Hlavní navigace

ČTÚ: Češi v mobilu prosurfují průměrně 598 MB měsíčně

5. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: ČTÚ
Aktualizováno 5. 5. 2016 9:13
Rozšíření LTE, nástup nových telefonů a postupný nástup nehlasových služeb. Mobilní data jsou na vzestupu.

Aktuální výroční zpráva Českého telekomunikačního úřadu je nabitá čísly, která popisují tuzemský telekomunikační trh. Letos se podrobněji věnovala i mobilním datům, která se stávají operátorskou novou zlatou žílou. 

Jen za poslední čtyři roky se objem přenesených dat totiž zpětinásobil. 


Zdroj: ČTÚ

Podle ČTÚ za růstem provozu stojí i širší nabídka chytrých telefonů, které už pro své smysluplné používání potřebují data

Naopak Český statistický úřad ve svých posledních číslech přišel s tím, že loni používalo mobilní telefon k internetovému připojení 37 procent dospělé populace (3,2 milionu osob). Mezi uživateli internetu v mobilu převládají mladí lidé mezi 16 až 24 lety.


Zdroj: ČTÚ

A ani letošní rok nebude nijak vybočovat z nastoupeného trendu. Objem přenesených dat se jen u T-Mobile zvýšil během prvního letošního čtvrtletí o 120 procent. Datový provoz v síti konkurenčního O2 se za stejné období zvýšil o 56 procent a v mobilu už surfuje 1,59 milionu zákazníků Kellnerova operátora. Tedy o 14 procent více než loni.

Zvyšuje se i podíl tržeb z mobilního internetu na celkových útratách zákazníků. Podle čísel ČTÚ už tvoří celou třetinu a stále roste

UX DAy - tip 2


Zdroj: ČTÚ

„Průměrný měsíční výnos z mobilních služeb se tak zvýšil o dvě koruny na 247 korun s tím, že téměř polovinu z toho tvoří nehlasové služby,“ tvrdí mluvčí operátora Martina Kemrová


Zdroj: ČTÚ

Ačkoliv mobilní internet roste, v broadbandu stále vede bezdrátové Wi-Fi. Podle výroční zprávy regulátora loni populární technologie držela 26,8% podíl na trhu a spolu s xDSL tvoří víc než polovinu trhu. „Pokračuje však dlouhodobý trend pozvolného zvyšování technologie FTTx zejména na úkor podílu xDSL přístupů,“ tvrdí úřad. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).