Hlavní navigace

Dá se podle Twitteru předpovědět, jak diváky zaujme seriál v televizi?

 Autor: Twitter.com
Daniel Dočekal 10. 3. 2015

Potřebujete 300 lidí napojených na monitor mozku, abyste zjistili to, co uživatelé Twitteru vědí: že lidé tweetují o tom, na co se dívají.

Podle Twitter Traffic Reflects What People Like on TV, Study Says existuje spojitost mezi Twitterem a zájmem o program v televizi. Doloženo je to studií agentury Nielsen, ve které hraje roli 300 lidí napojených na monitorování mozku a srovnání reakcí při sledování nových dílů osmi seriálů vysílaných v prime-time. Výzkumníci poté porovnali výsledky s objemem zpráv na Twitteru o těchto seriálech.

Výsledek je jasný, počet tweetů souvisí s hloubkou zaujetí sledujících. Což nakonec není nic zvláštního. Kdyby totiž výzkumníci používali Twitter, tak by velmi dobře věděli, že je snadné se na něm dozvědět, co právě běží v televizi. Tím snadnější, čím víc pořad zaujal diváky. 

Podobně se na něm dozvíte i to, že venku prší, sněží či padají kroupy. Prostě k tomu Twitter slouží. A nejenom Twitter, totéž se dozvíte na Facebooku, byť Twitter má asi mírně výjimečnou pozici – krátkostí vzkazů a snadností užívání je tomu dost předurčen.

Předpovídání budoucnosti

Výzkumníci ale také tvrdí, že je možné využít aktivity na Twitteru k předpovědi toho, jak seriál zaujme diváky. Což je na tom zajímavé, protože to vypadá na možné obrácení příčiny a následku. A také to nebere příliš v potaz, že uživatelé Twitteru rozhodně nejsou reprezentativní vzorek populace. Velmi dobře je to vidět na tom, o kterých seriálech nejčastěji tweetují a které ignorují, případně zcela zatracují.

widgety

Ve výše uvedeném článku se navíc objevuje i to, že podle aktivit na Twitteru týkajících se ještě nevysílaných sezón seriálů pro TV je možné předpovídat, která z premiér přitáhne nejvíce diváků. Nielseni to zkoumali i v jedné z dřívějších studií.

Nielsen ani Twitter se ale nechtějí vyjadřovat k tomu, jestli aktivity na Twitteru nějak ovlivňují, kolik lidí pořady sleduje – tedy zda se pomocí Twitteru dá zvýšit sledovanost určitého seriálu. Podobná souvislost mimochodem není prokázána ani u Facebooku. Byť by zcela jistě kterákoliv ze sociálních sítí velmi stála o to, aby se něco takového dokázalo.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

DigiZone.cz: Skylink nabídne eSportsTV HD

Skylink nabídne eSportsTV HD

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje