Hlavní navigace

ČTÚ se vyjádřilo ke kritice srovnání cen mobilního volání: zásadně ji odmítá

Patrick Zandl 16. 12. 2010

ČTÚ dostálo svému slibu a vyjádřilo se ke kritice jím vydaného srovnání cen mobilních služeb. Tisková zpráva publikovaná na webu ČTÚ mimo jiné uvádí: Cílem ČTÚ bylo provést relativně rychlé porovnání tarifů všech českých dominantních mobilních operátorů na základě nových košů OECD s tarify uplatňovaných incumbenty v jiných evropských zemích. Pro neúměrnou náročnost, zejména časovou, nebylo záměrem v tomto prvním kroku provést porovnání cen ve stejném rozsahu jako OECD (dokonce i OECD vydává…

ČTÚ dostálo svému slibu a vyjádřilo se ke kritice jím vydaného srovnání cen mobilních služeb. Tisková zpráva publikovaná na webu ČTÚ mimo jiné uvádí:

Cílem ČTÚ bylo provést relativně rychlé porovnání tarifů všech českých dominantních mobilních operátorů na základě nových košů OECD s tarify uplatňovaných incumbenty v jiných evropských zemích. Pro neúměrnou náročnost, zejména časovou, nebylo záměrem v tomto prvním kroku provést porovnání cen ve stejném rozsahu jako OECD (dokonce i OECD vydává publikaci Communication Outlook s výraznou časovou prodlevou).

Nebyly zohledněny nabídky nadstavbových balíčků k tarifům českých ani ostatních evropských operátorů, stejně tak nebyly zahrnuty balíčky služeb, které stimulují zákazníka k odběru více služeb, a obsahují často služby nesouvisející s voláním.

V zásadě je třeba konstatovat, že ČTÚ tak vyvrátilo kritiku metodiky jím publikované práce, mimo jiné i kritiku naši, protože nyní je metodika průzkumu jasná a průzkum považujeme ji za zajímavý a podnětný pro všechny zákazníky, kteří by chtěli používat služeb výhradně inkumbenta a rozhodli se striktně vyžadovat holou nabídku bez doplňkových balíčků a služeb. Pro takto zásadové zákazníky telekomunikačních služeb je srovnání zcela relevantní a postačující.

WT100

Pokud takový zákazník je mezi čtenáři Lupy a je schopen používat klávesnici (i třeba s pomocí odborného ústavního personálu), uvítáme váš komentář do diskuse, proč trváte výhradně na využívání někdejšího monopolního operátora a proč nechcete využívat slevové balíčky služeb. 

Pro všechny ostatní typy zákazníků je srovnání tedy irelevantní a už vůbec by nemělo být používáno jako argumentační kritérium regulátorem trhu nebo jeho účastníky. Věříme, že v druhém kroku se podaří ČTÚ vytvořit relevantnější srovnání, v němž zohlední i běžné modely zákaznického chování, jako je cenová sensitivita.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Podnikatel.cz: Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup