Hlavní navigace

Digitální náklady médií: skokanem roku je Týden, táhne ho akce v Alze

Autor: Isifa
David Slížek

Jak si české deníky a týdeníky vedou v prodeji digitálních kopií? Čísla za celý loňský rok ukazují, že bez marketingových kampaní by to nebyla žádná sláva.

Podle čísel ABC ČR mezi deníky v digitálních prodejích v loňském roce stále kraloval Blesk. Digitální prodeje mu začaly růst už v létě 2013 na základě marketingové spolupráce s výrobcem smartphonů a tabletů Samsung, ve kterých je jeho aplikace předinstalovaná a majitel dostává roční předplatné zdarma.

Průměrný náklad elektronických verzí (EV1 a EV2). Zdroj dat: ABC ČR (leden – červen – ověřená data, červenec – prosinec – neověřená data)

Loni na jaře ovšem začaly růst i tituly Mafry – MF DNES a Lidové noviny. Důvod? Tříměsíční akce s výrobcem tabletů Lenovo, který ve svých přístrojích nabízel roční předplatné MFD a LN zdarma. Zajímavé je, že zářijové spuštění nových aplikací pro online čtení těchto dvou deníků se na číslech ABC ČR v podstatě neprojevilo.

Podobná situace panuje podle čísel ABC ČR také mezi týdeníky. Na špici se drží Reflex (z podobného důvodu jako Blesk). A skokanem roku se sice stal časopis Týden, i u něj ale téměř lineární růst táhne marketingová akce: roční předplatné zdarma dostane každý zákazník, který si v e-shopu Alza.cz koupí smartphone nebo tablet. 

Průměrný náklad elektronických verzí (EV1 a EV2).Zdroj dat: ABC ČR (leden – červen – ověřená data, červenec – prosinec – neověřená data)

Nebýt marketingových počinů, zůstaly by tak zřejmě digitální prodeje tam, kde byly před rokem: tedy limitně blízké vodorovné ose.

Našli jste v článku chybu?