Satrám se o chod pokladního systému jedné frančízingové firmy a směju se jejich "marketingovému oddělení" na centrále. Co 1/4 roku to nové blbiny:
K výrobku X dárek Y ale pokud koupíte ještě Z tak místo dárku Y dárek W..... a vše musí pokladna automaticky vyhodnotit. Jen čekám, kdy bude nutno HW rozšířit o kameru, protože zákazník dostane slevu za to že udělá 5 dřepů:)
Finále je ovšem takové, že ta nesmyslná kreativita a neustálé vymýšlení píčovin stojí mého frančízanta každého 1/4 roku pár deítek tisíc za úpravy kasy (zaplaťbůh za to) ale když jim vyjíždím statistiky, tak tyto fičůry ve skutečnosti nic nepřinášejí. Protože pokud si uděláte statistiku výrobku X bez akce a s akcí, zjistíte, že se prodej nezvedl ani o píď....Jenom "markeťáci" na centrále holt zase obhájili svojí existenci.
Znam, in natura, cenotvorba je kvuli temto ptakovinam tak slozita, ze zakaznikovi uz nikdo neumi ani rict, za kolik ten produkt dostane. Zalezi totiz i na postaveni Mesice.
Ale marketaci jsou s timto stavem naprosto spokojeni, osobne znam marketigove oddeleni nejmenovane automobilky, ktere doslova miluje vse, co se idealne neda vyhodnotit vubec nijak. Jedinym jejich realnym zajmem je utratit budget v polovine roku, aby musel byt navysen. A s nim pochopitelne i jejich odmeny.