Myslím, že z hlediska zpravodajství nemají diskuse pod článkem význam, nicméně mají význam pro provozovatele webu, kterým se pomocí zvláště vyhrocených diskusí zvyšuje návštěvnost. Což má vliv na popularitu a i na prodej inzerce.
Když už někdo napíše komentář k článku, tak jej bude zajímat, jestli na něj někdo zareagoval a jakým způsobem. Takže se k článku, který by si jinak bez možnosti diskutovat přečetl jen jednou, bude vracet...
Vlákno názorů k článku
Diskuse jako fetiš
5. 2. 2010 10:26
Re: návštěvnost
Dokonce se dá říci, že z hlediska zpravodajství nemá většina článků význam (viz současný idnes :Hejtmani dostávají protekční SPZ /Připoutat batole do řetězů/Bod G existuje..)
Z hlediska provozovatele webů byl nejoptimálnější stav, kdyby tam nebyly žádné články žádné diskuze a lidi tam jen klikali na reklamy :):):)
Z hlediska provozovatele webů byl nejoptimálnější stav, kdyby tam nebyly žádné články žádné diskuze a lidi tam jen klikali na reklamy :):):)
5. 2. 2010 10:33
Re: návštěvnost
Uvědomujete si, že slovo nejoptimálnější je nesmysl? Když už jsme u těch nejoptimálnějších stavů a prohřešků ... :)
Michal (neregistrovaný)
---.customer.poda.cz
5. 2. 2010 10:41
Re: návštěvnost
Bohužel se tahle zhovadilost objevuje posledí dobou až příliš často (mimo jiná slova)... Ale zkuste někomu vysvětlit, že když je něco optimální, optimálnější už to těžko může být - natož nejoptimálnější :-)
5. 2. 2010 10:47
Re: návštěvnost
Optimální znamená nejlepší, tohle slovo nelze stupňovat vůbec - není optimálnější, to je jako "ještě více nejlepšejší".
Ale máte pravdu, objevuje se to často a "napříč celým názorovým spektrem", když už jsme u mých oblíbených paplků :)
Ale máte pravdu, objevuje se to často a "napříč celým názorovým spektrem", když už jsme u mých oblíbených paplků :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.ufon.cz
5. 2. 2010 17:49
Re: návštěvnost
Vidíte, a já s tímhle nesouhlasím zrovna. Nejoptimálnější lze chápat v obecné rovině, pak to slovo nemá smysl, neboť stupňuje již superlativ.
Lze ho ale také chápat v relativní rovině, tj. nejvíce se blížící optimu, přesto ne optimální, tedy nejoptimálnější. Nebo máte lepší způsob, jak snadno vyjádřit, že je něco nejvíce se blížící optimu z daných variant, přesto to ale ještě není optimální - pouze nejoptimálnější? ;-)
Ale baví mě moc setkávat se tu a tam s tím, jak jeden ukazuje druhému, že toho o tom optimu a češtině ví víc, a poučí ho o tom. :-)
Lze ho ale také chápat v relativní rovině, tj. nejvíce se blížící optimu, přesto ne optimální, tedy nejoptimálnější. Nebo máte lepší způsob, jak snadno vyjádřit, že je něco nejvíce se blížící optimu z daných variant, přesto to ale ještě není optimální - pouze nejoptimálnější? ;-)
Ale baví mě moc setkávat se tu a tam s tím, jak jeden ukazuje druhému, že toho o tom optimu a češtině ví víc, a poučí ho o tom. :-)
Martin V (neregistrovaný)
77.104.245.---
5. 2. 2010 22:35
Re: návštěvnost
zajímavé, já slovo "nejoptimálnější" nepovažuji za lepší než optimální, ale ze všech reálně uskutečněných variant tu nejvíce se blížící optimu.
Tedy ne lepší než optimum, jak to chápete, poněkud divně, vy.
Tedy ne lepší než optimum, jak to chápete, poněkud divně, vy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.235.broadband12.iol.cz
7. 2. 2010 0:53
Re: návštěvnost
potom je optimální. To co považujete za optimální je ideální.
Martin V (neregistrovaný)
77.104.245.---
7. 2. 2010 17:51
Re: návštěvnost
Existuje ideální trasa z bodu A do bodu B, ale ohledně spotřeby paliva není optimální, jelikož sem zabloudil, jel jsem tou nejoptimálnější trasou jaké jsem byl schopen. Chápete rozdíl?
pepak (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
8. 2. 2010 21:08
Re: návštěvnost
Chtělo by se říct, že kdybyste nezapomněl svoje identifikační ID a číslo PIN do navigace, tak jste mohl jet optimální trasou a ne nejoptimálnější ;-)
Lokutus (neregistrovaný)
---.38.broadband3.iol.cz
9. 2. 2010 0:31
Re: návštěvnost
Taková hezká česká slova máme. Co třeba říci, že jste jel tou nejlepší možnou trasou, než kurvit jazyk takovými zmrdími patvary? ;-)
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
5. 2. 2010 10:52
Re: návštěvnost
Cesky se ale take rika "je nejlepsi z nejlepsich". Dlouha leta ctu porad dokola o tom, ze slovo "nejoptimalnejsi" je nesmysl, ale pokud to lide odmitnou prestat pouzivat, jak to asi dopadne? Uz ted je to soucasti jazyka, je marne se snazit o opak.
Michal (neregistrovaný)
---.customer.poda.cz
5. 2. 2010 10:59
Re: návštěvnost
Jenže tohle slovo je naprosto nesmyslné a prakticky popírá význam slova "optimální". Ono totiž již v základním stavu slouží jako superlativ - to je jako kdybyste chtěl stupňovat slovo nejlepší.
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
5. 2. 2010 11:20
Re: návštěvnost
Takze jak potom vysvetlite ten znamy pojem "nejlepsi z nejlepsich" - ja to tedy tak chapu, ze kdyz muze byt nekdo nejlepsi z nejlepsich, tak muze byt i nejoptimalnejsi (tudiz nejlepsi) z optimalnich (=nejlepsich)
5. 2. 2010 11:31
Re: návštěvnost
No, to je jednoduché. Jazykový úzus je takový, že nejlepší z nejlepších označuje výběr z výběru, tedy možnost, kdy vybráno je několik a z těch několika se vybere dalších několik.
Optimální označuje jen jeden počet, je to superlativ. Z něho už nelze další výběr udělat. Z několika možností je jen jedna optimální a z ní už nemůžete vybrat "optimálnější" ...
Optimální označuje jen jeden počet, je to superlativ. Z něho už nelze další výběr udělat. Z několika možností je jen jedna optimální a z ní už nemůžete vybrat "optimálnější" ...
5. 2. 2010 12:52
Re: návštěvnost
Vzhledem k tomu, že někteří (většina) přechylují do ženského rodu i příjmení cizinek, které jsou už dávno přechýlená z původního jazyka...
Ale ano, tady by se hodilo poznamenat tu pěknou průpovídku: "Čeština je freeware, užívejte ji svobodně a podle svého uvážení, ale neměňte".
I podle ÚJČ žádné "nejoptimálnější" neexistuje.
Ale ano, tady by se hodilo poznamenat tu pěknou průpovídku: "Čeština je freeware, užívejte ji svobodně a podle svého uvážení, ale neměňte".
I podle ÚJČ žádné "nejoptimálnější" neexistuje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.anonymouse.org
5. 2. 2010 16:04
Re: návštěvnost
"Vzhledem k tomu, že někteří (většina) přechylují do ženského rodu i příjmení cizinek, které jsou už dávno přechýlená z původního jazyka..."
Napriklad? Ja jsem zastancem prechylovani. Cestina prechyluje a tecka :)
Napriklad? Ja jsem zastancem prechylovani. Cestina prechyluje a tecka :)
chleboun (neregistrovaný)
79.98.74.---
9. 2. 2010 23:36
Re: návštěvnost
Ale existuje. Bohužel. Viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=optim%C3%A1ln%C3%AD&Hledej=Hledej.
kert (neregistrovaný)
---.76.broadband11.iol.cz
5. 2. 2010 13:01
Re: návštěvnost
Můžete udělat další výběr - třeba ve stylu "rovný" a "rovnější" :-)
Příklad: "Vzhledem k přijatým kritériím výběru vítěze veřejné soutěže o dodávku SW pro sčítání lidu pro ČSÚ by bylo optimální vybrat jako vítěze společnost Unicorn. Jako optimálnější se však jeví výběr společnosti HP."
Trik spočívá ve změně kritérií toho "optimálnějšího" výběru.
Vypadá to jako legrace, ale myslím, že právě takto se to dostalo do politického ptydepe - politik třeba říká: "Vzhledem k ekonomickým kritériím by bylo optimální zvolit řešení A, ovšem přihlédneme-li také k plnění našeho volebního programu, je optimálnější řešení B, a vzhledem zájmům všech občanů tohoto státu bude nejoptimálnější volbou řešení C."
Můžete namítat, že je to nesmysl, ale zakořenilo se to pevně... Člověk volící nejoptimálnější řešení není jenom schopný, on je nejschopnější ;-)
Příklad: "Vzhledem k přijatým kritériím výběru vítěze veřejné soutěže o dodávku SW pro sčítání lidu pro ČSÚ by bylo optimální vybrat jako vítěze společnost Unicorn. Jako optimálnější se však jeví výběr společnosti HP."
Trik spočívá ve změně kritérií toho "optimálnějšího" výběru.
Vypadá to jako legrace, ale myslím, že právě takto se to dostalo do politického ptydepe - politik třeba říká: "Vzhledem k ekonomickým kritériím by bylo optimální zvolit řešení A, ovšem přihlédneme-li také k plnění našeho volebního programu, je optimálnější řešení B, a vzhledem zájmům všech občanů tohoto státu bude nejoptimálnější volbou řešení C."
Můžete namítat, že je to nesmysl, ale zakořenilo se to pevně... Člověk volící nejoptimálnější řešení není jenom schopný, on je nejschopnější ;-)
5. 2. 2010 13:15
Re: návštěvnost
no to právě ne. Jak se změní kritéria, změní se jen ten prvek, který je optimální, ale rozhodně není optimálnější :)
"Pokud ekonomická kritéria, bude optimální A, pokud přihlédneme k politickým zájmům, bude optimální B. "
Tedy rozhodně B nemůže být optimálnější, než A, protože to samo o sobě je nejoptimálnější ze všech optimalizovatelně optimálních. čímž podporuji tvrzení, že slovo nejoptimálnější ani optimálnější nemá smyslu :)
"Pokud ekonomická kritéria, bude optimální A, pokud přihlédneme k politickým zájmům, bude optimální B. "
Tedy rozhodně B nemůže být optimálnější, než A, protože to samo o sobě je nejoptimálnější ze všech optimalizovatelně optimálních. čímž podporuji tvrzení, že slovo nejoptimálnější ani optimálnější nemá smyslu :)
5. 2. 2010 14:33
Re: návštěvnost
Chápu to takto. Optimální prvek, má vysokou míru optimalizace pro daná kriteria.
Z tohoto pohledu mohu říct, že prvek A je optimálnější než prvek B, tzn. má vyšší míru optimalizace .
Pokud budu vybírat pouze z dvouprvkové množiny, bude prvek A pro daná kriteria optimální.
Z tohoto pohledu mohu říct, že prvek A je optimálnější než prvek B, tzn. má vyšší míru optimalizace .
Pokud budu vybírat pouze z dvouprvkové množiny, bude prvek A pro daná kriteria optimální.