ČTÚ varuje před podomními prodejci U:fonu, firma proti nařčení protestuje

Český telekomunikační úřad vydal varování před možnými problémy při uzavírání smluv s operátorem Air Telecom, který provozuje i síť U:fon. Podle firmy jsou obvinění nepodložená.

Uzavírání smluv s poskytovatelem služeb elektronických komunikací Air Telecom, a.s. může být problémové, varoval dnes Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v tiskové zprávě. Podle úřadu si uživatelé stěžují hlavně na postupy obchodních zástupců operátora.

„Ti se, podle stížností spotřebitelů, často vydávají nikoliv za zástupce Air Telecom, ale za pracovníky původního poskytovatele služeb a pod záminkou kontroly nebo výměny zastaralých telefonních přístrojů nabízejí domácnostem, především z řad seniorů, k podpisu nové smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací. Přitom vystupují tak, aby navodili dojem, že se jedná pouze o změnu stávající služby a nikoliv o podpis nové smlouvy s jiným poskytovatelem,“ popisuje problém ČTÚ.

Ostré a konkrétní varování vydal regulátor kvůli tomu, že počet stížností v posledních dnech rychle stoupal. „Nejdřív jich byly jednotky, ale rychle přibývaly, dnes jich registrujeme desítky,“ řekl Lupě mluvčí ČTÚ František Malina. Podle něj šlo o uzavírání smluv na pevné linky (jde o stolní bezdrátové telefony, které pracují v síti CDMA).

Air Telecom ale vznesená obvinění pokládá za nepravdivá. „Řada těchto fakt není založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě,“ ohradil se ve vlastní tiskové zprávě. „Každý obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkovi na schůzce prokazuje průkazkou s názvem společnosti a číslem, na němž si lze ověřit, že prodejce u naší společnosti pracuje,“ uvádí Air Telecom.

Uzavření smluv je podle operátora verifikováno následnými telefonními hovory se zákazníky. „Schůzky obchodních zástupců nejsou rozhodně nekalým prodejem, jak mylně uvádí ČTÚ. Většina obchodních případů je dopředu domluvena telefonicky a dále veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány,“ hájí se Air Telecom.

CIF16

Operátor si také stěžuje, že ačkoli ČTÚ tvrdí, že s ním zahájil správní řízení, Air Telecom zatím o ničem neví. „Správní řízení zahájil náš západočeský odbor,“ vysvětluje mluvčí Malina. „Dopis odcházel z úřadu teprve v těchto dnech, takže je možné, že jej operátor ještě nedostal.“

Právě na Plzeňsku se podle ČTÚ stížnosti uživatelů začaly objevovat nejdříve, později ale začaly přicházet i z dalších oblastí ČR. Úřad nechtěl čekat, až stížností budou stovky, a tak vydal veřejné varování, dodal Malina.

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 8. 2013 14:44

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»