Podle Twitter Traffic Reflects What People Like on TV, Study Says existuje spojitost mezi Twitterem a zájmem o program v televizi. Doloženo je to studií agentury Nielsen, ve které hraje roli 300 lidí napojených na monitorování mozku a srovnání reakcí při sledování nových dílů osmi seriálů vysílaných v prime-time. Výzkumníci poté porovnali výsledky s objemem zpráv na Twitteru o těchto seriálech.
Výsledek je jasný, počet tweetů souvisí s hloubkou zaujetí sledujících. Což nakonec není nic zvláštního. Kdyby totiž výzkumníci používali Twitter, tak by velmi dobře věděli, že je snadné se na něm dozvědět, co právě běží v televizi. Tím snadnější, čím víc pořad zaujal diváky.
Podobně se na něm dozvíte i to, že venku prší, sněží či padají kroupy. Prostě k tomu Twitter slouží. A nejenom Twitter, totéž se dozvíte na Facebooku, byť Twitter má asi mírně výjimečnou pozici – krátkostí vzkazů a snadností užívání je tomu dost předurčen.
Předpovídání budoucnosti
Výzkumníci ale také tvrdí, že je možné využít aktivity na Twitteru k předpovědi toho, jak seriál zaujme diváky. Což je na tom zajímavé, protože to vypadá na možné obrácení příčiny a následku. A také to nebere příliš v potaz, že uživatelé Twitteru rozhodně nejsou reprezentativní vzorek populace. Velmi dobře je to vidět na tom, o kterých seriálech nejčastěji tweetují a které ignorují, případně zcela zatracují.
Ve výše uvedeném článku se navíc objevuje i to, že podle aktivit na Twitteru týkajících se ještě nevysílaných sezón seriálů pro TV je možné předpovídat, která z premiér přitáhne nejvíce diváků. Nielseni to zkoumali i v jedné z dřívějších studií.
Nielsen ani Twitter se ale nechtějí vyjadřovat k tomu, jestli aktivity na Twitteru nějak ovlivňují, kolik lidí pořady sleduje – tedy zda se pomocí Twitteru dá zvýšit sledovanost určitého seriálu. Podobná souvislost mimochodem není prokázána ani u Facebooku. Byť by zcela jistě kterákoliv ze sociálních sítí velmi stála o to, aby se něco takového dokázalo.