Služba Datahit vám prenesie nespotrebované dáta do nasledujúceho mesiaca a ak ich aj vyčerpáte skôr, tak vám ich automaticky obnoví. Aj takto obnovené a nespotrebované dáta si navyše prenesiete do nasledujúceho mesiaca.
Keď miniete predplatené dáta, prenosová rýchlosť sa vám pri internetových balíčkoch aj pri službe Internet na deň zníži na 48 kbit/s. Internet teda budete môcť bez ďalšieho spoplatnenia používať aj ďalej, ale spojenie sa spomalí.
Jakto ze tamni trh neni "specificky" ?
Jenze to stale nejsou ciste datove sluzby. Ve smlouve najdete telefonni cislo a neni zablokovana moznost "chybne" tarifikace dalsich nezadoucich sluzeb (udajne volani nebo sms) ze strany operatora. Tak me jen prekvapuje, ze ani za ten dvojnasobek ceny to nejde.
A jinak, presne takovou sluzbu kterou popisuju mam uz ctyri roky. Zadne telefonni cislo ve smlouve neni, dokonce je tam vyslovene uvedene, ze takove sluzby nejsou podporovany a nelze je zridit.
Jinak navrat na zacatek, proc v CR nejde (draze zaplacena) dokoupena data alespon prevest do dalsiho mesice ?
chci k operátorovi, který se chová fér! Doteď ve vyúčtování žádná výzva (sms mi nechodí, protože internetový modem od O2). V ruce mám pořád leták z prosince loňského roku, který jasně sliboval, že po překročení fup zpomalí pouze některé služby, jak se z tohohle o2 chce vykroutit opravdu nevím...
Kazdy trh ma neco. Slovaci maji minimum virtualu a hadaji se se Swanem o cenu za narodni roaming. Podle Slovaku jsou tamni ceny vysoke.
V CR je hodne virtualu, rekl bych siroka nabidka a ceny jsou ruzne.Cenikove ceny jsou zname a podpultove klasicky nizsi.
Napr. od VDF: CZ neomezene, do EU 1000 min a 4GB dat za 599 Kc. Kdyby to stalo o 100 mene, nezlobil bych se, ale prijde mi to jako velmi dobra nabidka, takze jsem spokojen. Vyuzivam a platim.
Vidim hodnotu tarifu jinak.
Neomezene volani v CR a 1000 min do EU je to nejdulezitejsi. Zpravidla udelam 500+500 min za mesic. A toto za 599 Kc mi prijde dobre.
Data tak moc dulezita nejsou. Na skype a cteni webu staci 500 MB.
Rychlym pohledem na Orange.sk (Max 30) vyjde na 810 Kc mesicne.
https://www.orange.sk/produkty-a-sluzby/volania/pausaly/max
Z technických důvodů musí být přiřazeno číslo vždy, byt by se nedalo z nej / na něj volat. Dalším důvodem jsou také billingove systémy a jejich napojení na další komponenty sítě.
Dočasně číslo z rozsahu sítě vám přidělí operátor I v momentě pokud voláte 112 bez simkarty, případně pokud jste v roamingu tak máte ještě jedno cisl lokální o kterém nevite.
Čili vás požadavek hloupym jest.
tím si nejsem jistý, telefonní číslo je jen věc pro volání, na lte není potřeba, simkarta má svoji identifikaci a třeba vodafone umí mít více lte simek pod jedním číslem, aby všechny fungovaly zároveň, stejně to umí i t-mobile třeba u simek pro zabezpečovačky.
Důvod proč to dělají je jednoduchý, jednak řada lidí strká simky do tabletů, které umí telefonovat a jednak tím mají šanci, že prodají další služby.
O2 mě neskutečně s..e, trvale na mě aplikuje fup a mám už přes půl roku zpomalený YT, google disk, dropbox i ftp na 32 kbit/s, tj. cca 10 % rychlosti, kterou mám mít. Reklamaci neuznávají. Strašně rád bych, kdyby jim někdo za tohle chování dal pořádně přes čuňu, miliardovou pokutu rozdělenou mezi píškozené klienty. Škoda že nežijeme v právním státě, kde by si takové sviňárny nemohli dovolit.
Jiste ze umi, jen to zjevne neumite najit. Protoze je to dostupne i pro koncove uzivatele (pominu-li nehorazne ceny). Rozdavaji to casto i zdarma v podobe USB modemu, ve kterem je vyndatelna SIM, a muzete si to (jiz za penize) aktivovat.
Pripadne vam umi dat dve SIM k jednomu cislu, kde na jedne budou pouze data, a na druhe mohou byt jak data, tak hlas. Spotrebovana data se pak proste scitaji.
Dokonce vam umi dat i dve SIM s hlasem, pokud si sam ve vlastni rezii zaridite, ze zapla bude vzdy pouze jedna (mineno se stejnym cislem).
Je ale pravda, ze nekteri delaji se sim neuveritelne obstrukce (napriklad pozadavek 400Kc za vymenu), jini vam jich poslou kolik si reknete, a nasledne kdykoli prevedou cislo na libovonou z nich nebo aktivuji nove.
Pridelene mozna je, me jde ale o "papir". Ja to beru jako dostatecnou obranu proti zdejsim nesolidnim operatorum, kteri maji sice v uctovani bordel, ale prvni co udelaji je ze osoci vas. Takto zkratka neni mozne "chybne" uctovat dalsi sluzby, kde se urcuje spotreba jinak nez predem jasne pevne stanovenou castkou.
Jinak jsem ted nasel i verejnou nabidku na 30 GB za 699 Kc mesicne vcetne DPH (sit T-Mobile, LTE bez omezeni rychlosti, 3 mesice vypovedni lhuta), ovsem bohuzel stale s timto problemem.
To je samozrejme indivudualni. Pro me jsou dulezita jen data, ostatni sluzby (pokud je nelze zcela zablokovat) jsou vyslovene nezadouci.
Zajimave je, ze oficialni tarify ani virtualove dodnes neumi nabidnout data-only SIM kartu zcela bez telefonniho cisla a navaznych zbytecnosti. Sedy operator ano.
Treba Vodafone v roamingu na den po prekroceni "poradne porce dat" 10 MB :-) to omezi tak, ze na zakladni veci to lze stale pouzivat. Email (IMAP), mobilni verze webu na jizdni rady atd. se stale daji pouzivat, aniz by trvalo minutu nez se to nacte.
Problem vidim hlavne v tom neprevadeni dokoupeneho objemu do nasledujiciho mesice.
Ja ale zadne cislo nechci, to je to podstatne. Coz zatim nikdo jiny nez "sedy" operator neumi a jeste to od neho stoji jen polovinu.
Pokud to tedy neumim najit, tak to prosim ukazte. Pozadavky:
- 3 GB / mesic vcetne LTE (na plne rychlosti)
- zadne telefonni cislo
- zadne hlasove sluzby (nesmi jit aktivovat ani uctovat)
- zadne SMS (nesmi jit aktivovat ani uctovat)
- predplacene na urcity cas, napriklad 12 mesicu.
Cena do 270 Kc mesicne vcetne DPH. A to cele jako samostatna sluzba, ne podminena koupi nejakeho dalsiho tarifu.
A dívali jste se i na to jak se chovají další operátoři? Není problém "jen v tom", že O2 dal přímo do tarifu to, co prakticky funguje u T-Mobile (Plus4u)?
Konkrétní příklad:
Potřeboval jsem připojit notebook a použil jsem hotspot z mobilu. Notebook s W10 bohužel dlouho ležel hodně dlouho bez použití a tak se stáhly v mé nepřítomnosti aktualizace a najednou bylo během pár hodin více jak 1,6 GB pryč a 3GB limit byl vyčerpán. Výsledkem je to, že na horní liště Androidu občas problikne něco jako 12B/s (ne K, ale skutečně jen B, většinou tam ale svítí 0B/s) a nestáhnu mail, widget si nestáhne informace o počasí, prostě nic. První den jsem alespoň stáhl jeden nebo dva e-maily, pak už nic. Jediné co funguje, je to, že mi chodí nabídky T-Mobile, ať si dokoupím další data. Naštěstí nejsem na mobilních datech až tak závislý a tak se mohou jít bodnout.
Trvá to 10 dnů a celkem to za za měsíc stáhlo podle přehledu 3,08 GB. Když se dívám na to, co to přece jen pustilo, tak to je jen 0,1MB synchronizace kontaktů google, 0,1MB WhatsUp a opět 0,1MB pro služby operačního systému. Poslat nebo obdržet ale zprávu z WhatsUp bez wifi ale není možné.
Pozn. Jednotky uvádím úmyslně tak, jak je zobrazuje telefon.
Domnivam se, ze by vam stacilo zmocneni i jen jedineho poskozeneho.
Ad neoznameni zmeny: Zde se da predpokladat, ze se budou branit tim, ze jde o zmenu nepodstatnou (viz i zde propirana zmena zakona) nevedouci ke zhorseni postaveni zakaznika (zcela zjevne je pro zakaznika lepsi, kdyz bude platit vice).
Osobne opravdu nevidim vubec zadny duvod, proc by mel byt kdokoli opravnen jednostrane zcela jakkoli menit smlouvy, coz je jeden ze zasadnich problemu naseho (nejen) telco trhu. Tyce se to pochopitelne i bank a dalsich (ty take ze zasady informuji tak maximalne o tom, ze je novy cenik, ale co se zmenilo, po tom aby clovek patral porovnavanim desitek stran textu).
A co nechapete na tom, ze si muzete koupit ciste datovy tarif?
Tady jich je na vyber hned nekolik http://www.vodafone.cz/internet/
Ze si kladete v CR pro koncoveho uzivatele nerealne cenove podminky je jen vase hra.
To co využíváte je typicky minoritní služba, která málokterého zákazníka zajímá a adekvátně to nezajímá hlavní operátory.
Našel jste si šedivku, které jsou pro takové skupiny zákazníků určeny.
Věřte, že v bilovacím systému síťového operátora je k vaší SIM přidělené číslo, které zcela odpovídá přídělu telefonních čísel daného operátora z mobilní části CZ číslovacího plánu.
Masový trh jde cestou kombinace hlasu a mobilních dat, přičemž lze očekávat, že se postupně "volné minuty" rozšíří do celé EU a objem dat v paušálech bude narůstat.
Zkratka, je to stale stary dobry telecom ... Zazil jsem takrikajici in natura reseni vypovedi smlouvy s hrozbami zalobou, protoze odmitali prevest cisla jinam. Slo o par stovek cisel. Pochopitelne po teto sve akci nemaji u dotceneho zakaznika do budoucna sanci absolutne zadnou, ani kdyby nabidli polovicni cenu (ve skutecnosti pri vsech vyberech byli vzdy spolehlive nejhorsi).
Dokud nebude CTU rozdavat pokuty v desitkach procent obratu, tak bude leda k smichu.
Ad dtest: Predpokladam, ze zaloba by byla zalozena predevsim na nezakonem obohacovani se, nebot toto dokupovani vede k tomu, ze nedodanou a nespotrebovanou sluzbu si nechaji zaplatit.
Naše žaloba by spočívala na oprávnění dle § 25 zákona o ochraně spotřebitele. Jako spotřebitelská organizace můžeme žalovat o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů. Soud bude rozhodovat o tom, zda jednání O2, které spočívá v neoznámení možnosti ukončit smlouvu a bránění samotného ukončení k 15. 7. 2016 bylo či nebylo nezákonné.
Já se domnívám, že pokud by soud jednání označil za protizákonné, pak v souladu s ust. § 580 občanského zákoníku bude změna neplatná. Důsledky pro zákazníka jsou pak mnohé - žaloby na vydání bezdůvodného obohacení, které by spočívalo v úhradách odstupné, v úhradách za všechny dokoupené balíčky u klientů, kterým od 15.7. nešel pomalý internet atd.
Osobně musím říct, že jako O2 mě dlouho nikdo nenaštval, takže se budeme snažit udělat všechno, co jako spotřebitelská organizace můžeme, byť naše možnosti jsou omezené.
To co naznačujete by mohl žalovat každý individuální poškozený účastník, my pro to bohužel nemáme žalobní legitimaci (tedy nemůžeme takový spor zahájet, protože bychom neosvědčili právní zájem).
Miloš Borovička, dTest