Hlavní navigace

Dalibor Balšínek (MAFRA): ČT24.cz považujeme za nekalou konkurenci

Martin Vyleťal

Na konferenci Internet Advertising Conference 2011 (IAC 2011) se Dalibor Balšínek z vydavatelství MAFRA a Milan Fridrich, výkonný ředitel nových médií České televize, dostali do sporu ohledně působení veřejnoprávních médií na Internetu. Česká televize podle Fridricha používá Internet pouze jako distribuční a propagační kanál. Fridrich současně nepovažuje Internet za médium, ale pouze za soubor nul a jedniček. Dalibor Balšínek se ale domnívá, že současné působení ČT na Internetu je kontroverzní.…

Na konferenci Internet Advertising Conference 2011 (IAC 2011) se Dalibor Balšínek z vydavatelství MAFRA a Milan Fridrich, výkonný ředitel nových médií České televize, dostali do sporu ohledně působení veřejnoprávních médií na Internetu. Česká televize podle Fridricha používá Internet pouze jako distribuční a propagační kanál. Fridrich současně nepovažuje Internet za médium, ale pouze za soubor nul a jedniček. Dalibor Balšínek se ale domnívá, že současné působení ČT na Internetu je kontroverzní. Považuje například web ČT24 za nekalou konkurenci internetovému zpravodajství, které provozují soukromé subjekty.

Za poslední dva roky se radikálně změnila situace na tuzemském mediálním trhu. ČT jako jediná mediální instituce není stejně jako Český rozhlas ohrožena výpadkem příjmů. Z mého pohledu je to nepřijatelná podnikatelská výhoda, prohlásil Balšínek.

test

Fridrich kontroval tím, že ČT nežije pouze z koncesionářských poplatků. Většina peněz, které získává z koncesionářských poplatků, jde na výrobu pořadů. Provoz divize nových médií ČT stojí 30 milionů ročně. ČT podle Fridricha v podstatě nestojí o reklamu na svých webech. V loňském roce měla z internetové reklamy příjem ve výši 8 milionů korun.

Petr Dvořák, bývalý ředitel TV NOVA, se domnívá, že na webech ČT by se neměla dělat komerční činnost. ČT a soukromé společnosti by se ve zpravodajství měly doplňovat, a ne si konkurovat.

Našli jste v článku chybu?
4. 5. 2011 18:11

Až iDnes bude přinášet objektivní a vyvážené zpravodajství, nebude mít v článcích chyby (gramatické, logické, faktické), pak se můžeme bavit o nekalé konkurenci. Zatím by měli ČT24.cz brát jako zdroj pro inspiraci. Sice ne co se týká grafiky webu, ale obsahu.

Zatím jsem tam nepotkal článek, kde by nějaké věta nedávala smysl (na idnesu dost časté hned po vydání postupně opravují - podle reakcí v diskusích), nedělají z americké moderátorky chlapa (jak na idnesu) a pracují z fakty (na idnesu asi m…

4. 5. 2011 23:31
bez reklam (neregistrovaný)

Ne? Proto mi stránky hydeparku překrývá vyskakující obří reklama nebo velký modrý obdelník marně propagující pochybného prodejce kyselé šunky, plesnivé rádoby bio zeleniny a špatně dozrálé běžné zeleniny tzv. albert ?