ČTÚ: Díky našim prověrkám napravují operátoři své podmínky a smlouvy

ČTÚ se pochlubil tím, že přiměl T‑Mobile zrušit omezení „neomezených“ tarifů. Jinak totiž T‑Mobilu hrozilo zahájení správního řízení.

T‑Mobile se sám vzdal omezení „neomezených“ tarifů poté, co Český telekomunikační úřad ohlásil záměr zahájit se společností správní řízení, pochlubil se úřad v dnes vydané tiskové zprávě.

ČTÚ se nelíbilo, že tarify „S námi“ byly v podrobných podmínkách původně omezeny na deset tisíc volných minut anebo textových zpráv bezplatně; nad tuto mez byly další minuty nebo SMS zpoplatněny. T‑Mobile omezení zrušil k 1. říjnu.

Ochrana spotřebitele v telekomunikacích patří do působnosti ČTÚ od roku 2012. Od té doby průběžně prověřuje například uzavírané účastnické smlouvy nebo podmínky služeb, a to často na podněty od veřejnosti.

Některé nedostatky prý přetrvávají: „Zásadní výtky ze strany ČTÚ se stále týkají informování o minimální úrovni kvality poskytovaných služeb a obecné nepřehlednosti smluvních podmínek, které sestávají z velkého množství dokumentů,“ říká v tiskové zprávě předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák.

Další významné změny se očekávají v souvislosti s novelou zákona o elektronických komunikacích, která se zaměřila na některé dosud nepostižitelné nežádoucí praktiky operátorů. V návaznosti na ni musejí operátoři upravit své obchodní podmínky v zákonem stanovené lhůtě šesti měsíců od její účinnosti, tedy do 8. února 2014,“ píše se dále ve zprávě.

MIF16

Poté ČTÚ znovu prověří obchodní podmínky a znovu pohrozí správním řízením, neshledá‑li je v pořádku. Jde například o „neúplné informace o tom, která koncová zařízení v síti jsou či nejsou povolená a jaké technické požadavky musí splňovat“.

Úřad v tomto pololetí prověřil i čtyři desítky operátorů menších a virtuálních, a to s podobným výsledkem — že operátoři své dokumenty buďto už opravili, nebo se zavázali k tomu, že je brzy opraví, uzavírá ve své zprávě ČTÚ.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 11. 2013 16:40

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »