Hlavní navigace

ČTÚ prověří kampaň Telefóniky O2 a oslovování zákazníků konkurence

Jiří Macich ml.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zahájil správní řízení s Telefónikou O2. Podnětem je stížnost konkurenčních mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone z léta loňského roku. Nelíbilo se jim, že prý firma najatá Telefónikou O2 volá jejich klientům a nabízí jim přechod právě k dominantnímu telekomunikačnímu operátorovi na našem trhu.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zahájil správní řízení s Telefónikou O2. Podnětem je stížnost konkurenčních mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone z léta loňského roku. Nelíbilo se jim, že prý firma najatá Telefónikou O2 volá jejich klientům a nabízí jim přechod právě k dominantnímu telekomunikačnímu operátorovi na našem trhu.

Obvolávání bylo zaměřeno na čísla, u nichž máme příslušný souhlas, a dále náhodně generovaná čísla a veřejně dostupné databáze, takže jsme samozřejmě oslovili i řadu zákazníků konkurence, uvedl pro ČTK Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefóniky O2. Jenže podle konkurence měli být oslovování hlavně uživatelé mobilních telefonů, kteří hodně telefonují do sítě Telefóniky O2. Ta tak prý měla zneužít údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?
21. 5. 2009 17:15
a8n (neregistrovaný)
V článku se hovoří o telekomunikačním trhu, kde dominantní je. A na mobilním trhu jsou na hranici dominance oba. (Dominantní postavení=minimálně 40 % trhu, případně splnění jiných zákonem stanovených podmínek.)