce je tlak, aby prodavali to spravne zbozi, regaly v urovn…