Ušetřete

Názory k článku
ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.formlessnetworking.net
5. 3. 2012 7:37 Nový

Regulace...

celé vlákno

Podle mne jsou tu dva problémy:
1. Nemůže regulovat ceny ten, kdo hrabe daně. Proč? Protože snížení cen vede k nižšímu výběru daně viz. např. benzín. PROČ by to dotčený subjekt dělal???
2. ČTÚ je personálně obsazen bývalými zaměstnanci telekomunikačních operátorů, kterým zůstaly vazby na tyto operátory. Toto asi změnit nelze, protože odborníků je málo.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
5. 3. 2012 8:07 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

Myslis odborniku na to jak oskubat ceske ovce? Na to abych naridil (napr) vterinovou tarifikaci mi staci tak 2 tridy ZS.

SK
SK (neregistrovaný) 80.235.227.---
5. 3. 2012 8:16 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

Takhle zřejmě uvažovali i autoři této studie. Jak to dopadlo, viz článek.

v.m...
v.m... (neregistrovaný) ---.cable.telemach.net
6. 3. 2012 10:35 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

... promiň ... ale nesouhlasím, že autor této studie vůbec jakkoliv "uvažoval" ... to je podle mě příliš silné prohlášení ... :-) ... řídil se spíše určitým "pudem" a formou COPY + PASTE dal dohromady účelový blábol ... toť můj názor.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
5. 3. 2012 8:12 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

1. ten benzín neni dobrej příklad, tam snaha vyšroubovat výběr daní jejich výběr srazila. Navíc když ty peníze neutratím za volání, tak je utratím za něco jiného, stát ty daně dostane tak jako tak. Navíc by se zvýšila šance, že je utratím u tuzemského producenta a nevyvezou se do zahraničí, jako v případě opů, tedy se tu budou točit a budou z nich další daně.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
5. 3. 2012 11:16 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

Když ty peníze neutratím za volání, ale za potraviny, či jiné zboží v cizině, stát ode mne nevybere na daních nic! (také to od konce prosince důsledně dělám a jediné, co v ČR kupuji, je nealko pivo, občas cukroví a jednou za týden TV program). Dřív jsem v samce utratil denně 200 - 250 Kč, potom obden 250 - 300 kč a teď jednou za týden 20 - 30 Kč. Ale když to Kalousek tak chce, což nám dává najevo zvyšováním daní a poplatků, proč mu nevyhovět?

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:41 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

to 1% zakazniku s timto chovanim je relativne marginalni.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:05 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

aha dalsi "ekonom" co predpoklada, ze kdyz misto 500 utratim za telefon 300 tak zbyle 200 pujdu spalit nebo hodim do kanalu :)))
gratuluji na vse byste jiste dostal titul.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
5. 3. 2012 11:27 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

A zvýšení cen rovněž, viz propad z příjmů po zvýšení spotřební daně na naftu. Rozumný finančník si při stanovení výše daní dokáže uvědomit, že tento postup je finančně zajímavý jen do určité hladiny, jakmile je tato pomyslná mez překročena, začne to fungovat přesně obráceně s nežádoucím bonusem utlumení ekonomiky navíc. Jenže k tomu naše pravice ještě nedorostla, jejich inteligence je v tomto případě na úrovni žížal.

george
george (neregistrovaný) 82.100.43.---
7. 3. 2012 10:32 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

Tak za 1. - benzin neni dobry priklad, nejvyssi vyber z benzinu je spotrebni dan a ta je dana fixni castkou ktera se neodviji od prodavane ceny. Za 2. vykonym organem ČTÚ je Rada a to bych rad vedel, ktery z jejich clenu je byvalym zamestnancem operatoru - ani jeden..... a btw. nevim ani o zadnem rediteli na CTU, ktery by nekdy delal u operatoru... Asi tak

george
george (neregistrovaný) 82.100.43.---
7. 3. 2012 10:39 Nový

Re: Regulace...

celé vlákno

Tak se omlouvam - nemel jsem pravdu dva clenove Rady fakt delali u SPT Telecomu ci jak se to jmenovalo...

Roman Vithous aura:96

Re: Regulace...

celé vlákno

Tak, ze čtyř členů současné Rady ČTÚ jsou z minulosti velmi úzce spjati s SPT Telecom (dnes Telefónica O2) pan Pavel Dvořák, tedy přímo předseda Rady, který působil jako poradce orgánů Telecomu. A dále pan Zdeněk Švrček, který byl jednak do r. 2003 členem dozorčí rady Telecomu, a jednak v následujícím období pracoval jako významný lobbista m.j. ve prospěch Telecomu.

A jehož společnost E F O R,spol. s r.o. na svém webu před nástupem pana radního do funkce na svém webu uváděla například následující výčet referencí:

2003

* úspěšné prosazení komplexu návrhů klienta v novele zákona č.
151/2000 Sb. o Telekomunikacích (problematika "Local Loop Unbundling"),
* úspěšné prosazení klíčových návrhů klienta v zákonu o
veřejných zakázkách.

2004

* aktivní účast na přípravě zákona o elektronických komunikacích,
* vypracování studie o stavu a přípravě privatizace sektoru
telekomunikací pro potřeby bankovního sektoru.

2005

* prosazení komplexního souboru návrhů klienta v zákonu o
elektronických komunikacích (zákon č. 127/2005 Sb.),
* odvrácení pro klienty nepříznivých dopadů z dílčí novely
zákona č. 127/2005 Sb.,
* prosazení zájmu klienta v novele zákona o hospodářské
soutěži, zajištění informací a zpracování studie o stavu přípravy
digitálního vysílání v ČR (pro potřeby klienta v bankovním sektoru).

2005 - 2006

* firma dlouhodobě pracuje na prosazení zájmů klienta při
projednávání zákonů souvisejících s problematikou stavebního zákona a
souvisejících zákonů.

(Zdroj: gsmarchiv - archiv konference gsm@sh.cvut.cz)

Osobně proti těm dvěma uvedeným pánům nic nemám a znám je pouze "od vidění". Ale tak nějak mi "vznikl názor", že jejich hodnotová orientace nebude pravděpodobně zrovna shodná s tím, co preferuje EK. Tedy pluralitní a konkurenční komunikační trh, s nikoli malým počtem vzájemně soutěžících subjektů...

I.Fišer
I.Fišer (neregistrovaný) 85.70.142.---
5. 3. 2012 8:36 Nový

světí účel prostředky ?

Dobrý den,

ono je téměř jisté, že celá řada mediálních akcí, kterých jsme v poslední době svědky je dirigována některými finančně silnými hráči. Ti se snaží otevřít si cestu ke 4. mobilnímu operátorovi, případně k virtuálním operátorům. Lze to chápat jako logickou reakci na podobně problematické ovlivňování ze strany dosavadních mobilních operátorů. Možná by se dalo filozofovat na téma "účel světí prostředky", Bude-li ale výsledkem lepší konkurečnost trhu mobilních hlasových služeb, pak houšť a větší kapky.

Ivo Fišer
www.xphonet.cz

flv
flv (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 3. 2012 8:45 Nový

Opet vysoce kvalitni clanek

celé vlákno

Diky za clanek.

Zajimalo by me co zpusobilo obrat CTU v evaluaci hodnoceni trhu podle HHI v roce 2006.

Ta zmena v celkovem hodnoceni je vazne zajimava.

Roman Vithous aura:96

Re: Opet vysoce kvalitni clanek

celé vlákno

No, ta prvotní analýza co šla do připomínek, a byla podle mne trošičku objektivnější, byla projednána radou ČTÚ 23. 2. 2006. Podepsán je pod ní ještě předchozí předseda David Stádník. Finální verze byla vydána 27.6.2006. Podepsán je pod ní již Pavel Dvořák, který se stal předsedou rady od 1. 4. 2006. Jinak současný předseda předtím, od roku 2003 do 30. 4. 2005, pracoval jako poradce správních orgánů společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. a od 1. 5. 2005 byl ve funkci člena rady ČTÚ. Nemusí to sice znamenat vůbec nic, ale také to může znamenat velmi mnoho. V každém případě to patrně minimálně indikuje určitou názorovou a hodnotovou orientaci...

flv
flv (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 3. 2012 22:26 Nový

Re: Opet vysoce kvalitni clanek

celé vlákno

Aha, tak ta zmena Stadnik -> Dvorak by mozna lecos vysvetlovala, to mate pravdu.

Stadnik vs Dvorak
Stadnik vs Dvorak (neregistrovaný) ---.cable.telemach.net
6. 3. 2012 10:29 Nový

Re: Opet vysoce kvalitni clanek

celé vlákno

at si kdo chce co chce rika ... podle meho nazoru byl Stadnik jako předseda ČTÚ ve své době mnohem více nezávislý na mobilních operátorech a dominantním operátorovi (tehdy SPT TELECOM) ... než celá nezávislá Rada ČTÚ ve svém stávajícím složení ... a poslední nominace "mladé krve" do Rady ... na tom nic nezmění ... Ondřej Malý nemá ani zákonem stanovené předpoklady pro výkon této funkce ...

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
5. 3. 2012 9:31 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Osobně se mě hype okolo mobilních operátorů nelíbí.

Celý to vnímám už jen jako zmanipulovaný cirkus.
První myslím, že ti kdo proti tomu masivně vystupují, nemají solidní podporu u všech zákazníků. Mobilní operátoři mají zákazníky přes skoro všechny věkové kategorie a i politické zastánce ale…. Iniciativa od studentů se nechytne, protože nevyjadřují názory všech. Iniciativa od členů politické strany se opět nechytne, protože opět nemluví za příznivce jiné strany. Tedy neosloví všechny.

Nezdá se mě manipulace uváděním příkladů ze zahraničí s tím, jak se neuvádějí „drobné detaily“. Aktivační poplatky, servisní poplatky, cena samotné SIM, blokované telefony a tak podobně. Z astronomických rozdílů i při srovnání HDP už by to takové bombastické nebylo.

Do toho mám ještě pocit, že také ten co řve nejhlasitěji. Často patří buď do skupin né tak běžných zákazníků. Tedy nečerpá, nebo nechce čerpat nějakou normální službu. Tedy spíše exotika tipu pět SIM. S tím, že jednu takovou dvě jiné, třetí zase jiná. To je pak pochopitelné, že se nemusí vejít do nabídky, která moc s tím nepočítá. Nebo do nejnižších pater kde dotyční patří k zákazníku tipu pokud to není zadarmo je to drahé. Tedy taková Lakomá Barka s.r.o.

Kolik skutečně normálních zákazníků má z toho problém. Tedy jetím nějak zle dotčeno a díky tomu trpí nějakým citelným nedostatkem?

Ano pokud si vezmeme klapky na oči a pokud by to šlo levněji a levně a levněji a co takhle kdyby nám operátoři vlastně platili za to, že je používáme?… No takhle by ten svět asi moc dobře nefungoval dlouho. Tohle vyžadované zlevňování je totiž na jednu stranu docela sobecké. Protože do pozadí schovává informaci, že to zaplatí někdo jinde z něčeho jiného.

Je to něco za něco,máme vidinu výhody a víme kde by se projevila nevýhoda?

DgBd

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

A jak to tedy funguje na západ od nás, když tam mají levnější volání? Tam taky někdo doplácí na nenažranost zákazníků?

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
5. 3. 2012 10:53 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Jo, my.

DgBd

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Tak to je dobrý argument pro rozšíření EU až do Číny :-)

FOK
FOK (neregistrovaný) 62.40.76.---
5. 3. 2012 13:01 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Nechtěl bych platit telefonní účty i za číňany. :-)

já
(neregistrovaný) ---.publicis.cz
6. 3. 2012 14:13 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Přesně tak... Už před pár lety v rakouském tisku říkal šéf tamějšího T-Mobilu, že cenovou válku v Rakousku mohou zvládnout (také) proto, že jim to kompenzují zisky v zemích bývalého východního bloku...

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 3. 2012 10:56 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Takze kdyz chci cerpat "exotickou" sluzbu v podobe mobilniho pripojeni k Internetu nejakou standardni 3G technologii s pokrytim alespon jako maji v Rumunsku a s parametry a cenou alespon jako v Rakousku (pripominam ze Rakousko ma mene obyvatel nez CR a jsou tam cca 3x vetsi platy) jsem sobec ktery chce vse zadarmo ?

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:14 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

a jakypak nesobecky pausal mate pres ramcovou smlouvu u vas ve skoda auto? 20kc mesicne, 0kc vpn a volnych 500min/sms? jste holt nesobecky stedri ke svemu opovi, gratuluji.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
5. 3. 2012 11:23 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

VoIP - kredit 350 Kč, už dva roky, teď mi tam zbývá 55 Kč, takže časem doplním. Paušál žádný, cena hovorného od 0,50 do max. 1,50 Kč/ min, (vč. DPH), pouze sekundová tarifikace, žádný roaming, volání ve vlastní síti zdarma, žádné obtěžování ,,výhodnými" nabídkami, žádné faktury na neobjednané, či nevyužívané služby. Až bude tohle umět nějaký mobilní operátor, budu jeho služby využívat. Jenže pochybuji, že se toho někdy v ČR dožijeme. Naštěstí mám klienta v notebooku, takže jakoustakous, leč pro mne dostačující mobilitu k dispozici.

Tomcat
Tomcat (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
5. 3. 2012 11:35 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Na LoL a X nereagujte . To je místní komediální duo. Něco jako nick Blek na rootu, ale ten měl aspoň bod za originalitu.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:43 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

mate neco konkretniho nebo jen placate? nehrajte tu chytraka a vytahnete konkretni argument. nic? ok.

DgBd

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Myslíte, že jsou opravdu takoví experti na linuxové jádro jako BLEK.? Takových lidí v ČR moc není.

j AM aura:78

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Duo bych rozšířil na trio - zapomněl jste na krakonoše.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:46 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

voip je tak do kanclu/domu, ale to jaksi neni mobilni.

Tom
Tom (neregistrovaný) 62.77.113.---
9. 3. 2012 1:07 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Ale je... vezmete si predplacenou kartu a VOIP co ma sluzby jako odorik.cz a platite za mobilitu jen ~200 rocne.... volani na mobil za 1,6, pevna linka 0,6... a operatori mi mobou polibit konec tlusteho streva.

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
5. 3. 2012 11:28 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

A jaká máte v Vy v iol.cz ? ;-) Píšu svů osobní názor. Mobil služební jaký má paušál nevím, pro osobní účely ho nepoužívám.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 11:45 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

prijde mi hodne mimo misu aby tu nekdo moralizoval, ze lidi se dozaduji ceny adekvatni ke sluzbam a sam ma vyhody pausalu ramcove smlouvy od zamestnavatele :)))

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
5. 3. 2012 12:01 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Pokud vám to přijde mimo mísu , nechápu váš prvotní útočný argument .....a jakypak nesobecky pausal mate pres ramcovou smlouvu....

Znovu opakuji, co jsem si zařídil sám, to jsem si zařídil. Jednalo se o veřejnou nabídku před x lety. A mě to nevadí

Mě to vadí, že mě někdo nedávno lámal na rakouského operátora. Kde bych se dostal při stejné využití na cenu od pár desítek korun s daní levněji. Dalo by se říc, že jediné plus, když se šlo do hloubky nabídky spočítalo, byl jen smartphon zadarmo. Jenže brendovaný a zamčený od OEM výrobce kterého bych dobrovolně vynechal. Úvazek na časové období a mohli by jsme pokračovat. Není to černobílé, tak můj názor.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
5. 3. 2012 12:15 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

v prvnim postu kritizujete ze lidi se dozaduji adekvatni ceny k poskytovanym sluzbam a nazyvate je sobci co chteji vse zadarmo. proto jsem se zeptal jaky nesobecky pausal z ramcove smlouvy mate vy. nevim co je na te otazce agresivniho.

a ze mate verejne anoncovany pausal na urovni rakouskeho vam neverim. za 7e/mes + rocniho poplatku a aktivace simky (celkem max 250kc/mes) se na 1k+1k+1gb nedostanete ani nahodou.

phi
phi (neregistrovaný) ---.systinet.com
5. 3. 2012 15:44 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

v soucasnosti je od urcite utracene castky levnejsi jit do roamingu od rakouskeho operatora nez platit sluzby jakehokoliv ceskeho operatora - jestli je to normalni nevim, ale penezenka blizsi nez kabat

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.nmskb.cz
5. 3. 2012 20:37 Nový

Re: ČTÚ si kritiku zaslouží – ale fundovanou

celé vlákno

Na odchozí volání možná, ale kdo z ČR Vám bude volat na rakouský mobil ??

RomanL
RomanL (neregistrovaný) ---.225.broadband3.iol.cz
5. 3. 2012 11:52 Nový

Já si tedy myslím,

že zaslouží i tu nefundovanou.

robert
robert (neregistrovaný) ---.justice.cz
5. 3. 2012 12:37 Nový

k cemu takovy clanek

celé vlákno

ktery zamerne podtrhuje nepodstatne detaily a gramatiku ceskeho jazyka misto toho aby vytahnul tu drtivou vetsinu ve ktere je dana analyza naprosot presna ...

cloveka jen napadne uloha dvojiho agenta doublera pana Peterky ...

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
5. 3. 2012 14:32 Nový

Re: k cemu takovy clanek

celé vlákno

Nejaky problem s chapanim psaneho textu? Nebo jen rudo pred ocima?

stará dobrá 860ka
stará dobrá 860ka (neregistrovaný) ---.ctu.cz
5. 3. 2012 14:40 Nový

Tak to pane Peterka vidíte..

ještě pár článků a třeba Vás od července uvidíme v Radě :)

Tomas Urbanek aura:41

To: Peterka

celé vlákno

Ja bych zase az tak moc nemoralizoval. Ono proniknout do problematiky ZoEK neni zrovna jednoduche i pro nekoho, kdo se v dane problematice pohybuje relativne dlouho a ma pro to odborne predpoklady - pravni i technicke. Lidi, kteri zakon skutecne chapou do nejmensich detailu bych na prstech spocital.

Je ale zrejme, ze bude velka snaha autory, diky uvedenym nepresnostem nebo nepochopeni uzce technickych detailu ZoEK, zdiskreditovat.

Pokud bychom ale tvrdili, ze kritiku muze vznaset pouze natolik erudovana osoba, ze se nedopusti ve vykladu zadne chyby a vse sestavi lingvisticky naprosto korektne, zjistili bychom, ze tu existuje nejspise jedina osoba a to pan Peterka a mozna jeste dalsi 2 nebo 3 lide.

skyp
skyp (neregistrovaný) ---.124.broadband2.iol.cz
5. 3. 2012 19:06 Nový

Re: To: Peterka

celé vlákno

Zase na druhou stranu, clovek by cekal, ze kdyz uz se nekdo tvari jako think-tank a pozve si televizi, tak to podlozi necim lepsim, nez blabolem, ktery by neobstal ani jako seminarni prace na jakekoliv VS (s vyjimkou Plzne).

Tom
Tom (neregistrovaný) 2001:718:2:----:----:----:----:----
5. 3. 2012 19:05 Nový

Chci

Chci vše a chci to zadarmo.

v.m...
v.m... (neregistrovaný) ---.cable.telemach.net
6. 3. 2012 10:17 Nový

četl jsem, ale brzo jsem toho nechal ...

... velice děkuji panu Peterkovi, že ten blábol dočetl do konce a že si dal tu práci se zveřejněním svého komentáře ... naprosto souhlasím ... pan Cibulka junior nemá bohužel zatím vyvinut potřebný reflex sebepoznání, ke kterému dospěli již mnozí před ním ... tady: "Vím, že nic nevím ! ... což v jeho případě platí měrou více než značnou.

PC
PC (neregistrovaný) ---.37.broadband14.iol.cz
17. 3. 2012 11:42 Nový

Proč tolik kritiky

Nechápu tu kritiku, jde o dobrý materiál a rozhodně nevidím důvod proč to tak malicherně odsuzovat. Podstatné je, že pan Peterka svou vlastní studii, zatím nepředstavil. Asi žádnou nemá. Pan Dvořák bude jistě vzdorovat různými způsoby, ale to podstatné je , zda najde dosti podporovateů, kteří mu pomohou udržet neudržitelné. Někteří pomáhají a ani to netuší.Jejich argumenty pak píšou v např. Idnes, jako fundovanou kritiku a splní to pouze taktiku jak znevěrohodnit nositele špatných zpráv. Takže kritiku kritiky ano, pane Peterko ale opravdu fundovanou.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem