Hlavní navigace

ČTÚ se vyjádřilo ke kritice srovnání cen mobilního volání: zásadně ji odmítá

Patrick Zandl

ČTÚ dostálo svému slibu a vyjádřilo se ke kritice jím vydaného srovnání cen mobilních služeb. Tisková zpráva publikovaná na webu ČTÚ mimo jiné uvádí: Cílem ČTÚ bylo provést relativně rychlé porovnání tarifů všech českých dominantních mobilních operátorů na základě nových košů OECD s tarify uplatňovaných incumbenty v jiných evropských zemích. Pro neúměrnou náročnost, zejména časovou, nebylo záměrem v tomto prvním kroku provést porovnání cen ve stejném rozsahu jako OECD (dokonce i OECD vydává…

ČTÚ dostálo svému slibu a vyjádřilo se ke kritice jím vydaného srovnání cen mobilních služeb. Tisková zpráva publikovaná na webu ČTÚ mimo jiné uvádí:

Cílem ČTÚ bylo provést relativně rychlé porovnání tarifů všech českých dominantních mobilních operátorů na základě nových košů OECD s tarify uplatňovaných incumbenty v jiných evropských zemích. Pro neúměrnou náročnost, zejména časovou, nebylo záměrem v tomto prvním kroku provést porovnání cen ve stejném rozsahu jako OECD (dokonce i OECD vydává publikaci Communication Outlook s výraznou časovou prodlevou).

Nebyly zohledněny nabídky nadstavbových balíčků k tarifům českých ani ostatních evropských operátorů, stejně tak nebyly zahrnuty balíčky služeb, které stimulují zákazníka k odběru více služeb, a obsahují často služby nesouvisející s voláním.

V zásadě je třeba konstatovat, že ČTÚ tak vyvrátilo kritiku metodiky jím publikované práce, mimo jiné i kritiku naši, protože nyní je metodika průzkumu jasná a průzkum považujeme ji za zajímavý a podnětný pro všechny zákazníky, kteří by chtěli používat služeb výhradně inkumbenta a rozhodli se striktně vyžadovat holou nabídku bez doplňkových balíčků a služeb. Pro takto zásadové zákazníky telekomunikačních služeb je srovnání zcela relevantní a postačující.

Brand

Pokud takový zákazník je mezi čtenáři Lupy a je schopen používat klávesnici (i třeba s pomocí odborného ústavního personálu), uvítáme váš komentář do diskuse, proč trváte výhradně na využívání někdejšího monopolního operátora a proč nechcete využívat slevové balíčky služeb. 

Pro všechny ostatní typy zákazníků je srovnání tedy irelevantní a už vůbec by nemělo být používáno jako argumentační kritérium regulátorem trhu nebo jeho účastníky. Věříme, že v druhém kroku se podaří ČTÚ vytvořit relevantnější srovnání, v němž zohlední i běžné modely zákaznického chování, jako je cenová sensitivita.

Našli jste v článku chybu?
26. 1. 2011 21:52
marty (neregistrovaný)

Vzhledem k tomu, že neexistuje žádná odůvodněná odlišnost trhu v ČR od trhu mobilních služeb ve vyspělých zemích EU, neexistuje žádný udržitelný argument, který by výše popsaný stav nadále ospravedlňoval.

http://stopdrahemuvolani.cz/petice.php

Petice bude distribuována příslušným poslancům a senátorům dle volebního obvodu konkrétního signatáře, zodpovědným institucím, politickým stranám a dalším zainteresovaným subjektům.

17. 12. 2010 11:45
Nechápavec (neregistrovaný)

Já se tedy, co se přenosu hlasu týká, balíčkům vyhýbám. Využívám zejména předplacené služby. Využívám i služeb Eurotelu/O2 (nevím zda je to zmíněný bývalý monopol, lze o tom celkem pochybovat). Zmíněné vyjádření příliš nechápu a vůbec veškeré průzkumy považuji za zbytečné.

Prostě vezmu tužku a papír, případně kalkulačku, prostuduji možnosti a hned vím jaký tarif si mohu dopřát a za jakých podmínek, tak aby byl optimálně využit. Pak se pro jedno z řešení rozhodnu a přizpůsobím se mu. Pokud nasta…