Dial-up používá ještě pětistovka domácností. Ve firmách se vytáčí víc

Romantiku vytáčeného připojení si užívá jen zlomek tuzemské internetové veřejnosti. Za oceánem jde ještě o desítky milionů lidí.

Přes dva miliony lidí ještě ve Spojených státech slýchává u AOL charakteristický zvuk připojujícího se modemu. V Británii už službu loni zrušili, využívalo ji totiž jen pár lidí na venkově a navíc stála skoro dvakrát tolik, co rychlé širokopásmové připojení. 

V Česku podle informací O2 zatím klesl počet uživatelů dial-up připojení na 462 domácností. Ve firmách se ale ještě vytáčí. Celkem operátor registruje 3042 aktivních dial-up přípojek. 

V době, kdy O2 hlásí necelý milion zákazníků připojených přes několikanásobně rychlejší xDSL, se může zdát dial-up buď jako romantika nebo nostalgie. Důvod je ale možná prozaičtější. 

UX16

„Zdaleka nejvíc přípojek, kolem tisícovky, patří malým firmám. Podle nás jde především o provozovny, které mají ještě staré platební terminály,“ tvrdí mluvčí O2 Ctibor Jappel

Podle stránek operátora stojí balíčky pro vytáčený internet víceméně stejně jako standardní přípojka ADSL. Už se ale aktivně nenabízejí a platí jen pro ty, kteří je mají aktivovány v minulosti. Bez speciálních balíčků se cena vytáčeného připojení pohybuje kolem jedné koruny za minutu ve špičce a šestatřiceti haléřů mimo špičku. 

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 8. 2014 9:51
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »