Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Denisa Kera: Český Internet je izolovaný

Ten kdo má rád filozofii ... .
Ten kdo má rád filozofii ... . (neregistrovaný)
27. 1. 2005 8:49

Věda

A takové lidi jako Denisa Kera platím ze svých daní? Jak může někdo filozofovat o něčem čemu nerozumí? To je ale obecně problém našeho "humanitního" vzdělávání. K filozofování je třeba mít komplexní přehled o světě a dobře trénovaný mozek. Studenti "humanitních" škol u nás to jen těžko můžou splnit, škola je nenutí přemýšlet. Ne nadarmo byli největší filozofové matematici a fyzici. A pak dojde na nejhorší a naši "humanitně vzdělaní" publikují. Vědu mám rád, ale psedovědce ne! Snad se už brzo změní financování vědy a lidé co filozofují odborně "o zeleno puntičkovaném bagru" skončí.
Standa
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2005 9:15

Re: Věda

Ten článek je i o Vás.
"
Převažuje ovšem typ lidí, kteří mají zájem především o technické otázky. Pokud se rozhodnou vyjadřovat o něčem jiném, většinou jsou to názory radikální a dost zjednodušené. Jakýkoli odlišný slovník než ten, na který jsou zvyklí, vnímají dost negativně, takže zde dochází k úplně směšným konfliktům..."

Pokud k pohledu z druhé strany přiměje i provokace, proč ne.
I k tomu jsou humanitní vědy.
karel
karel (neregistrovaný)
27. 1. 2005 9:24

Re: Věda

A není ten článek o Vás?
Standa
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2005 10:29

Re: Věda

Proč? Jen říkám že technika bez filozofie je o ničem. Vize vznikají z nápadu. Obě strany musí být alespoň trochu v souladu. Pohled z druhé strany nikdy neškodí.
Navíc mi připadá mi smysluplnější platit na fakultu než na politickou stranu.
toms
toms (neregistrovaný)
27. 1. 2005 9:34

Re: Věda

Klid, z Vašich/našich daní se platím mnohem horší a dražší věci :-). Jinak asi Lupa nebude to pravé místo pro prezentaci postojů výše zmíněné slečny/paní. Taktéž prezentace dalších "osobností" asi čtenáře Lupy příliš neobohatí.
Petr Borecek
Petr Borecek (neregistrovaný)
27. 1. 2005 9:59

Re: Věda

Filozofické a sociologické diskuze na téma internetu a jejich komunit jsou jistě zajímavá témata na posezení v kavárně(nebo v některém podobném doupěti). Přesto je mi nepochopitelné v čem je tato milá dívka odlišná od
ostatních studentů kteří o těchto tématech mluví odjakživa. To se asi i už tvůrci P2P českých mutací klientů
dočkají slávy osobnosti internetu na Lupě za svou pomoc rozvoji technologií a popularizace aplikací na tomto mediu. :-)
Milos
Milos (neregistrovaný)
27. 1. 2005 10:38

Re: Věda

S tim musis naprosto souhlasit, par takovej pripadu znam i ze sveho okoli. Nejradsi posloucham, kdyz se zamysli kamarad, ktery koumakuje cerny diry, proste bedna.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
27. 1. 2005 11:19

Re: Věda

Studenti "humanitních" škol u nás to jen těžko můžou splnit, škola je nenutí přemýšlet.

Ale jo, nuti je premyslet (alespon UISK). Pravda je to jiny druh premysleni nez bezducha aplikace nekolika malo poucek pro reseni integralu, ale cas od casu se tem kantorum zadari. Stejne jako na technicke VS.

Mimochodem, treba ma zeleno puntickovany bagr nejakou tu hodnotu.

Lot
Lot (neregistrovaný)
27. 1. 2005 15:07

Re: Věda

Bezducha aplikace par poucek pro pocitani integralu?
To je stredni skola...a tam se i humanista muze vytahnout :).

Imho se v clanku mluvi spise o VS. A tam uz jde o uplne neco jineho. Uz jen slozitost nekterych integralu a maly pocet pravidel (poucka je spatny slovo, ten rozdil by mel byt citit) vylucuje jejich bezduchou aplikaci. Ta je mozna max. u derivaci, to je vazne prace pro robota :). Ale hlavne, na poradny mat. VS o to pocitani zas az tak nejde.

Ale nic proti humanistum obecne, mam mezi nimi spoustu pratel. Blbec se najde vsude. Akorat ti z fildy jsou ukecanejsi, takze jsou vic videt :)).
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
27. 1. 2005 16:03

Re: Věda

Nevim, co je poradna "mat. VS".

Poucka je totez co pravidlo :-)

Teda aspon pro nas, co zakusili system: Veta, dukaz, overeni ... si udelate za domaci ukol.

Lot
Lot (neregistrovaný)
27. 1. 2005 16:09

Re: Věda

Takova, kde se uci matematika, ne pocitani...

Ano, v podstate je to totez, proto pisu "citit". Ja tam jisty rozdil citim. Ale zpetne mi to prijde jako blba subjektivni poznamka :).

Hm...a mohl bych vedet, co jste potom delali ve skole na hodinach? :-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
27. 1. 2005 16:37

Re: Věda

Koukali s otevrenou pusou na to, jak clovek pred tabuli delal dukazy :-)

Toto skutecne na UISK neni :-)

Lot
Lot (neregistrovaný)
27. 1. 2005 16:53

Re: Věda

Jo, prednasejici jsou jako divadelni herci - taky miluji pozornost publika :)). Musim ale rict, ze ja na ne mel zatim stesti, tak rozumne lidi aby clovek pohledal...

Ale kdyz pak cloveku konecne ten dukaz dojde - ve vsi lehkosti a eleganci - ma uzasny pocit zadostiucineni :-).
Dusan
Dusan (neregistrovaný)
27. 1. 2005 13:59

Re: Věda

Oni hlavne ti panove filozofove byli lide, ktere neco znali, umeli a nasledne sve znalosti, um a zkusenosti zevseobecnovali a snazili se pochopit, popsat svet kolem nich. Dneska se filozofem citi byt kazdy alespon trochu sectely poter sotva opustivsi univerzitu, co si progoogluje par anglickych slov a nasledne se prida ke nejake skupince podobnych zoufalcu, ktera si dala ten pro nej nejlepe znejici nazev.
micu
micu (neregistrovaný)
28. 1. 2005 9:37

Re: Věda

Presne tak, takovehle lidi, kteri delaji karieru na pseudooborech typu UISK (absolvoval i Miroslav Sladek!), kde pro svoji vetsi neprustrelnost vytvareji podobory typu MED, bychom opravdu ze svych dani platit nemeli.

At si podobne skopiciny zkousi napr. na soukromych VS - uchazeci, kteri se po absolutoriu skvele uplatni v praxi se jim jen pohrnou!

Je velice zajimave si projit stranky MED (http://www1.cuni.cz/ffuisk/med/index.php), Dozvite se napr., ze je mozne obhaji disertacni praci na tema: Kolaborativní hypermediální prostředí jako nový model zpřístupňování informací, podpory odborné komunikace a vzdělávání na internetu. To je fakt ulet! Ten clovek (http://dec59.ruk.cuni.cz/~rihad/) ma opravdu titul Phd!!!
micu
micu (neregistrovaný)
28. 1. 2005 9:41

Tak tohle je fakt ulet!!

Ne, oni nejsou karieristi - oni jsou proste blazni!

Projekt KyberBlazinec:

http://uisk.jinonice.cuni.cz/kera/sylabus2002/projekt1.htm#m

METODA
Autistický počítač nebo více počítačů s různými poruchami budou odmítat, jak komunikaci s jinými počítači, tak především komunikaci s lidmi. Tím budou neustále popírat svoji základní funkci, která je definuje: sloužit a komunikovat s lidmi přes klávesnici a myš a přes síť s jinými počítači. Budou odmítat dokonce i výměny mezi vlastními programy a systémy jako v případě deprese. Toto odmítání se bude odehrávat pokud možno na velmi základní úrovni ovládačů, které budou upraveny tak, aby práci s klávesnicí nebo myší interpretovaly jako agresi a zásah do soukromí počítače trpícího poruchou komunikace. Podobně také na úrovní portů a dalších kanálů s okolním světem bude tento počítač odmítat jakýkoli pokus o navázání vztahu a výměnu informací. Počítač se stane autonomní, i když "psychicky" narušenou bytostí, která ovšem jasně ukáže netransparentnost procesů probíhajících uvnitř počítače, které většinou ignorujeme. Dokonale nekomunikativní počítač dokazuje, že svět a předměty existují a mohou být opodstatněné, i když ničemu a nikomu neslouží. Depresivní počítač, který se uzavřel do sebe a řeší existenciální krizi a svoji identitu je také pravým opakem známé Elizy, systému napodobujícího v rozhovoru psychoanalytika. Je to počítač, který se nám nechce zalíbit, přizpůsobit, sloužit, ale vlastně ani podobat.
Kero
Kero (neregistrovaný)
29. 1. 2005 2:11

Re: Tak tohle je fakt ulet!!

hmm, takovemu pocitaci bych co nejrychleji udelal lobotomii. Ale takovy projekt mozna ani nemusi delat, staci pracovat v nejakem pocitacovem servisu a jen si na nej pockat ^__^
Vasek
Vasek (neregistrovaný)
30. 1. 2005 18:22

Re: Věda

Po precteni teto reakce jsem si vzpomnel na jeden "matfyzacky" vtip: Z rektoratu UK prijde kontrola na katedru fyziky a zjistuje, jak se tam naklada s penezi. Po nejake dobe reknou vedoucimu katedry: "Clovece, vy mate jedny z nejvetsich nakladu na skole, musite s tim neco udelat! Zkuste si vzit priklad treba z takovych matematiku - staci jim jen papir, tuzka a odpadkovy kos. Nebo treba z filozofu - tem staci jen papir a tuzka."
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
30. 1. 2005 18:29

Re: Věda

Ale i počítač se dá využít… :-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem