ČTÚ slibuje: do tří let pokryje 4G mobilní broadband většinu území a 90 procent obyvatel ČR

Aukce na volné kmitočty pro mobilní služby nové generace, ochrana spotřebitele a analýzy relevantních trhů v oblasti elektronických komunikací. To jsou hlavní úkoly Českého telekomunikačního úřadu pro letošní rok. V minulých dnech je schválila jeho Rada. Čtěte také: Proč máme v Česku předražené telefonování? Regulátor nereguluje…

Aukce na volné kmitočty pro mobilní služby nové generace, ochrana spotřebitele a analýzy relevantních trhů v oblasti elektronických komunikací. To jsou hlavní úkoly Českého telekomunikačního úřadu pro letošní rok. V minulých dnech je schválila jeho Rada.

Členové se shodli na tom, že největší pozornost a očekávání budou upřeny na aukci volných kmitočtů. Podle uvažovaných rozvojových kritérií by do tří let měl mobilní broadband na základě technologie 4G pokrýt většinu území ČR a být dostupný pro více jak 90 % obyvatel ČR. Jednorázové mimořádné příjmy z aukce, které připadnou státnímu rozpočtu, se odhadují na jednotky miliard Kč. Budoucí, už pravidelné příjmy státního rozpočtu za využívání rádiových kmitočtů se pak mají pohybovat v řádu desítek až stovek miliónů Kč ročně.

Podle Rady ČTÚ nadále zůstává jedním z nejdůležitějších úkolů ochrana spotřebitele. V této souvislosti ČTÚ také zahájí proces akreditací internetových provozovatelů cenových kalkulaček, podle nichž by se veřejnost měla lépe orientovat v tarifech telekomunikačních služeb.

Trvale sledovanými úkoly jsou monitoring a analýzy trhů a s nimi související hodnocení vývoje cen služeb elektronických komunikací. ČTÚ zveřejní na svých internetových stránkách cenový barometr vývoje cen klíčových služeb na trhu.

EBF16

Úřad také připraví závěrečné vyhodnocení přechodu na zemské digitální televizní vysílání. 

Zdroj: Tisková zpráva

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 1. 2012 13:31

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »