Další miliarda uživatelů pro Marka Zuckerberga. Má ji WhatsApp

Rekordně drahá chatovací služba potvrzuje spolu s Messengerem dominanci Facebooku v oblasti posílání zpráv. Může za to hlavně Čína.

Miliarda lidí pošle minimálně jednou za měsíc zprávu přes WhatsApp. Každý den ale proteče přes servery firmy 42 miliard zpráv a 250 milionů videí. Čísla doplňuje ve statistikách sociální sítě ještě 800 milionů uživatelů Messengeru.

Za rychlým růstem služby, která zatím Facebooku nic nevydělává, přesto, že za ni zaplatil devatenáct miliard dolarů, je Čína. Ze Země středu pochází víc než půl miliardy uživatelů. 

Je to možná také taktika spoluzakladatelů – oprostit službu od reklamy. Konkurenční služby už stihly své chaty zaplnit inzeráty. WhatsApp naopak před nedávnem zrušil i poplatek za roční užívání služby ve výši 99 centů

„Tento přístup nefungoval dobře. Řada z našich uživatelů nemá kreditní kartu a obávají se, že po uplynutí prvního roku ztratí přístup ke svým kontaktům, přátelům a rodinám,“ vysvětluje WhatsApp na firemním blogu

Facebook musí své komunikátory nějak odlišit. Do Messengeru už postupně integruje nové služby pro využití v byznysu. Podobným směrem ale míří i WhatsApp. 

UX16

„Začneme testovat nástroje, které umožní uživatelům WhatsAppu komunikovat s firmami a organizacemi – pokud ovšem budou mít o komunikaci zájem. Může to znamenat komunikaci s bankou o tom, zda nedávná transakce nebyla podvodná, nebo s leteckou společností o zpoždění letu. Dnes tyto zprávy dostáváme jinými kanály – přes textové zprávy nebo telefonáty. Chceme otestovat nové nástroje, které by usnadnily jejich předávání přes WhatsApp, aniž by uživatele otravovaly reklamy a spam,“ popisuje své záměry firma.

Facebooku se daří. Na konci roku zdvojnásobil zisk. Překonal 1,5 miliardy dolarů. Silnou pozici má i mobilní aplikace. Tržby z mobilní reklamy totiž dosáhly 4,5 miliardy dolarů – tedy přibližně osmdesát procent všech reklamních příjmů. 

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »