DámeJídlo a JídloTeď prodáno. Putují do rukou německého Delivery Hero

Obě značky by měly zůstat zachovány a v provozu budou pokračovat se stávajícím vedením.

Rivalita končí. DámeJídloJídloTeď jsou teď koně jedné stáje. Globální objednávková služba Delivery Hero považuje úspěšné tuzemské rozvážkové servery za nutnou součást svého dalšího růstu a pokračující expanze. Akvizicí si tak posiluje pozici v Evropě. 

„Chceme dále urychlit růst obou služeb velkými investicemi do technologií, marketingu a nových a vylepšených služeb pro zákazníky i restaurace,“ tvrdí Niklas Östberg, generální ředitel Delivery Hero, v tiskové zprávě. „Poskytneme jim naše know how, snažíme se, aby se oběma firmám dařilo i nadále,“ dodává mluvčí startupu Bodo von Braunmühl.

„Velký dík patří týmu DámeJídlo za jejich skvělou práci a investorům z Mitonu a Enernu,“ komentoval akvizici Tomáš Čupr, který službu do loňského června vedl. DámeJídlo během dvou let získalo do nabídky přibližně 1500 restaurací 
na území bývalého Československa. 

Kdo vydělal

Částka, kterou Němci za službu zaplatili, podle odhadů českého Forbesu přesáhla 10 milionů eur. „Přesnou částku nemohu říct, ale mohu potvrdit, že šlo řádově o stovky milionů korun,“ řekl měsíčníku zakladatel Čupr.

Kdo na obchodu vydělal? Firmu Pizzatime, která DámeJídlo.cz provozuje, původně vlastnila společnost Slevomat Ventures, která má tři podílníky: Čuprův bizthuziasm (cca 11 %), investiční Enern Tech (cca 41 %) a jablonecký Miton, který v ní drží největší, téměř 48% podíl.

„Se všemi globálním hráči na trhu food-delivery jsme byli v kontaktu od spuštění projektu. Mezi stranami panovala vzájemná důvěra, kupec zná velice dobře segment. Delivery Hero velmi ocenilo, v jaké fázi se firma nacházela, proto i jednání bylo relativně rychlé,“ popsal vyjednávání o prodeji Tomáš Hodboď z Mitonu. Firma podle něj získané peníze použije k investici do svých stávajících projektů. „A stále hledáme nové příležitosti, zejména v oblastech, na které se dlouhodobě zaměřujeme,“ dodal Hodboď.

Konkurenční JídloTeď má ve svém portfoliu momentálně kolem 650 podniků a dosud platilo za největšího rivala tuzemské jedničky. „Při budování JídloTeď jsme v posledních dvou letech zažili skvělé období a z partnerství s Delivery Hero máme velikou radost. Celý proces od vyjednávání do uzavření obchodu proběhl velmi rychle během pár měsíců,“ komentuje akci spoluzakladatel služby Marc Westermann.

Co se změní

Jak budou dosud konkurenční značky fungovat v jedné firmě? Podle šéfa DameJidlo Lukáše Uhla by s tím, aspoň zatím, neměl být problém. „Plán je držet obě značky vedle sebe,“ potvrdil Lupě. 

„Víme, že se budeme určitě stěhovat do jednoho místa. A začneme hledat způsoby, jak obě služby převést na jeden systém, kde budou na jednom backendu fungovat dva odlišné frontendy. Budeme také hledat cesty, jak sblížit například marketing. Bude ale na restauracích, aby si vybraly, s kterou službou chtějí spolupracovat, nebo zda chtějí mít obě.“

Od nového majitele si slibuje hlavně investice do rozvoje obou služeb. „Nejdůležitější je, že Delivery Hero teď začne do našeho regionu investovat. Měli bychom získat nové prostředky na marketing, abychom si mohli dovolit například reklamu v televizi. Zároveň by nám to mělo přinést peníze na vylepšení produktu – třeba na zlepšení našich mobilních aplikací – a na rychlejší rozšiřování sítě zapojených restaurací,“ řekl Lupě.

České jídlo láká cizinu

V krátké době jde už o druhý vstup globálního startupu na tuzemskou scénu internetových služeb navázaných na jídlo. Loni o prázdninách koupilo indické Zomato slovenské Obedovat.sk a tuzemský Lunchtime za 3,25 milionu dolarů

Důvody byly v podstatě stejné, rychlá expanze do nových regionů. Na rozdíl od Delivery Hero ale Zomato obě značky v podstatě vymazalo z internetu a nahradilo je svým logem. Systém Lunchtime ale přežil a momentálně ho indická forma poskytuje pod názvem Zomato for Business. 

Zároveň se tu ale větším značkám nedaří. Německá Foodpanda vydržela bojovat s DámeJídlo a dalšími službami jen devět měsíců a loni v květnu se stáhla z Česka i Slovenska

CIF16

Za vším hledej Kurzoka

Jak Lunchtime, tak přeneseně i DámeJídlo zakládal Adam Kurzok, který ale ze svých firem odešel vždy o krok dříve. Lunchtime prodal v roce 2012 slovenskému Creative Web a téhož roku se ještě ve StartupYardu zbavil i podílu v Pizzatime, které se pak stalo základem rozvážkové služby v čele s Tomášem Čuprem. Během loňského roku celou firmu ovládl již zmiňovaný Slevomat Ventures. 

Kolem Kurzoka se dějí věci už od začátku roku. Spolu s Martinem Kasou se nechal po roce vyplatit z projektu Bazarobot a momentálně se věnuje rozvoji svého nového startupu Daty v pražské Wayře. 

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 2. 2015 9:36

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »