Hlavní navigace

Datové schránky zatím komplikují fungování mnoha soudů

Jiří Macich ml.

Ostrý start datových schránek se nese ve znamení problémů zejména na soudech. Z řady soudů v České republice přicházejí zprávy o problémech při využívání datových schránek. Systém je prý pomalý nebo nepracuje vůbec. Nefunguje vyhledávání datových schránek institucí a firem, zatím nevíme, proč tomu tak je, řekl ČTK František Emmert, tiskový mluvčí Nejvyššího správního soudu. Více než 20 hodin nám nebylo umožněno zpracovávat veškeré datové zprávy, uvedla pro ČTK mluvčí Martina Lhotáková z…

Ostrý start datových schránek se nese ve znamení problémů zejména na soudech. Z řady soudů v České republice přicházejí zprávy o problémech při využívání datových schránek. Systém je prý pomalý nebo nepracuje vůbec. Nefunguje vyhledávání datových schránek institucí a firem, zatím nevíme, proč tomu tak je, řekl ČTK František Emmert, tiskový mluvčí Nejvyššího správního soudu. Více než 20 hodin nám nebylo umožněno zpracovávat veškeré datové zprávy, uvedla pro ČTK mluvčí Martina Lhotáková z pražského městského soudu. Brněnský městský soud má schránku aktivní od 1. listopadu, ovšem jeho pracovníkům se do ní nedaří vstoupit. Je to nějaký technický problém, ale zatím nevíme, jakého rázu. Nemůžeme se nyní podívat, zda a kdo nám něco neposlal, řekla pro ČTK mluvčí Soňa Nováčková.

Navíc zaznívá kritika zvýšené administrativní zátěže pracovníků soudů, kteří nyní ověřují správnost adres a musí digitalizovat dokumenty z papíru. Ve výsledku prý tedy stíhají méně práce. Ne všude je ovšem situace kritická. Přijímali jsme písemnosti zvenčí a vypravovali je i ven. Pouze na chvíli jsme pozastavili odesílání z oddělení, kde nebyl systém připraven. Už odpoledne ale vše fungovalo, řekla ČTK mluvčí českobudějovického soudu Ivana Vobejdová.

Mnohem pozitivnější zkušenosti s funkčností datových schránek přicházejí z úřadů. I tam se ovšem najdou úředníci, kteří si zatím na nový systém práce nemohou zvyknout a prozatím mají problémy zejména s nestíháním dříve banálních úkonů. Ministerstvo vnitra doufá ve vyřešení technických problémů do 14 dnů. Z hlediska časové efektivity jde prý jen o zvyk. Ministr vnitra Martin Pecina vytvořil tým, který bude od následujícího pondělí každý týden vyhodnocovat, které z úřadů a firem si ze schránek nevyzvedávají zprávy. Ty pak budou kontaktovány. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?
4. 11. 2009 13:48
Jestli jsem to pochopil dobře, zejména z ostatních zpráv o tomto týmu, tak se to budou zjišťovat úplně jinak, než by lezli dovnitř systému. Klasická metoda dotaz - odpověď. Pošlou postupně na všechny instituce zprávu do jejich datové schránky "Čtete to? Jestli ano, tak nám odepište." No a kdo jim neodepíše, tak na toho vezmou velkou basebalovou pálku a praští ho přes hlavu. Ale to je samozřejmě jenom můj předpoklad.
17. 11. 2009 20:12
Roman (neregistrovaný)
To, že se k těm sdělením dostanou jiní nás až tak bolet nemusí - šlo to bez problémů v minulosti (nebo už jste zapoměli, jak s v dopisech početlo vnitro a jiné organizace v tom pokračují dál - třeba CIA?). Problém je, proč je to pracnější. Smysl byl přece ušetřit. To, že si papírové dokumenty došlé na úřad musí oskanovat je pochopitelné. Ale nepochopím, proč se úředníci zdržují zasíláním elektronických zpráv fyzickým osobám, které schránku mít nemusí, v 95% ji nemají a nikde neuvedli, že takto c…