Hlavní navigace

Dá se podle Twitteru předpovědět, jak diváky zaujme seriál v televizi?

 Autor: Twitter.com
Daniel Dočekal 10. 3. 2015

Potřebujete 300 lidí napojených na monitor mozku, abyste zjistili to, co uživatelé Twitteru vědí: že lidé tweetují o tom, na co se dívají.

Podle Twitter Traffic Reflects What People Like on TV, Study Says existuje spojitost mezi Twitterem a zájmem o program v televizi. Doloženo je to studií agentury Nielsen, ve které hraje roli 300 lidí napojených na monitorování mozku a srovnání reakcí při sledování nových dílů osmi seriálů vysílaných v prime-time. Výzkumníci poté porovnali výsledky s objemem zpráv na Twitteru o těchto seriálech.

Výsledek je jasný, počet tweetů souvisí s hloubkou zaujetí sledujících. Což nakonec není nic zvláštního. Kdyby totiž výzkumníci používali Twitter, tak by velmi dobře věděli, že je snadné se na něm dozvědět, co právě běží v televizi. Tím snadnější, čím víc pořad zaujal diváky. 

Podobně se na něm dozvíte i to, že venku prší, sněží či padají kroupy. Prostě k tomu Twitter slouží. A nejenom Twitter, totéž se dozvíte na Facebooku, byť Twitter má asi mírně výjimečnou pozici – krátkostí vzkazů a snadností užívání je tomu dost předurčen.

Předpovídání budoucnosti

Výzkumníci ale také tvrdí, že je možné využít aktivity na Twitteru k předpovědi toho, jak seriál zaujme diváky. Což je na tom zajímavé, protože to vypadá na možné obrácení příčiny a následku. A také to nebere příliš v potaz, že uživatelé Twitteru rozhodně nejsou reprezentativní vzorek populace. Velmi dobře je to vidět na tom, o kterých seriálech nejčastěji tweetují a které ignorují, případně zcela zatracují.

Ve výše uvedeném článku se navíc objevuje i to, že podle aktivit na Twitteru týkajících se ještě nevysílaných sezón seriálů pro TV je možné předpovídat, která z premiér přitáhne nejvíce diváků. Nielseni to zkoumali i v jedné z dřívějších studií.

Nielsen ani Twitter se ale nechtějí vyjadřovat k tomu, jestli aktivity na Twitteru nějak ovlivňují, kolik lidí pořady sleduje – tedy zda se pomocí Twitteru dá zvýšit sledovanost určitého seriálu. Podobná souvislost mimochodem není prokázána ani u Facebooku. Byť by zcela jistě kterákoliv ze sociálních sítí velmi stála o to, aby se něco takového dokázalo.

Našli jste v článku chybu?

10. 3. 2015 16:38

CCblue (neregistrovaný)

Já ale mám chuť o něčem napsat, jen když mě to nas..e

10. 3. 2015 9:49

Sheldon (neregistrovaný)

O tomto víkendu se podobná predikce zkoušela s premiérou filmu Chappie, podle moviepilot.de zájemci o účty filmu na sociálních sítích a YouTube projevily zájem, který se rovná 19 milionům dolarů na trzbach, výsledek? Tržby 13 milionů.

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí