Hlavní navigace

Čtyři roky za web s odkazy na pirátské kopie filmů a tv pořady

Daniel Dočekal

Anton Vickerman, provozovatel Surfthechannel.com, dostal čtyři roky. Sice méně než se původně předpokládalo (mohl dostat až deset let), ale přesto poměrně hodně na to, že pouze provozoval web s odkazy na pirátské kopie filmů. Sám to okomentoval v dokumentu „A Very British Miscarriage Of Justice“ (aktuálně dostupné pouze z Google Cache). Guardian uvádí, že jde o prvního britského  občana, který jde do vězení za web, který odkazoval na nelegální kopie filmů a tv pořadů.

Anton Vickerman, provozovatel Surfthechannel.com, dostal čtyři roky. Sice méně než se původně předpokládalo (mohl dostat až deset let), ale přesto poměrně hodně na to, že pouze provozoval web s odkazy na pirátské kopie filmů. Sám to okomentoval v dokumentu „A Very British Miscarriage Of Justice“ (aktuálně dostupné pouze z Google Cache). Guardian uvádí, že jde o prvního britského  občana, který jde do vězení za web, který odkazoval na nelegální kopie filmů a tv pořadů.

Rozsudek hovoří o „spiknutí s cílem usnadnit porušení autorských práv“, samotnému Vickermanovi se konkrétní porušování autorských práv prokázat nepodařilo, byť v rámci důkazů bylo uváděno, že mohl některé z odkazovaných pirátských kopií nahrát na Internet sám. Včetně Vickermana byla obviněna i jeho manželka, která ale nakonec byla zproštěna viny.

Vickerman provozoval www.Surfthechannel.com od roku 2007 a dařilo se mu provozem webu vydělávat až 55 000 dolarů měsíčně (prostřednictvím inzerce). V roce 2008 se službu pokusil prodat, ale nepodařilo se mu najít kupce. V témže roce byl poprvé zatčen, na základě aktivit soukromého detektiva, najatého britskou anti-pirátskou lobbistickou organizací FACT (Federation Against Copyright Theft).

Jeden z detektivů se vydával za zájemce o koupi jeho domu a natočil počítačové vybavení v domě, druhý získal detailní informace o jeho bankovním účtě, autech i telefonní záznamy (viz detailnější Movie Studios Compiled Scary Private Life Dossier On SurfTheChannel Owner).

NMI17

Připomeňme, že v Británii stále řeší případ Richarda O'Dwyera, provozovatele webu TV Shack, který také zveřejňoval odkazy na filmy a TV pořady. V jeho případě jde navíc o vydání do USA (viz Brit bude vydán do USA, provozoval web s odkazy na nelegální kopie filmů a tv pořadů).

Zdroj: Surfthechannel owner sentenced to four years over piracy

Našli jste v článku chybu?
19. 8. 2012 9:56
CCblue (neregistrovaný)

A ty jsi na ně dal odkaz, takže pújdeš sedět taky! :-)

19. 8. 2012 10:48

Ja bych nad panackem nebrecel. Prece jenom megakoruna mesicne z nej dela docela solidniho parazita na cizi praci.