Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ČTÚ chystá zkrácení doby přenesení čísla od x - jj, taky by me zajimalo, co asi tak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 9. 2012 9:46

    x (neregistrovaný)

    jj, taky by me zajimalo, co asi tak budou 4 dny prenaset na tech par udajich co je treba migrovat ... tuhle mi nekdo rikal jak menil operatora v cizine, prej prisel, a za 15 minut odchazel s prenesenym cislem ... (sice s upozornenim, ze to muze jeste chvili "zlobit", ale zadny problem nezaznamenal)

  • 17. 9. 2012 10:22

    JKL (neregistrovaný)

    V zahraničí nejspíš nepoužívají debilní systémy na bázi Siebel jako je Claudia - kde opravdu jenom než systém zpracuje třeba změnu SIM karty, tak to trvá desítky minut až hodin, pokud to vůbec zpracuje... Protože pokud se stane chyba, tak se to "zasekne" a někdo to musí ručně opravovat.

    Blbost našich operátorů nezná mezí... S takovými systémy by to prostě neudělali do 24 hodin zaručeně u všech zákazníků. Určitě alespoň O2 ne.

    Když jsem si nechával zřizovat Inernet, tak se právě objednávka různě "vracela", "zasekávala" a to mi přitom kabel vedl až do místnosti, bylo to jen o tom, spustit to v systému - trvalo to 2 měsíce!!

  • 17. 9. 2012 10:32

    mil (neregistrovaný)

    Preneseni cisla za 24 hodin by mohla byt docela draha sranda na to jak casto cislo prenasim (a hadejte kdo by ji ve finale zaplatil)
    Porovnejte to s tim jak dlouho trva mezibankovni prevod penez a ten pouzivate urcite casteji. Proc s tim k..va nekdo neco neudela ? Sebelepsi banka nemze prevadet rychle kdyz je tam uprostred "brzda" CNB ...

    Prevod cisla z tech cca 14-30dnu na 4 to neni spatny odhaduju, ze technicky to bude levny/zadarmno pouze se odstrani cas na zonglovani s "retencnimi nabydky" od opousteneho operatora.

  • 17. 9. 2012 11:02

    JKL (neregistrovaný)

    Jistě, že může přenášet klidně v řádu sekund... Stejným stylem jako PayPal :-)

    1) Zákazník zadá převod a banka A odešle bance B avízo a zároveň peníze přes ČNB
    2) Banka B připíše na účet klienta peníze ihned po přijetí avíza z vlastních prostředků a až jí dorazí "skutečné" peníze od ČNB, tak si je nechá.

    Samozřejmě by to bylo omezené limity výše peněz a limity v bankách, že ne každá s každou by to podporovaly, ale jen ty, které by na to mezi sebou měly smlouvy - takže by to bylo i plus pro banky, protože by tím mohly ty velké vytláčet menší hráče, jelikož zákon nenařizuje všem umožnit takové "nadstandardní služby".

    Stejně tak to dělá i PayPal nebo všechny karetní společnosti. Proto je možné zaplatit nákup v obchodě kartou, přitom tam proběhne jenom avízo a fyzické zúčtování peněz trvá vždy několik dnů... Ale kdybyste si nákup v obchodě mohl odnést až za několik dnů po zadání platby, tak by to asi moc použitelné nebylo :-))

    Banky akorát nemají zájem toto dělat, ale technicky i legislativně to jde a velice dobře.

  • 17. 9. 2012 14:09

    x (neregistrovaný)

    Placate nesmysly. Banka umi prevod v radu minut (do cizi banky), jediny co to zdrzuje je to, ze prevody se deji davkove pres clearingove centrum. V ramci banky je prevod okamzity.
    Centrum uctuje za operace nejake (smesne) poplatky, ktere jsou promenne v case, proto se banka snazi prevody naladovat do nocnich hodin, kde to vyjde levneji (vy samo zaplatite porad stejne, ale banka vydela o par mega vic). Kazda banka umi (za nesmyslne vysoky poplatek) expresni prevody.

    V pripade prevodu cisla nejde o nic jineho, nez se se zmeni smerovani telefoniho cisla - v principu naprosto totez, jako zmena routovani IP adresy => technicky to lze v radu minut.

  • 17. 9. 2012 17:47

    JKL (neregistrovaný)

    Nejsou to nesmysly, protože systém avíza umožní klientovi připsat peníze okamžitě, ale platbu dělat v dávce třeba jenom jednou za týden (podle velikosti finančních rezerv).

  • 17. 9. 2012 9:39

    Imbecilobijec (neregistrovaný)

    4 dny?
    Jeden pracovní den by mělo být maximum.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).