Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Děti i rodiče podceňují rizika na Internetu

rodič
rodič (neregistrovaný)
2. 1. 2007 7:26 Nový

A SAKRA!

celé vlákno
"většina z nich šla na tu schůzku sama, často aniž by o tom byť jen někomu řekla"

A SAKRA!

Rodiče, laskavě se okamžitě probuďte, pokud nechcete, aby se vašim dětem něco stalo!!!
stoural
stoural (neregistrovaný)
2. 1. 2007 9:12 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Proc by se meli rodice probudit? Snad jejich deti!
pet
pet (neregistrovaný)
2. 1. 2007 9:35 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Probudit se prece musi napred rodice, aby mohli probudit deti!!!
milan
milan (neregistrovaný)
2. 1. 2007 10:14 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
No, i dnes asi detem ve skole vtloukaji, ze s cizima lidma se nebavime, ani kdyz nam nabizeji bonbon nebo hracku... Otazka le je, jestli se tem detem nekdo pokusi vysvetlit, ze na internetu nemusi byt kazdy tim, za koho se vydava. A na takove pousteni draka na poli s vrstevnikem, muze klidne prijit starej chlap...
stoural
stoural (neregistrovaný)
2. 1. 2007 22:07 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Vzhledem, ze to vtloukaji i ve skole, probudit by se mely predevsim deti a nikoliv jejich rodice.
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 10:37 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Probudit se musí samozřejmě celá rodina, a přinejlepším i včetně školy. Pokud rodiče informační technologie ignorují a internet se pro ně rovná e-mailu a vyhledávání na Seznamu, pak není téměř divu, že jsou ty výsledky takové jaké jsou...
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 10:32 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Přesně tak. Musím přiznat, že když jsem ty výsledky viděl, měl jsem podobné reakce. Dalo se předpokládat, že tu a tam k něčemu podobnému dochází; ale tak vysoká procenta mne překvapila. :-(
HK Maly aura:61
4. 1. 2007 9:30 Nový

Re: A SAKRA!

celé vlákno
Zajimalo by me, jak by se ty cisla zmenili, kdyby deti nebyly nuceni se pokoutne schazet v temnych ulickach za ucelem vymenovani software a filmu, ale mohli si je zcela normalne vymenit pres sit ... (jde hlavne o velikost uploadu). Aneb: rodice, podporite radsi "pirata", nebo pedofila ?
no nevim
no nevim (neregistrovaný)
2. 1. 2007 10:56 Nový

podle me jsou vysledky neprukazne

celé vlákno
a podobne jako u ruznych dalsich anonymnich anket (velikost penisu) apod ne zcela pravdive.. tim ovsem nesnizuji zavaznost tematu
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 11:15 Nový

Re: těžko říci

celé vlákno
To máte pravdu... na druhou stranu, vymýšlet si mohou lidé i u normálních anket tváří v tvář. Nicméně jako celek jsou ty výsledky dost závažné, to s vámi také souhlasím.

Co se týče zkreslených výsledků, řekl bych, že budou zejména na straně rodičů, kteří často asi odpovídali tak, jak se očekávalo, a nikoliv jak to bylo ve skutečnosti (viz část, ve které rodiče svorně tvrdí, že s dětmi o hrozbách podrobně hovoří, ale není tomu tak).
krtek
krtek (neregistrovaný)
2. 1. 2007 18:12 Nový

Re: těžko říci

celé vlákno
Účastnilo se ho více než 15 tisíc respondentů, přičemž zvláštní důraz byl kladen na uživatele ve věku 12 - 17 let (kterých se zapojilo cca patnáct set). Jestli to dobre chapu, tak deti tvorily max. 10% respondentu, takze o cem se tu bavime?
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 23:25 Nový

Re: těžko říci

celé vlákno
O čem? O výsledcích ze vzorku 15 tisíc respondentů a z toho asi 1 500 dětí. I to je slušný vzorek, který může vyprodukovat nějaké smysluplné údaje, nemyslíte?
krtek
krtek (neregistrovaný)
3. 1. 2007 11:02 Nový

Re: těžko říci

celé vlákno
No ale v článku není řečeno, jestli 60% lidí, kteří se s někým setkali je 60% z těch 15 000 lidí celkem (což je OK - dítě mezi tím nemusí být ani jedno) nebo z těch 1500 dětí (což by byl průser). Jinými slovy - autor volně zaměňuje pojmy respondent a dítě, což není košer.
Jan Rylich aura:89
3. 1. 2007 11:41 Nový

Re: těžko říci

celé vlákno
Cituji z článku: "Jako by toho nebylo málo, děti také dostávají od cizích lidí na Internetu relativně často pozvání na schůzky – a přibližně 62 procent z nich s tímto setkáním následně souhlasí." - já se domnívám, že to je řečeno relativně jasně. Ty údaje o schůzkách se týkají samozřejmě dětí (stejně tak otázky jestli o tom říkají rodičům a pod.)
Dramenbejs
Dramenbejs (neregistrovaný)
2. 1. 2007 13:54 Nový

Gemiusu nelze věřit

celé vlákno
Asi před rokem jsem emailoval na gemius, abych je upozornil, že na mnoho internetových stránek spouští tajně EXE soubor z jejich serveru. Neodpověděli.

Nikde žádné informace o nějakém prováděném internetovém výzkumu. Prostě to dělali tajně, bez ptaní pouštěli exáče, takže určitě NEJSEM JEDINÝ, KDO ZAKÁZAL GEMIUS.PL VE FIREWALLU.

To znamená, že si se svým výzkumem mohou tak utřít prdel, nebo ho prodat nějakým idiotům v marketingovém oddělení. Tam se o skutečná čísla nezajímají.
Martin Hruška aura:39
2. 1. 2007 14:31 Nový

Re: Gemiusu nelze věřit

celé vlákno
Jestli je tu někdo idiot, tak zřejmě ty.

Přípona skriptu na jejich serveru je zcela irelevantní. Jestli je to .exe nebo .jsemidiot je úplně jedno.
Holistr
Holistr (neregistrovaný)
2. 1. 2007 16:48 Nový

Riziko&běžný jev

celé vlákno
Měli jsme internet, měli jsme i ministerstvo informatiky a mívali jmse i vládu. Kdyby lidi co o tom mohou rozhodovat byli co k čemu, už by tenhle výzkum vyšel dříve a mohli se podle něj instituce jako rodina či škola nasměrovat. Děti jsou navíc náchylnější a důvěřivější než dospělí, které už krutá realita trochu otupila.

Souhlasím s tím, že se o ochraně soukromí na internetu málo hovoří. Tím myslím v obecné rovině, jako jestli a komu dávat osobní údaje, kdo má právo je po mě požadovat a radách jak se v síti chovat a minimalizovat tím riziko. Nelze si pak stěžovat na nikoho jiného než na sebe, když se nám naše nezodpovědné chování vymstí.
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 23:41 Nový

Re: Riziko&běžný jev

celé vlákno
Přesně tak. Právě na to se snaží ten výzkum (a následně i článek) upozornit. Doufejme, že se o tom začne hovořit i mimo tato diskusní fóra (a uvidíme, jak bude vypadat ta osvětová kampaň).
jx0
jx0 (neregistrovaný)
2. 1. 2007 17:09 Nový

kontrolni dotaz, grafy

celé vlákno
To, ze pismenka v grafech jsou rozmazany a fialovo-cerny, to je tusim vlastnost Windows nebo to je zpusobeno necim jinym?
Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 23:33 Nový

Re: kontrolni dotaz, grafy

celé vlákno
Grafy jsem vytvářel s nejvyšší pečlivostí a láskou ;-) takže by měly být v pořádku a docela i čitelné.
Ale zkusil jste na ně kliknout? Ty v textu jsou jen náhledy.
Flasi
Flasi (neregistrovaný)
2. 1. 2007 23:41 Nový

Re: kontrolni dotaz, grafy

celé vlákno
S pečlivostí a láskou? A jak je tedy možné, že je tam šedé pozadí (no řekněme, že to je věc vaší zvrhlé lásky a lze to tolerovat) a procentní osa je cejchována se dvěma desetinnými čísly (to je jednoznačně nedostatek pečlivosti)? :-)
Jan Rylich aura:89
3. 1. 2007 11:54 Nový

Re: kontrolni dotaz, grafy

celé vlákno
Tak tak, grafy jedině s láskou (ostatně vy byste nemiloval své děti, i kdyby měly šedivá pozadí?) :-))

Co se týče desetinných čísel, svědší to spíše o lenosti vrtat se v nastavení Excelu. :) Těch desetinných míst jsem si ani nevšiml (asi tam zůstaly poté, co jsem to převedl z desetinných čísel na procenta). Ale stejně je mám rád, zejména ten kruhový dvojgraf (říkám mu Pepa) ;-)

Ale hovořil jsem samozřejmě o té čitelnosti a reagoval na tazatele o úroveň výše. Doufám, že kliknutí na ten náhled by to mělo spravit.
jx0
jx0 (neregistrovaný)
3. 1. 2007 16:09 Nový

Re: kontrolni dotaz, grafy

celé vlákno
poslal jsem Vam email
Jiří Macich ml. aura:100
2. 1. 2007 20:18 Nový

Ad anketa

celé vlákno

Myslíte si, že se o bezpečnosti na Internetu dostatečně hovoří? Hovoří, ale ti, kterých se to nejvíce týká, příliš neposlouchají.

Jan Rylich aura:89
2. 1. 2007 23:37 Nový

Re: Ad anketa

celé vlákno
Pravda. Ale také je fakt, že se o tom opravdu nehovoří. Kolik článků třeba tady na Lupě se týká bezpečnosti na internetu (ne jen zabezpečení sítí nebo viry, ale hrozby falešné identity, zneužívání komunikačních programů a podobně)? Nebo na Živě? Technetu? Kdekoliv?

A pokud něco náhodou najdete, srovnejte si to s množstvím článků třeba o škodlivém softwaru, o phishingu a dalšími tématy. O technice toho je habaděj, ale o bezpečnosti lidí se opravdu hovoří a píše jen zřídka.
stoural
stoural (neregistrovaný)
2. 1. 2007 23:57 Nový

insafe kviz

celé vlákno
v tom insafe kvizu je zoufale malo otazek na vyber ...
tak napriklad:
"Co udelas kdyz ti spoluzak posle pornografickou fotografii?"
Zcela mi zde chybi moznost "Pokud stoji za podivani, poslu ji dalsimu spoluzakovi" :-P
male decko
male decko (neregistrovaný)
3. 1. 2007 0:24 Nový

Re: insafe kviz

celé vlákno
omg, ten kviz delal debil

prvne je tam Q o tom, kdyz (jako decko) dostanu email z banky (oki, cili mam ucet, np) a dalsi Q je o tom, jestli pri placeni na netu cornu mamce kreditku bo ne... omg proc - vzdyt uz prece mam ucet v bance, ne :))

a to s tim peckem taky...

toho, kdo ten kviz delal, by meli za tak odflaknutou praci zavrit :D
Ondrej Páleš aura:85
3. 1. 2007 11:12 Nový

Re: insafe kviz

celé vlákno
Ten kvíz je koncipován takto:

1) Na začátku si zvolíte zda jste:
a) uživatel, který se chová nebezpečne
b) průměrný uživatel
c) paranoidní uživatel
Tento krok předpokládá, že jste dospělý zkušený uživatel internetu, který ví naprosto přesně, co je nebezpečné a bezpečné chování a jaké jsou jeho obecně přijímané definice.

2) Z možností u otázky zvolíte tu, která nejlépe odpovídá Vámi zvolenému vzorci chování.

3) Krok 2 opakujete až do konce testu.

Ten kvíz je vážně na nic.
Ondrej Páleš aura:85
3. 1. 2007 11:18 Nový

Re: insafe kviz - doplneni

celé vlákno
Ještě doplním:

Myslím, že jakýkoliv pokus o podobný kvíz by dopadl podobně. Lidské chování se totiž nedá postihnout nějakou univerzální teorií. Zvlášť ne, jedná-li se o test, kde jsou předem nachystané možnosti. To je naprostý nesmysl, protože v realitě je takových možností jak se zachovat prakticky nekonečně mnoho.
Např. otázka "Kontaktuje Vás cizí člověk a chce si s Vámi psát, co uděláte?" Jak bych odpověděl? Nevím. Záleží jak mě kontaktuje, jak to zdůvodní, jak se vyjadřuje, co po mně chce, jaké informace a jak důvěryhodné a ověřitelné o sobě uvede, apod.
Zkrátka testy jsou v tomto případě k ničemu.
Jan Rylich aura:89
3. 1. 2007 12:05 Nový

Re: insafe kviz

celé vlákno
Máte pravdu, dospělý se takto pravděpodobně zachová (a to je také důvod, proč jsou zkreslané údaje i z toho výzkumu, kde si rodiče v jistých případech ty odpovědi 'přikrášlovali' - tedy o dětech ví všechno, děti se jim svěřují, oni s dětmi o všem mluví atd... a opak byl pravdou).

Ale jak jsem již psal, ten Insafe kvíz je zaměřený na děti, a u nich je pravděpodobnost cílené volby odpovědí přeci jen nižší. (pro dospělého je opravdu víceméně na nic, to je fakt).
Jan Rylich aura:89
3. 1. 2007 12:01 Nový

Re: insafe kviz

celé vlákno
Ono to není tak jednoduché. Otázka o účtu z banky nutně nepředpokládá, že ten dotyčný má účet v bance. Mě také chodí celá řada spamů, která se tváří jako bankovní e-maily (obvykle navíc ze zahraničních bank) - jde o to, jestli na to ty děti automaticky neklikají, i když se jich to netýká.

Kvíz má (jako de facto všechny kvízy) své mouchy, ale řekl bych, že nějaký smysl má. Nezapomínejte, že je zaměřený pro děti. A co se 'péčka' týče, takové dvanáctileté dítě by to do rukou dostat nemělo (natož to přeposílat dál).
HK Maly aura:61
4. 1. 2007 9:28 Nový

Re: insafe kviz

celé vlákno
Osobne myslim, ze diteti ktere dojde k zaveru ze "to pecko stoji za to, poslu ho spoluzakovi" uz nema smysl zabranovat v pristupu k pornografii bez ohledu na vek. Bud je na to uz dost stare, nebo uz videlo porna tolik ze je stejne pozde.
numero
numero (neregistrovaný)
9. 1. 2007 15:07 Nový

Docela si věřím

celé vlákno
Je mi 14 a nebojím se. Myslím že si dávám dost pozor, ale jako "veřejně" (internetově) působící osoba nechávám e-mail všude (Diskuze o PHP, xHTML - tam snad pedofilové nechodí).
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem