Hlavní navigace

Dan Dočekal: Facebook nahrazuje reálný svět

Marek Janouš

Dan Dočekal začíná přehlídkou toho, co vše se dnes děje na Facebooku. Cituje Ebena Moglena, že Facebook „likviduje soukromí a rdousí lidskou duši“. Facebook pokračuje v ovládnutí firem. Jen málokterá si dovolí z Facebooku odejít. Fotka melounu na firemní stránce — s otázkou „Kdo by si dal?“ — získala 1159 lajků… Pizza: 618 lajků.

Dan Dočekal začíná přehlídkou toho, co vše se dnes děje na Facebooku. Cituje Ebena Moglena, že Facebook „likviduje soukromí a rdousí lidskou duši“. Facebook pokračuje v ovládnutí firem. Jen málokterá si dovolí z Facebooku odejít. Fotka melounu na firemní stránce — s otázkou „Kdo by si dal?“ — získala 1159 lajků… Pizza: 618 lajků.

Některé firmy si myslí, že jim Facebook nahradí firemní web, a Facebooku to vyhovuje. Neznámý autor říká, že na sociálních médiích už značky nemají jejich vlastníci pod kontrolou. Největší úspěch mají kreslené vtipy…

Jaká je kultura firemní komunikace na Facebooku? S kým tam soutěžíme? S lidmi, kteří posílají ukradené obrázky a jiné magnety lajků…

Na Facebooku jsou 3 610 540 českých uživatelů. Kde je druhá polovina české populace internetové? A je to jen třetina celé české populace.

Typický uživatel českého Facebooku a co ho zajímá? Typického BFU ve věku 13—17 let zajímají náměty jako „Miluju boty“ nebo „Au moje koule!“ a seriál Comeback. Ve věku do 24 let přibývají náměty i řízení nebo pláže, ale nic doopravdy firemního.

Typický uživatel Facebooku však stárne, přes obrovskou převahu mladých.

Za půl roku se počet českých uživatelů Facebooku zvýšil o více než šet set tisíc.

Už v roce 2010 bylo na Facebooku přes pět milionů mrtvých…

Nejoblíbenější česká stránka má přes osm set tisíc fanoušků a je to Petr Čech. Přes pět set tisíc mají například „Nesnáším loučení“, ale kde jsou firemní stránky?

Kofola má přes tři sta tisíc…

Úspěšné jsou i stránky podvodné a opuštěné.

Další úspěšné firemní profily nacházíme se stem tisíců fanoušků.

Firemní český Facebook prohrává s falešnými soutěžemi a kreslenými vtipy, anebo přistupuje na podobné metody.

Největším otloukánkem mezi českými firmami na FB, má skoro sto padesát tisíc fanoušků, je Vodafone CZ. Bojují boj, který nemohou nikdy vyhrát.

Za největší úspěch vyhlašuje Dan vítězství lidu nad Vodafonem, že se rozhodl stáhnout nápad vypínat internet po vyčerpání FUP.

Největším problémem je prý sám Facebook: žrout času i peněz.

START17

Největší ranou pod pás vyhlašuje Dan Dočekal takzvanou Timeline, protože „poslala do háje fanoušky“ a „firmám nepřinesla nic dobrého“.

Na závěr Dan doporučuje všímat si i jiných sociálních sítí. Svět není jen Facebook.

Našli jste v článku chybu?