Dobrá rada nad zlato

Pokud umíte zapnout počítač (ano, teď trochu přeháním), může se vám lehce stát, že vás okolí začne považovat za počítačového experta. A z toho vyplývá obrovské množství dotazů na nejrůznější záludnosti IT oblasti.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Asi to budete všichni znát. Chtějí po vás srovnání dvou téměř stejných (a to na pohled i výkonově) notebooků a doporučení, který zakoupit. Když nějaký doporučíte a kamarád si ho koupí, zcela určitě zafunguje zákon schválnosti. S notebookem nebude spokojen a navíc se mu pokazí se mu pár dní po nákupu. Kdo za to může? Samozřejmě vy.

Když se vás lidé na něco zeptají, automaticky se ve vás aktivuje mód „pomocník“ a snažíte se poradit. Neznám moc lidí, kteří by bylo schopno tazatele rovnou poslat někam. Ale když je dotazů a proseb moc, začne vás to štvát. Ano, rada nic nestojí, ale když jich je několik za den a čím dál tím náročnějších, pomalu začínáte být v módu „šílenec“. Nejhorší je, když odpověď na dotaz je dostupná po napsání dvou slov do vyhledávače nebo Wikipedie. Začnete zuřit a tazatelům odpovídat pouze odkazem na stránku s odpovědí. A to je oheň na střeše. Kamarádi (a mnohdy i úplně cizí lidi) si o vás začnou myslet, že jste idiot. Chcete pomoci, ale víte, že jste dotazy zahlceni a že vám berou čas pro vaší práci a koneckonců i volný čas. Neodpovědět na dotaz je pro vás stále to mezní řešení, které nechcete v žádném případě použít.

Když přestanete na dotazy odpovídat, stanete se v očích dotazujících debilem. Přeměna z idiota na debila se přihodí strašně rychle, ani nevíte jak. Pokud jste někdy přemýšleli o budování vaší pověsti na Internetu, museli jste přemýšlet i o tom, zda náhodou někdy neskončíte v očích známých a notorických tazatelů jako idiot nebo debil. Pro pořádek bych měl asi uvést, že ty dotazy, které mě osobně štvou, jsou asi takovéto: „Co je to RSS?“ Nebo: „Kdy bude nová Opera?“ Prostě ty dotazy, které se snadno rozřeší zmíněným napsáním klíčového slova do vyhledávače.

CIF16

Tato glosa byla sepsána za účelem určité omluvy dopředu. Pro někoho z mých známých zatím nejsem idiotem, pro některé ano. A začínají se asi množit i ti, pro které jsem debil. S tím asi nic nenadělám. Pokud ode mne budete dostávat jenom odkazy bez komentáře, jste na tom ještě dobře. Ale velmi jednoduše se můžete posunout dál. Prosím, zkuste používat vyhledávače, encyklopedie (všimněte si, že tento triviální návod opakuji potřetí, takže na něm asi něco bude) a hlavně hlavu. Já i ostatní, kteří umíme zapnout počítač, rádi poradíme. Ale všeho s mírou. Notorickým tazatelům se dost dobře může stát, že odkaz, který dostanou, povede na tuto glosu. Vzhledem k počtu dotazů, které mnohým chodí, má tato glosa potenciál na to být jednou z nejčtenějších v  roce. Předpokládám, že si ji vezmou za svou i ostatní, kteří mají v e-mailu, na Twitteru, Facebooku a já nevím kde ještě pravidelný přísun otázek a proseb o konzultace.

Pokud se vás lidé moc ptají, mám pro vás radu nad zlato. Zkuste jim poslat odkaz na toto zamyšlení, možná tazatelé ubudou.

45 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 2. 2011 22:55

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »